هشدار شدید روسیه به آمریکا درباره اقدام نظامی علیه سوریه؛
واسیلی نبنزیا، سفیر این کشور در سازمان ملل، روز سه شنبه گفت: "من یک بار دیگر از شما تمنا می کنم از طرح هایی که هم اکنون درحال آماده کردن آن هستید خودداری کنید."
کد خبر: ۳۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰        11 April 2018

روسیه آماده پاسخ قاطع نظامی به آمریکا و متحدانش
 

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

مقامات روسیه نسبت به هرگونه اقدام نظامی آمریکا و متحدانش علیه سوریه هشداد دادند و تاکید کردند که در صورت هرگونه حمله‌ به دمشق، به آن پاسخ خواهند داد.
 
واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل، روز سه شنبه گفت: "من یک بار دیگر از شما تمنا می کنم از طرح هایی که هم اکنون درحال آماده کردن آن هستید خودداری کنید."

او اخطار داد که مسئولیت هرگونه "ماجراجویی غیرقانونی نظامی بر دوش دولت آمریکا خواهد بود."ولادیمیر چیژوف فرستاده روسیه در اتحادیه اروپا هم سه شنبه گفت که مسکو به آمریکا اخطار داده است به سوریه حمله نکند.

او به "یورونیوز" گفت که "روسیه هم به صورت علنی و هم از طریق کانال های مناسب، در مورد پیامدهای ناگوار چنین حمله ای و احتمال آسیب دیدن شهروندان روسیه به نمایندگان آمریکا اخطار داده است."

اما رهبران غربی می گویند که برای هدف گرفتن مسئولان حمله شنبه شب در دوما با هم به توافق رسیده اند.امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که چنین عملیاتی می تواند تاسیسات سلاح های شیمیایی دولت سوریه را هدف گیرد.

همچنین روسیه روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تحقیق در مورد حمله شیمیایی به شهر دوما در نزدیکی دمشق را وتو کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، ۱۲ عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها روسیه و بولیوی با آن مخالفت کردند. چین به این قطعنامه رای ممتنع داد. این قطعنامه برای تصویب، احتیاج به ۹ رای داشت و هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت نیز نباید آن را وتو می‌کردند.

پس از آن که پیش نویس پیشنهادی آمریکا وتو شد، روسیه پیش نویس مورد نظر خود را در خصوص حمله شیمیایی تازه در سوریه مطرح کرد که این پیش نویس نیز آرا لازم را نتوانست کسب کند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، پیش از رای‌گیری درباره این قطعنامه گفت، قطعنامه پیشنهادی حداقل واکنشی است که شورای امنیت می‌تواند در پاسخ به حمله شیمیایی انجام دهد.نیکی هیلی تاکید کرده است، در تاریخ ثبت خواهد شد که در چنین روزی روسیه تصمیم گرفت به جای مردم سوریه از یک هیولا حمایت کند.
 
اما از سوی دیگر  ولادیمیر چیزوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت که مسکو نسبت به هرگونه اقدام نظامی توسط آمریکا و متحدانش علیه سوریه هشدار داده است.الکساندر زاسیپکین سفیر روسیه در بیروت نیز گفته که اگر آمریکا علیه سوریه اقدام نظامی کند مسکو به آن پاسخ خواهد داد.

به گزارش تاس، چیزوف افزود: مسکو به نمایندگان آمریکا چه به صورت علنی و چه به صورت خصوصی و از طریق کانالهای نظامی در زمینه عواقب جدی حمله به دمشق هشدار داده است.

وی تاکید کرد که اقدام نظامی احتمالی آمریکا در واکنش به حمله شیمیایی صورت گرفته در دوما پاسخ سختی خواهد گرفت که هرگز اتفاق نیفتاده است.طی روزهای گذشته  آمریکا و متحدانش به بهانه حمله شیمیایی در دوما سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرده اند.

کاخ سفید روز سه شنبه گفته است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سفر خود به امریکای لاتین را برای بررسی پاسخ به حمله شیمیایی صورت گرفته در سوریه لغو کرده است.

پایگاه خبری صهیونیستی آی ۲۴ نیز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شده که تجهیزات لازم برای اقدام نظامی در سوریه آماده شده و هر لحظه ممکن است ترامپ دستور حمله را صادر کند.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو هم گزارش داده است که جنگنده‌های رافائل فرانسه جهت شرکت در اقدام نظامی احتمالی به سوریه در شرق این کشور مستقر شده اند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: