وزیر توسعه کانادا با بیان اینکه کمک های بشردوستانه مذکور شامل مواد غذایی، پزشکی و بهداشتی است، گفت:"وضعیت پناهندگان روهینگیا در بنگلادش نگران کننده است.
کد خبر: ۳۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷        18 March 2018
دولت کانادا ۸.۱۵ میلیون دلار جهت بهبود اوضاع پناهندگان روهینگیا در اردوگاه های بنگلادش اختصاص داد.

به گزارش آناتولی، ماری کلود بیبو وزیر توسعه کانادا اعلام کرد ۸.۱۵ میلیون دلار برای بهبود وضعیت پناهندگان روهینگیا در اردوگاه های بنگلادش اختصاص داده ایم.

وی با بیان اینکه کمک های بشردوستانه مذکور شامل مواد غذایی، پزشکی و بهداشتی است، گفت:"وضعیت پناهندگان روهینگیا در بنگلادش نگران کننده است. بحران میانمار یکی از بزرگترین و سریع ترین بحران های انسانی در جهان است و کمک دولت ما برای رفع برخی از نیازهای پناهندگان آراکان در بنگلادش کافی است".

گفتنی است ارتش میانمار در تاریخ ۲۵ اوت سال گذشته حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی کشته و بیش از ۳۰۰ روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار کسانی که از خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به حدود ۸۲۶ هزار نفر رسیده است.

به گزارش سازمان پزشکان بدون مرز از ۲۵ اوت تا ۲۴ سپتامبر گذشته حداقل ۹ هزار روهینگیا در ایالات آراکان کشته شده اند. از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۸۴ درصد از جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌ها از سوی ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: