سوگنامه بی‌درايتی مسئولان تكميل شد؛
آخرین تیم باشگاهی ایران که به مقام قهرمانی آسیا رسید، امروز از لیگ دسته دوم به لیگ دسته سوم سقوط کرد تا اتفاقی هولناک در فوتبال ایران افتاده باشد.
کد خبر: ۳۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳        18 February 2018

 «پاس» قهرمان سابق آسيا به دسته سه سقوط كرد!«پاس» قهرمان سابق آسيا به دسته سه سقوط كرد!
 

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  «پاس» قطب سوم فوتبال ایران و دارنده عناوین و افتخارات فراوان در فوتبال ایران و حتی آسیا، امروز با پذیرفتن شکست مقابل تیم شهرداری بم در آخرین هفته از رقابت های لیگ دسته دوم به لیگ دسته سه سقوط کرد.

پاس آخرین تیم ایرانی بود که موفق شد جام قهرمانی باشگاه های آسیا را بالای سر ببرد و این اتفاق در سال ۱۹۹۲ افتاد. تنها تیم ستاره دار لیگ «دو»ی کشور امروز به لیگ «سه» سقوط کرد. این تیم که زیر نظر استانداری همدان فعالیت می کند، در ابتدای فصل با مدیریت محمد تقی رحیمی و مربیگری عباس سرخاب کارش را آغاز کرد. سرخاب در میانه راه نیمکت داغ این تیم را به مجید باقری نیا و رحیمی نیز صندلی مدیریت را به امیر عظیمی واگذار کردند.

تیم فوتبال پاس همدان در آخرین هفته از رقابت‌های لیگ دسته دوم کشور در شهر بم با نتیجه ۲ بر صفر مقابل شهرداری بم شکست خورد و به همراه گیتی پسند اصفهان و کیمیا فرایند قم راهی مسابقات لیگ دسته سه کشور شد.
 
خاطرات یک به یک از یاد می‌روند و گوئی قرار است که بی‌وفائی که رسم زمانه است روز به روز بیشتر شود و بی‌گمان در فوتبال هم این حکایت وجود دارد. روزی روزگاری در دهه 30 خورشیدی تیمی به نام شهربانی به همت مردی عاشق فوتبال به نام مهدی اسدالهی تشکیل شد. بازیکنان این تیم از افسران و دانشجویان دانشکده افسری بودند. بعدها این تیم در دهه 40 به پاس تغییر نام پیدا کرد و بخش بزرگی از تاریخ زیبای فوتبال ایران را ساخت. آنها در کنار پرسپولیس پرافتخارترین تیم جام تخت جمشید با دو قهرمانی بودند و آخرین قهرمانی آسیا را نزدیک به یک‎چهارم قرن پیش! برای فوتبال ما به ارمغان آوردند.

پاس تیم مربیان و کاپیتان‎های تیم ملی بود. مردانی چون رئیس رنجبر، حسن آقا حبیبی، ناصرخان نوآموز، حشمت خان مهاجرانی، همایون خان شاهرخی، فرامرزخان ظلی، حسین کازرانیف ایرج دانائی، حسین فرکی، رضا قفلساز، مجید حلوائی، میناسیان و مهدی مناجاتی بخشی از تاریخ پرافتخار پاس هستند.

زمین‌های دانشگاه پلیس در سه راه زندان و زمین نازی‌آباد و شهرک اکباتان خاطرات بی‌شماری از استعدادهائی دارد که در فوتبال ما درخشیدند و توانستند برایش افتخار کسب کنند و پاس نزدیک به چهار دهه در سطح اول فوتبال ایران درخشید اما مشکل بزرگش این بود که راحت پاس داده شد!

امروز خبری از دارائی و عقاب و شاهین دیگر تیم‌های ریشه‌دار ایران نیست و شاید اگر عشق و علاقه مردانی چون منصورخان پورحیدری و سلطان علی پروین نبود امروز از تاج ( استقلال) و پرسپولیس هم خبری نبود. مردانی که عشق  مردم به این تیم‌ها را می‌دیدند و برای این تیم‌ها همه چیز خود را فدا کردند اما فوتبال و ورزش ایران سال‌هاست اسیر دست نا آشنایان ورزش است .

امروز پاس تهران به دسته سوم رفت و این اتفاق می‌تواند در بسیاری از کشورها بیافتد که تیم‌هائی که روزگاری در سطح اول کشورشان بودند حالا نباشند. تیمهائی نظیر ناتینگهام فارست و تنه‌ریف و.. اما پاس حقش این نبود که این‌سان رهسپار دیار فراموشی‌ها شود و امروز بسیاری توجهی به تیمی نکنند که کاپیتان‌ها و مربیان تیم ملی ما را پرورش داده بود.

تیم پاس بی‌گمان پاس شد تا معادلات سیاسی و مناسبات شکل گیرد و امروز کسی یادی از آن نمی‌کند. آن چنان که سالهاست بسیاری از خاطرات ما و نابودی آن توسط نااهلان ورزش نشانه ای در دست نیست.

پاس به دسته سوم رفت چون متولی نداشت و دیگر سرهنگ اسداللهی نبود که دل بسوزاند. پاس فراموش شد چون فوتبال ما صاحب و دلسوز ندارد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: