استفاده مجدد از سلاح گرم و وقوع جرم
"اسکات ازرئیل"، رئیس پلیس بخش براورد در جنوب فلوریدا، می گوید در تیراندازی در دبیرستانی در شهر پارکلند حداقل ۱۷ نفر کشته شده اند. پلیس مهاجم را بازداشت کرده است.
کد خبر: ۳۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹        16 February 2018

نزدیک به ۴۰ کشته و زخمی در تیراندازی فلوریدا 
 

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

تصاویری که ساعاتی پیش به طور زنده پخش می شد ماموران مسلح نقاب‌‎پوشی را نشان می‌داد که مشغول هدایت ده‌ها دانش‌آموز به محوطه اطراف این دبیرستان بودند.

اسکات ازرئیل گفت: "۱۷ نفر جان خود را از دست داده اند، ۱۲ نفر در داخل ساختمان (مدرسه)، ۲ نفر درست در بیرون آن، یک نفر در جاده و دو نفر در بیمارستان. عده ای هم زیر عمل جراحی هستند و فقط از شما می خواهم برای این شهر و برای این مدرسه دعا کنید چون روز وحشتناکی بوده است."

نیکلاس کروز، ضارب واقعه در ۲۵ بهمن ماه، پیش‌تر «به دلایل انضباطی» از دبیرستانی که به آن حمله کرده، اخراج شده بود. بنا بر گزارش‌ها، او ساعتی پس از تیراندازی، بدون مقاومت تسلیم نیروهای پلیس شده‌است.

اسکات ئزرائل، کلانتر برووارد، گفته ضارب دست‌کم یک قبضه سلاح ای‌آر-۱۵ و چند خشاب پر همراه داشته‌است.

ای‌آر-۱۵ سلاحی نیمه‌خودکار و سبک است؛ این سلاح شباهت زیادی به سلاح جنگی ام۱۶ دارد با این تفاوت که تنها نمونه نیمه‌خودکار آن موجود است. در ایالات متحده فروش آن بر اساس قوانین به شهروندان غیرنظامی مجاز است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر با بستگان قربانیان و آسیب‌دیدگان ابراز همدردی کرده و گفته «هیچ کودک، آموزگار و هیچ فرد دیگری نباید در مدارس آمریکا احساس ناامنی کند».

رخداد فلوریدا، تازه‌ترین نمونه از وقوع خشونت‌های مرگبار و گسترده ناشی از تیراندازی در ایالات متحده است و انتظار می‌رود بار دیگر به بحث‌های مربوط به قوانین مالکیت و حمل سلاح در آن کشور دامن بزند.

تیراندازی اخیر در منطقه پارکلند، ۷۰ کیلومتری شمال میامی رخ داده‌است. شماری از دانش‌آموزان پس از شنیدن صدای آژیر و تیر به خیابان‌ها گریخته‌اند. نیروهای امنیتی و پلیس نیز با محافظت از گروهی دیگر، آن‌ها را به مناطق امن انتقال داده‌است.

کلانتر برووارد می‌گوید در میان قربانیان هم دانش‌آموزان و هم افراد بزرگ‌سال شناسایی شده‌اند و بیشتر آن‌ها نیز داخل ساختمان دبیرستان جان خود را از دست داده‌اند.

بنا به گفته یک کارزار هوادار کنترل مالکیت سلاح در آمریکا به‌نام «اوریتاون»، این ۱۸مین بار در سال جاری میلادی است که در مدرسه‌ای در ایالات متحده، تیراندازی رخ می‌دهد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: