سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه تماس با دولت دمشق در هیچ سطحی را تأیید نکرده و گفته است موضع دولت آنکارا، همچنان کناره‌‌گیری رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت است.
کد خبر: ۳۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷        04 February 2018
خبرگزاری فرانسه گزارش داد، موضع دولت آنکارا درقبال نظام دمشق، پس از عملیات دو هفته گذشته این کشور در شمال سوریه و همکاری‌های آنکارا با شورشیان متحد خود علیه شبه‌نظامیان کُرد در عفرین، بیشتر زیر ذره‌بین رفته است.

«کمال کلیچداراوغلو» رهبر حزب «جمهوری‌خواه خلق» حزب اصلی مخالف دولت در ترکیه، خواستار آن شده بود که آنکارا با هدف یافتن راهی برای حفظ تمامیت ارضی سوریه، با حکومت دمشق در تماس باشد.

اما «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه، تماس با دولت دمشق  را رد کرده و گفته است که هیچ ارتباط یا تماسی با دولت سوریه، مستقیم یا غیرمستقیم، در هیچ سطحی وجود ندارد. من این موضوع را قاطعانه و به روشنی اعلام می‌کنم.

کالین همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران در استانبول، مدعی شد، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، که مشروعیت خود را از دست داده است رهبر یک سوریه متحد نیست.

او در عین حال تأکید کرد که باید در سوریه شاهد «گذار سیاسی» بود که به سوی یک قانون اساسی جدید و انتخابات رهنمون شود. کالین یادآور شد که رسیدن به چنین روندی آسان نیست اما یک هدف نهایی است و در جایی بشار اسد مجبور خواهد شد که کنار رود.

او افزود اینکه کجا دقیقا اسد باید از قدرت کنار رود، چیزی است که در آینده به آن پاسخ داده خواهد شد.

سخنگوی اردوغان همچنین ایده تفاهم با روسیه برای ادامه عملیات در عفرین، در ازای توافقی برای وضع منطقه تحت کنترل شورشیان در ادلب را رد کرده است.

کالین تأکید کرده که ادلب و عفرین، دو عملیات جدای از هم هستند، و هیچ توافقی با روسیه که «ادلب را بده و عفرین را بستان» وجود ندارد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: