سه خواسته رئیس‌جمهور فرانسه از زبان کریمی قدوسی:
امانوئل ماکرون در آستانه سفر به ایران سه خواسته از مقامات ایران داشته است. گفته می‌شود که ملاقات با رهبر انقلاب و طرح مسئله موشکی جزو این خواسته‌هاست.
کد خبر: ۳۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲        04 February 2018

مذاکره ماکرون با روحانی
 
 

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

کریمی قدوسی امروز گفت که امانوئل ماکرون در آستانه سفر به ایران سه خواسته از مقامات ایران داشته است.
 
جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در یک گفت‌وگوی خبری مدعی شد که امانوئل مکرون برای سفر به ایران از مقامات ایران سه نکته را خواستار شده است:

۱. ملاقات با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی،
 
۲. برگزاری یک نشست مطبوعاتی که در آن رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کند که ایران حاضر است در موضوع برنامه موشکی پشت میز مذاکره بنشیند!

۳. تشکیل یک میز جدید برای مذاکره و تبادل نظر سه‌جانبه میان ایران، آمریکا و عربستان پیرامون مسائل منطقه، از جمله بحران یمن، حزب‌الله لبنان و سوریه.

پیش از این نیز در اوایل دی‌ماه ۹۶ کریمی قدوسی از شرط‌های امانوئل مکرون برای سفر به ایران سخن رفته بود. البته متعاقب این ادعا بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تکذیب این خبر گفته بود: «صحبت از داشتن شرط و شروط برای آمدن [امانوئل مکرون به ایران] بحثی انحرافی است و جاهایی که [این بحث را] مطرح می‌کنند نیت و هدف خاصی را دنبال می‌کنند.»

همچنین قاسمی گفته بود: «هیچ شروطی در آمد وشدها و روابط هیئت‌ها وجود ندارد و روابط دو کشور مثبت است و تعاملات بسیاری بین تهران - پاریس وجود دارد و ادامه خواهد یافت.»

با این حال تردیدی نیست که رئیس‌جمهور فرانسه بارها در سخنان مداخله جویانه خواستار شفاف‌سازی برنامه‌های دفاعی موشکی ایران شده و از آنچه "فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده" کشورمان در منطقه خوانده، انتقاد کرده است.

از سال ۱۹۷۱ (۱۳۵۰) بدین سو این نخستین باری است که یک رئیس جمهور فرانسه راهی ایران می‌شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: