تلویزیون اسرائیل مدعی شد
یک شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای میانجی‌گری دوباره آمریکا در مذاکرات سازش البته با گذاشتن یک شرط موافقت کرده است.
کد خبر: ۳۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵        22 January 2018
رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که در پی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا علیه قدس، اعلام کرد که دیگر با میانجیگری آمریکا در مذاکرات صلح منطقه مخالف است، دوباره با این موضوع موافقت کرده است.

در راستای سفر «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه، شبکه «کان» رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع فلسطینی اعلام کرد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان با میانجیگری آمریکامیان تشکیلات و رژیم صهیونیستی موافقت کرده به شرط اینکه این مذاکرات «بین‌المللی» باشد.

بر اساس گفته منبع ذکر شده، محمود عباس با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر صحبت کرده و تمایل خود در نرم کردن موضع در قبال وساطت آمریکا در این خصوص را اعلام کرده است؛ وی می‌خواهد در کنار واشنگتن، اردن و مصر نیز در روند میانجیگیری در مذاکرات نقش داشته باشند.

این خبر، تغییری اساسی در موضع رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌رود؛ عباس و دیگر مقامات تشکیلات خودگردان پس از این تصمیم اعلام کردند دیگر آمریکا را به عنوان میانجی مذاکرات موسوم به صلح قبول ندارند.

محمود عباس چهارشنبه هفته گذشته نیز در الازهر مصر گفت: ترامپ باید انتخاب کند؛ قدس، کلید صلح و جنگ است.روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیاه» اخیرا در گزارشی به نقل از یک مسئول فلسطینی نزدیک نوشت: تماس‌های آمریکا با محمود عباس از طریق چندین کشور مانند چین و روسیه صورت می‌گیرد.

اقدام دونالد ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی در نیمه آذرماه امسال (1396)، با موج گسترده محکومیت‌های بین‌المللی مواجه شد.  ترامپ همچنین در اظهاراتی کوتاه در  کاخ سفید اعلام کرد به دولتش دستور داده مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: