سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد:
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: وزارت خارجه به خاطر امنیت ملی و مصالح ملی کشور تصمیم گرفت در مورد آنچه که دریک برنامه تلویزیونی مطرح شد شفاف‌سازی در این ارتباط پاسخی را منتشر کرد.
کد خبر: ۳۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹        22 January 2018

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

بهرام قاسمی در نشست هفتگی خود در مورد پاسخ اخیر این وزارتخانه به اظهارات مطرح شده در یکی از برنامه‌های تلویزیونی در مورد بحث برجام، گفت: بحث پاسخگویی به این برنامه تلویزیونی از موضع برجام نبوده بلکه آنچه که در برنامه مذکور مطرح شده با منافع ملی و مسائل کشور در مقطع کنونی مغایرت داشت.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: وزارت خارجه به خاطر امنیت ملی و مصالح ملی کشور تصمیم گرفت در مورد آنچه که در این برنامه مطرح شده شفاف‌سازی کند و در این ارتباط پاسخی را منتشر کرد.

وی ادامه داد: هدف وزارت خارجه از این پاسخ، برنامه مذکور و یا گوینده آن برنامه نبوده است. آنچه که مهم بود بحث محتوایی بود که در این برنامه در خصوص برجام مطرح شد.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان این که  سفر وزیر امور خارجه فرانسه در دستور کار است ولی دستور کار این سفر هنوز تنظیم نشده و نهایی نشده است، گفت: ما صحبت های زیادی با طرف فرانسوی در جریان این سفر خواهیم داشت  و دیدگاه های خود در مورد مسائل مختلف از جمله منطقه را بیان می‌کنیم و دیدگاه‌های آن‌ها را نیز می‌شنویم .

وی افزود: همواره تلاش ایران در راستای ایجاد صلح و ثبات در منطقه بوده است.
 
قاسمي در ادامه با بيان اينکه امنيت کشورها منوط به امنيت منطقه است گفت: ايران با ترکيه به طور مرتب در ارتباط و در حال رايزني است.
وي ابراز اميدواري کرد مشکلات بانکي باقي‌مانده براي ايرانيان در چين در اسرع وقت حل شود.

قاسمي همچنين گفت : تحريم‌هاي جديد آلمان، انگليس و فرانسه عليه ايران تنها يک بحث رسانه‌اي است. وي درباره اتهامات بحرين عليه ايران نيز گفت : اين اتهامات از جاي ديگري دستور آن صادر شده و قابل اعتنا نيست.

وزیر خارجه فرانسه در اشتباه کامل است

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قطعا فشارپذیر نیست و با اعمال سیاست های سختگیرانه مواضعش را تغییر نمی دهد و اگر چنین برداشتی از سخنان او می شود، در اشتباه کامل است.

بهرام قاسمی در خصوص اظهارات وزیر خارجه فرانسه مبنی بر اینکه موضع کشورش در قبال ایران توازن و سختگیری است و طبق قطعنامه ۲۲۳۱ اگر می خواهد به جامعه جهانی بازگردد باید درخصوص موشک های بالستیک مذاکره کند، اظهارداشت: روابط ایران و اروپا دشمنان خود را دارد و امریکا و دیگران سعی می کنند میان ایران با اروپا فاصله بیندازند
.
وی افزود: آنان سعی دارند با استفاده از ابزارهای مختلف و با فشار به اروپا در روابط ایران و اروپا که توانستند با همکاری و همفکری به موفقیت های بسیار دست یابند خلل و مشکل ایجاد کنند.

قاسمی گفت: فرانسه می تواند دیدگاه های خود را داشته باشد و اینکه مواضع ما با این کشور و دیگر دولت ها در عرصه منطقه ای و جهانی مشابه نباشد طبیعی است.

وی خطاب به وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: او با جامعه ایران آشنایی کامل ندارد و باید تاریخ جمهوری اسلامی و مواضعی که در قبال فشارها و تحریم ها داشته ایم مرور کند تا بداند که ما در قبال فشارها می توانیم از خود دفاع کنیم و توانمندتر از قبل در منطقه و جهان حضور داشته باشیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در خصوص اصرار وزیر خارجه فرانسه برای مذاکره با ایران درباره مسائل منطقه ای و نفوذ ایران در غرب آسیا گفت: درباره این موضوع هم باید با او حتما صحبت کنیم، ما سخنان زیادی با وی خواهیم داشت، قطعا نفوذ ما در منطقه مثبت است و کشورهای منطقه و اروپا به ویژه دولت فرانسه از نفوذ ما قطعا استفاده کرده اند.

قاسمی افزود: اگر نقش و اقتدار ایران نبود قطعا تروریست های خون آشام داعش اکنون در دمشق و بغداد حکومت می کردند و تا قلب اروپا دست به انتحار می زدند.

وی تاکید کرد: مسائل باید به طرف فرانسوی تفهیم شود اما باید هوشیار باشیم که روابط ایران با اروپا و فرانسه بدخواهانی دارد که باید هوشمندی و مراقبت کرد که دیگران از آب گل آلود ماهی نگیرند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: