بر اساس اسنادی که به درخواست قانون آزادی اطلاعات (FOLA) به دست آمده، استفاده‌ رییس جمهور آمریکا از "ایر فورس وان" برای پرواز به املاک مختلف و تجمعات مربوط به کمپینش، از ماه ژوئن برای مالیات دهندگان در این کشور نزدیک به ۳.۲ میلیون دلار هزینه داشته است.
کد خبر: ۳۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶        20 January 2018
هیل گزارش داد، اسناد به دست آمده توسط گروه محافظه‌کار "دیدبان قضایی" نشان می‌دهد که هزینه‌ سفرهای دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به کلوب گلف خود در بدمینستر نیوجرسی، فلوریدا و نیویورک و رفت‌و آمد به تجمعات کمپین او، از ۳۰ ژوئن سه میلیون و ۱۹۹ هزار و ۱۸۸ دلار هزینه داشته که مجموع هزینه‌های سفرهای ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا را به ۱۳ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۹۳۷ دلار می‌رساند.

تام فیتون، رییس دیدبان قضایی اظهار کرد: رییس جمهور نسبت به مالیات دهندگان مسئول است. او پولی را که ما به سختی به دست می‌آوریم، خرج می‌کند و به همین دلیل است که دیدبان قضایی هزینه‌های دقیق سفرهای او را رصد می‌کند. هزینه سفرهای متداول ترامپ به خانه‌هایش نیز به این مبلغ اضافه می‌شود.

بر اساس گزارش دیدبان قضایی، در تضاد با دولت فعلی آمریکا، مجموع هزینه‌ سفرهای باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا طی آخرین سال مالی دولتش به ۸۸۲ هزار و ۷۵۶ دلار می‌رسد.

نزدیک به نیمی از این مبلغ ۳.۲ میلیون دلاری که از پایان ماه ژوئن توسط ترامپ هزینه شده، مربوط به سفر او به یوما آریزونا است که طی آن، پیش از حضور در تجمع کمپین خود با اعضای نیروی دریایی صحبت کرد. هزینه‌های این سفر به تنهایی، یک میلیون و ۵۰۹ هزار و ۲۲۸ دلار از کل این مبلغ را تشکیل می‌دهد.

بر اساس گزارش NBC، ترامپ همچنین تاکنون، ۱۲۱ روز از دوران ریاست جمهوری خود را در املاک شخصی‌اش گذرانده که تقریبا معادل یک سوم زمان ریاست جمهوری وی است.

دونالد ترامپ پیش از عهده‌داری ریاست جمهوری آمریکا، مرتبا از همتای سابق خود به خاطر صرف بیش از حد زمان برای بازی گلف یا سایر فعالیت‌ها طی تعطیلات انتقاد می‌کرد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: