نماینده مردم اصفهان گفت: آقایان دولتی همه چیز را گردن مجلس می‌اندازند و مسائل را منوط به این می‌کنند که اگر مجلس به پیشنهادات دولت در لایحه بودجه رأی داد مشکل اشتغال حل می‌شود.
کد خبر: ۳۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸        13 January 2018
حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تفکرات حاکم بر اقتصاد کشور بر سه مبناست که یک معنای آن به کاپیتولاسیون و سرمایه‌داری برمی‌گردد.

وی مفهوم کمونیستی و اشتراکی و همچنین اقتصاد اسلامی را از دیگر تفکرات حاکم بر اقتصاد کشور خواند و افزود: امروز باید بگوییم اقتصاد کشور بیمار است و این بیماری یک منشأ مبنایی از نوع تفکر دارد که باید اصلاح شود و در چارچوب مسائل اقتصاد اسلامی صورت گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در 24 بند شکل گرفت و این نیازمند باور و پایبندی به اجرا است که با کمال تأسف باید بگوییم ما در اجرای آن مشکل داریم نه از نظر قانونی و ابلاغ سیاست‌ها.

وی با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۷ خاطرنشان کرد: ماهیت مجموعه لایحه بودجه اقتصادی سال 97 اشکالات اساسی دارد که این موضوع بسیار مهم و قابل‌توجه است، لذا اشکالات آن باید حل‌وفصل شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 این موارد را حل کند، بازهم تبصره 18 آن لایحه ایراد دارد. اینکه یک مرتبه قیمت حامل‌های انرژی به‌ویژه گازوئیل و بنزین را افزایش دهند و بعد بگویند 174 هزار میلیارد تومان از این محل برای اشتغال، تولید و ازدواج صرف می‌شود، صحیح نیست.

سالک همچنین خاطرنشان کرد: سابقه عملکرد آقایان نتوانسته اشتغال را حل کند، حال با این مبلغ 174 هزار میلیارد تومان چگونه می‌توانند مشکلات اقتصادی را حل‌وفصل کنند.

وی با اشاره به 21 مورد از موانع موجود در بخش رشد تولید ملی گفت: آقایان بگویند کدامیک از این موانع را برطرف کرده‌اند؟ اگر این موارد را حل کرده بودند نباید موضوعاتی از قبیل مؤسسات مالی و اعتباری چون کاسپین، آرمان و دیگر مؤسسات به وجود بیاید، این خود در شرایط فعلی مانع رشد است.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: از طرفی قرار بوده بخش اعظمی از بودجه یارانه‌هایی که ارائه می‌شوند، صرف اشتغال شود، اما در طول همین 6 ماه اخیر به چه میزان از این بودجه‌ها صرف اشتغال شده است؟ متاسفانه ما هر روز شاهد رشد بیکاری هستیم.

«البته این موضوع هم باید گفته شود که تنها رقم 400 هزار میلیارد تومان از کل رقم بودجه سال 97 در مجلس بررسی می‌شود. مابقی آن کجا رفته است؟ آن‌گاه آقایان اعلام می‌کنند که این بودجه را به خزانه نمی‌بریم و این خلاف اصل 53 قانون اساسی است، لذا ما آن را در بخش تولید و اشتغال صرف می‌کنیم، اما نمی‌توانند این کار را بکنند؛ چراکه این خلاف قانون اساسی است.»

سالک در ادامه خاطرنشان کرد: آقایان دولتی همه چیز را گردن مجلس می‌اندازند و مسائل را منوط به این می‌کنند که مجلس به پیشنهادات دولت در لایحه بودجه رأی داد مشکل اشتغال حل می‌شود، در غیراینصورت مشکل اشتغال باقی خواهد ماند. این عدم توانایی‌ و اراده‌شان را می‌خواهند گردن مجلس بیاندازند.

وی در بخش پایان سخنان خود در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس برای حل مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری اهتمام ویژه‌ای دارد یا خیر، گفت: مجلس واقعاً در این رابطه تمام تلاش خود را در راستای حل این مشکل به کار گرفته است و این مسائل را به سران سه قوه کشاند. این موضوع هم در کمیسیون‌ها مطرح شد و هم از چند طرف پیگیری شد و جلساتی هم با آقای سیف و وزیر اقتصاد در راستای حل این مشکل داشتیم، اما سؤال از رئیس‌جمهور در این رابطه خواسته ماست که هیأت رئیسه آن را هنوز در دستورکار قرار نداده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: