ادعای یک هیئت کارشناسی سازمان ملل متحد؛
یک هیئت سازمان ملل متحد مدعی شد که ایران با عدم خودداری از رسیدن موشک های ایرانی به دست حوثی های یمن، تحریم تسلیحاتی این گروه را نقض کرده است.
کد خبر: ۳۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱        13 January 2018

ایران تحریم‌ تسلیحاتی حوثی‌های یمن را نقض کرده است

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

به نقل از نیویورک تایمز، در گزارشی که هفته گذشته به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شده، ادعا شده است که موشک های مورد استفاده حوثی ها ساخت ایران هستند.

این گزارش که هنوز به صورت عمومی منتشر شده، ابتدا توسط خبرگزاری فرانسه مورد اشاره قرار گرفت و سپس دیپلمات هایی که می گویند نسخه های کپی گرفته شده از این گزارش را دیده اند، آن را تایید کردند.

گزارش این هیئت سازمان ملل متحد نمی گوید که ایران موشک های حوثی ها را تامین کرده است، اما ادعا می کند با عدم جلوگیری از ورد چنین تسلیحاتی به یمن، به قطعنامه 2216 سازمان ملل متحد که تقریبا 3 سال قبل و پس از آغاز درگیری میان نیروهای مورد حمایت عربستان و جنبش انصارالله در گرفت، پایبند نبوده است.

در این قطعنامه از تمام دولت های عضو خواسته شده است که «اقدامات ضروری برای جلوگیری از تامین مستقیم و غیرمستقیم، فروش و انتقال سلاح» به طرف های درگیر در یمن، از جمله حوثی ها، را اتخاذ کنند.

ایران هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

این که یافته های این هیئت به تغییر نظرات علیه ایران و اعمال اقدامات تنبیهی توسط شورای امنیت منجر شود یا نه، هنوز روشن نیست.

نزدیک به یک ماه پیش بود که نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد، در مقابل بقایای یک موشک و دیگر تجهیزات نظامی، مدعی شد ایران نیروهای حوثی را تسلیح می کند.

با این وجود، این خبر همزمان با تصمیم تازه دولت ترامپ برای افزایش فشارها به ایران و متوقف کردن توافق هسته ای منجر می شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: