مسئول رسیدگی به وضع نفتکش ایرانی:
وزیر کار اعلام کرد: تکاورهای ایرانی و نیروهای چینی با کشتی تندرو به سمت نفتکش راهی شدند، قرار است خنک کننده بیشتری به بدنه کشتی پاشیده شود تا نیروهای اعزامی بتوانند وارد نفتکش سانچی شوند.
کد خبر: ۳۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲        13 January 2018


 وارد موتورخانه نفتکش ایرانی خواهیم شد
 

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

مسئول رسیدگی به وضع نفتکش ایرانی گفت: تا ۱۵ ساعت دیگر نیرو‌های ویژه وارد موتورخانه این نفتکش می‌شوند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در چین به سر می‌برد، افزود: امروز صبح گروه چهارنفر پیکر خدمه کشتی را کنار موتورخانه پیدا کردند که هنوز میزان سوختگی مشخص نیست.

ربیعی گفت: امروز تفاهم نامه‌ای هم با حضور سفیر و فرمانده عملیات دولت چین امضاء شد و در آن تقسیم کاری میان نیرو‌های ایرانی و چینی صورت گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان امداد هوایی بوده است؟ گفت: چنین امکانی نبود.

ربیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر احتمال یافتن سالم افراد وجود دارد، گفت: حتی کاپیتان‌های متخصص هم در این باره اظهار نظر نکرده اند، اما در ۱۳ متری عمق کشتی مکان‌هایی است که باید تا فردا صبر کنیم. 
 
در همین حال، وزیر خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای چینی خود بر لزوم انجام تعهدات همه طرف‌ها در سانحه اتفاق افتاده برای نفتکش ایرانی تاکید کرد.
 
در این تماس در خصوص اجرای برجام و لزوم انجام تعهدات همه طرف‌ها و نیز سانحه تاسف بار برای نفتکش ایرانی گفت‌وگو شد.‌

وزیر امور خارجه چین با ابراز تاسف از بروز سانحه برای نفتکش ایرانی اعلام کرد: نیروهای امدادی چینی همه تلاش خود را برای مهار آتش به کار گرفته و به کمک‌های خود ادامه خواهند داد.

دریافت نمونه ژنتیکی از خانواده‌های خدمه نفتکش سانچی

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در پی حادثه آتش سوزی نفتکش ایرانی در آب‌های چین و یافتن جسد سه تن از خدمه این کشتی، سازمان پزشکی قانونی کشور با هماهنگی سازمان بنادر و کشتیرانی از پنجشنبه گذشته کار دریافت نمونه ژنتیکی از خانواده خدمه کشتی را آغاز کرد.

مهرداد علی‌بخشی افزود: اطلاعات ما از تعداد خدمه و وضع نفتکش ایرانی مطابق با مواردی است که سازمان بنادر و کشتیرانی کشور اعلام کرده که بر این اساس ۳۲ خدمه (شامل ۳۰ ایرانی و ۲ غیر ایرانی) در کشتی حضور داشتند.

وی با اظهار امیدواری درباره زنده و سلامت بودن بقیه خدمه کشتی افزود: برای بررسی هویت سه جسد یافت شده از خدمه این کشتی ناچار به اخذ نمونه ژنتیکی از خانواده‌های (بستگاه درجه یک) خدمه کشتی هستند که بر اساس هماهنگی با سازمان بنادر و کشترانی خانواده‌ها به پزشکی قانونی تهران و فارس امدند.

علی بخشی تصریح کرد: نمونه گیری از خانواده از روز پنجشنبه در پزشکی قانونی تهران و فارس آغاز شده است و در استان تهران ۱۲ خانواده و در استان فارس نیز ۴ خانواده به مرکز پزشکی قانونی مراجعه کردند و از آنان نمونه ژنتیکی اخذ شد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور با توجه با تألمات روحی خانواده‌های خدمه کشتی کار اخذ نمونه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با حفظ حرمت این عزیزان انجام داد، اظهار داشت: تاکنون از خانواده ۱۶ تن از خدمه کشتی نمونه ژنتیکی اخذ شده، بقیه خانواده‌ها نیز با هماهنگی سازمان بنادر و کشترانی برای نمونه گیری به سازمان پزشکی قانونی کشور معرفی خواهند شد.
 
هفته پیش ۳۲ خدمه و سرنشین کشتی سانچی بعد از آتش‌سوزی این کشتی در اثر اصابت یک کشتی کوچک به آن ناپدید شدند. جسد سه نفر از آنها تا کنون پیدا شده است.

نفتکش سانچی بر اثر برخود با یک کشتی باربری در سواحل شرقی چین دچار آتش‌سوزی شد. این نفتکش از جزیره خارک ایران به مقصد داسان در کره جنوبی در حرکت بود.  
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: