افزایش ناگهانی نفت برنت دریای شمال و وست تگزاس آمریکا؛
بهای نفت خام در روزهای اخیر افزایش پیدا کرد. بهای نفت برنت دریای شمال و وست تگزاس آمریکا به بالاترین میزان خود رسیدند. دلایل افزیش بهای نفت با کاهش ذخایر نفتی آمریکا و پایبندی اعضای اوپک به کاهش تولید نفت ارتباط دارد.
کد خبر: ۳۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱        13 January 2018
 قیمت نفت

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

صبح روز گذشته بهای نفت خام برنت کمی پائین آمده بود. قیمت یک بشکه نفت خام برنت دریای شمال ۶۹/۱۰ دلار در بازار نفت معامله شد و این نرخ بالاترین سطح قیمت در دو سال و نیم گذشته بوده است. البته این قیمتی است که ۱۶ سنت از قیمت دیروز آن کمتر است. قیمت یک بشکه نفت وست تگزاس آمریکا برای فروش در ماه فوریه ۳۹ سنت یعنی تا ۶۳/۴۱ دلار افزایش پیدا کرد.
نفت برنت یکی از مهم‌ترین مراجع قیمت‌گذاری نفت خام در بازار بین‌المللی است و حدود دو سوم نفت مبادله‌شده در بازار بین‌المللی بر اساس نفت برنت قیمت‌گذاری می‌شود.

دلایل افزایش بهای نفت


پیش‌تر به دلیل انباشت و ذخیره نفت خام در آمریکا بهای نفت تحت تاثیر آن قرار گرفته بود ولی در ظرف هشت هفته گذشته بخشی از ذخایر نفت آمریکا مورد مصرف قرار گرفت و به طور آشکار کاهش پیدا کرد. این مسئله می‌تواند به معنای کاهش عرضه و یا نشانه تقاضای زیاد نفت بوده باشد ولی در هر صورت توانست بر قیمت نفت تاثیر بگذارد.

از سوی دیگر پایبندی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به کاهش تولید نفت، بر افزایش بهای نفت بی تاثیر نبوده است.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی و رئیس کنونی اوپک در همین ارتباط اعلام کرده است که سازمان اوپک به ادامه اجرای توافق کاهش تولید نفت تا پایان سال میلادی جاری متعهد است و به کاهش تولید نفت ادامه می‌دهد.

به گفته وزیر انرژی امارات متحده عربی برای تعادل کامل عرضه و تقاضای نفت زمان بیشتری لازم است. او به ویژه تاکید می‌کند که زمان زیادی برای حذف مازاد عرضه نیاز است. او پیش‌بینی می‌کند که تعادل بازار در سال ۲۰۱۸ حاصل خواهد شد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: