استاندار آذربایجان شرقی گفت: خوشحالیم که در پایان سال ۹۴ اعلام نماییم، در کنار لقب شهر بدون گدا برای تبریز، عنوان "آذربایجان شرقی و تبریز، شهر بدون معتاد خیابانی"کسب گردیده است.
کد خبر: ۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴        15 March 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسماعیل جبار زاده در آخرین جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه توانستیم دغدغه مردم استان در موضوع مواد مخدر و معتادین متجاهر را حل کنیم اظهار داشت: خوشحالیم که در پایان سال 94 اعلام نماییم، در کنار لقب شهر بدون گدا برای تبریز، عنوان "آذربایجان شرقی و تبریز، شهر بدون معتاد خیابانی" کسب گردیده و امروز در استان، سرپناه‌هایی ازجمله مرکز نگهداری ماده 16 فراهم‌شده تا از آسیب‌های ناشی از حضور معتادان متجاهر جلوگیری کنیم.
  وی با اشاره به اینکه در نظرسنجی سال 92 اولین دغدغه و خواسته اصلی مردم از مدیران، جمع‌آوری معتادان متجاهر بود، اظهار داشت: در شورای تأمین آذربایجان شرقی سال 92 با حضور وزیر کشور، میزان سرقت و ناهنجاری‌های اجتماعی در تبریز، بیش از سایر کلان‌شهرها بود.
 
استاندار آذربایجان شرقی، در ادامه با مروری به موفقیت‌های آذربایجان شرقی در سال 94، ابراز داشت: اولین موفقیت استان در سال جاری، خیز بلند برای توسعه علمی است تا در رنکینگ بین‌المللی حضور بهتری دارند که انتخاب سودابه داوران، به‌عنوان دانشمندتبریزی و دریافت جایزه یونسکو در بخش فناوری نانو، یکی از این موفقیت ها بود.
 
وی به فاقد مسکن بودن 1200 نفر از طلاب استان در ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: با تشکیل شورای سیاست‌گذاری در این زمینه، اکنون بیش از 50 درصد از این افراد صاحب مسکن شدند
 
جبارزاده، به سفر سفیران 6 کشور شمال اروپا در اردیبهشت‌ماه به آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 84 هیئت سرمایه‌گذاری خارجی در دو سال اخیر بازدید کردند که در این زمینه آذربایجان شرقی از استان‌های پیشرو در جذب سرمایه‌گذار معرفی‌شده است.
 
وی با یادآوری سفر ریاست جمهوری در اواخر اردیبهشت‌ماه سال گذشته، ادامه داد: در این سفر 1000 میلیارد تومان اعتبار برای 32 طرح تصویب شد که نیمی از آن در سال 94 و نیم دیگر آن در سال 95 اختصاص خواهد یافت.
 
استاندار آذربایجان شرقی بابیان اینکه اعتبارات را علی‌رغم برخی استان‌ها، سعی کردیم اعتبارات را پراکنده نکرده در مهم‌ترین پروژه‌های بزرگ استان هزینه کنیم تا گره‌گشای بخشی از مشکلات باشد، اظهار داشت: راه‌آهن تبریز-میانه، اتوبان تبریز-اهر و... از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که برای اتمام سریع‌تر آن متمرکزشده‌ایم.
 
وی افزود: انتخاب تبریز به‌عنوان شهر جهانی فرش، برگزاری جشن خودکفایی 2500 خانواده کمیته امداد، افتتاح  مرکز نگهداری ماده 16 با حضور وزیر کشور، بهره‌برداری از 833 پروژه عمرانی، افتتاح فاز یک خط اول قطار شهری و تحویل 5600 واحد مسکن مهر ازجمله مهم‌ترین موفقیت‌های مهم استان در سال 94 بود.
 
جبار زاده با اشاره به اینکه گزارش تدوین سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی در حضور رئیس‌جمهور و هیئت‌وزیران ارائه شد، گفت: در این نشست، رئیس‌جمهور از این سند تقدیر کردند و به‌عنوان الگویی برای سایر استان‌ها معرفی کردند.
 
وی نتایج سفر خود هیئت اقتصادی همراه از آذربایجان شرقی به جمهوری آذربایجان را یادآور شد و تصریح کرد: تلاش برای توسعه صادرات محصولات آذربایجان شرقی به قفقاز، نتیجه این سفر ارزشمند بود.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه، پذیرش مسئولیت پذیرایی از زائرین اربعین در مرز شلمچه با 500 هزار زائر، برگزاری کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان با حضور وزیر و تجار دو طرف در تبریز، برگزاری کنگره 36 هزار شهید دانش‌آموز، انتخاب تبریز به‌عنوان شهر نمونه گردشگری شهرهای اسلامی، افتتاح 2200 پروژه استان در دهه فجر، افتتاح پایانه بزرگ مسافربری تبریز و تقدیر وزیر اقتصاد از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را از دیگر موفقیت‌های استان در سال 1394 برشمرد.
 
جبار زاده با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی توسط دستگاه‌های نظارتی کشور، آذربایجان شرقی با 2889 شعبه اخذ رأی، با داشتن کوچک‌ترین مسئله امنیتی و اجتماعی به‌عنوان استان برتر در این حوزه انتخاب و معرفی شد.
 
 

برچسب ها: تبریز ، معتاد ، استاندار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: