کد خبر: ۳۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵        12 December 2017

حزب جمهوری مهمترین حزب سیاسی مخالف ترکیه از دولت آنکارا خواست تا روابط خود با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را قطع کند.


 خبرگزاری تسنیم: حزب جمهوری ترکیه پس از تصمیم جنجالی رئیس جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل، از دولت آنکارا خواسته است تا روابطش با دونالد ترامپ را قطع کند.

اوزترک ییلماز معاون حزب جمهوری ترکیه روز دوشنبه در سخنانی، این اقدام ترامپ را محکوم کرد و گفت: ترامپ تصمیمی در مقابل وجدان جامعه بین المللی اتخاذ کرده است.

وی از دولت ترکیه خواست تا کلیه روابط سیاسی خود با ترامپ را قطع کند .ییلماز تصریح کرد: اگر او بخواهد برای سفر به ترکیه بیاید، باید برگردانده شود. اگر می گویید این تصمیم نادرست بوده است، پس باید ترامپ را منزوی کنید. حزب جمهوری ترکیه به حمایت از استقلال و حاکمیت فلسطین با بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت آن، ادامه خواهد داد.

تصمیم ترامپ با مخالفت های گسترده در جهان عرب و کشورهای اسلامی روبرو شده و متحدان غربی واشنگتن نیز مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده اند. متحدان آمریکا بر این باورند که تصمیم ترامپ به ضرر تلاش های مربوط به روند سازش خواهد بود و در نهایت منجر به تشدید خشونت ها در منطقه می شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: