کد خبر: ۳۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳        12 December 2017

شرایط تشکیل هیئت‌های تطبیق شهرستان تهران با تصویب نمایندگان مجلس مشخص شد.


خبرگزاری تسنیم: شرایط تشکیل هیئت‌های تطبیق شهرستان تهران با تصویب نمایندگان مجلس مشخص شد. 
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ آذر) در جریان بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر با ۱۴۲ رای موافق، ۳۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع ماده ۳ این طرح را تصویب کردند.

در ماده ۳ طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخابات شهرداران آمده است: تبصره ۵ (ماده ۹۰) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره ۵ - هیئت‌های تطبیق شهرستان تهران به شرح ذیل تشکیل می‌گردد:

الف. - هیئت تطبیق مصوبات تهران، شهرری و تجریش به عضویت و ریاست فرماندار تهران و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان تهران به انتخاب این شورا تشکیل می‌شود. در این خصوص مصوباتی که به شهرری و تجریش مربوط می‌شود با حضور فرمانداران ری و شمیرانات صورت می‌گیرد.

ب. - هیئت تطبیق مصوبات شهر‌های باقرشهر، کهریزک و حسن‌آباد فشافویه و قیام‌دشت به عضویت و ریاست فرماندار شهرستان ری و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان تهران به انتخاب این شورا تشکیل می‌شود.

ج. - هیئت تطبیق مصوبات شهر‌های اوشان، فشم، میگون، شمشک و لواسان به عضویت و ریاست فرماندار شهرستان شمیرانات و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان تهران به انتخاب این شورا تشکیل می‌شود.

د. - هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهر‌های بومهن و پردیس به عضویت و ریاست فرماندار شهرستان پردیس و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان تهران به انتخاب این شورا تشکیل می‌شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: