کد خبر: ۳۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷        11 December 2017

رئیس جمهوری روسیه در جریان سفر خود به قاهره و آنکارا، روابط دوجانبه، اوضاع سوریه و همچنین مسائل بوجود آمده پیرامون "قدس" به خاطر تصمیم جدید "دونالد ترامپ" را بررسی می‌کند.


خبرگزاری تسنیم: دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز، 11 دسامبر، در سفری کاری و یک روزه به مصر و سپس ترکیه عزیمت می کند.

بر اساس اطلاعات کرملین، اصلی ترین موضوع مذاکرات پوتین با "عبدالفتاح السیسی" و "رجب طیب اردوغان" همتایان مصری و ترکیه‌ای خود، همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دوجانبه و همچنین تامین امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، از جمله روند اوضاع در سوریه و بخصوص وضعیت بوجود آمده پیرامون "قدس" بعد از اعلام مواضع جدید "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در مورد به رسمیت شناختن شهر قدس، بعنوان پایتخت اسرائیل و امکان انتقال سفارت آمریکا به آنجاست.

در جریان مذاکرات رئیس جمهوری روسیه در قاهره و آنکارا، علاوه بر بررسی روند توسعه آتی روابط دوجانبه، اوضاع منطقه، بخصوص حل و فصل مناقشه در سوریه نیز در مرکز توجه قرار دارد، برای اینکه این سفر در شرایطی انجام می شود که ولادیمیر پوتین چهارشنبه گذشته (6 دسامبر) خود اعلام نمود که مبارزه با گروه تروریستی داعش در خاک سوریه با موفقیت به پایان رسیده و تروریست‌های داعشی بطور کامل در هر دو کرانه رود فرات نابود شده ‌ند و در مجموع عملیات نظامی روسیه در خاک این کشور را باید تمام شده دانست.

ضمن اینکه انتظار می رود تا مشکلات به وجود آمده پیرامون قدس و مناقشه فلسطین-اسرائیل نیز با توجه به تصمیم جدید دولت آمریکا و عواقب آن، مورد بررسی و تبادل نظر روسای جمهوری روسیه، مصر و ترکیه قرار بگیرد.

پوتین آخرین بار در ماه فوریه سال 2015 به مصر و در سپتامبر سال جاری (2017) به ترکیه سفر کرده بود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: