امیر دریادار حسین خانزادی در نشست خبری؛
فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق موشک انداز «سپر» به ناوگان نیروی دریایی در روزهای آینده خبر داد.
کد خبر: ۳۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶        22 November 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیر دریادار حسین خانزادی در نشست خبری افزود:­ در روزهای آینده شاهد الحاق ناو موشک انداز سپر که نماد خودباوری متخصصان نیروی دریایی است، به ناوگان خزر نیروی دریایی خواهیم بود.
وی گفت: این ناو موشک انداز پس از سه ناو موشک انداز و ناوشکن دماوند که در حال حاضر در دریای خزر حضور دارند، به عنوان نماد حرکت صلح جویانه در این دریا به آب انداخته خواهد شد.
فرمانده نیروی دریایی افزود: در آستانه هفت آذر روز نیروی دریایی شاهد افتتاح فرودگاه جاسک نیز خواهیم بود.
وی تصریح کرد: همچنین الحاق بالگردها، شناورها و تجهیزاتی که در راستای عمردهی انقلابی بازسازی و تعمیر­­شده ، در این روزها صورت می گیرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش دریایی ولایت نیز در زمستان امسال برگزار می شود.
امیر دریادار خانزادی افزود: پس از­ ناو موشک انداز سپر شناورهای سطحی­­ و زیر سطحی دیگری در یک سال آینده ­­نیز به ناوگان نیروی دریایی­ ملحق خواهد شد.

00:00 00:58

دانلود


در آغاز جنگ تحمیلی غافلگیر نشدیم
فرمانده نیروی دریایی ارتش: نیروی دریایی هیچگاه در آغاز جنگ تحمیلی غافلگیر نشد.
امیردریادار حسین خانزادی افزود: نیروی دریایی در جنگ تحمیلی و 8 سال دفاع مقدس بویژه در آغاز آن لحظه ای غافلگیر نشد و همین موضوع موجب پیروزی مقابل نیروی دریایی دشمن بود.
وی با ارائه اسناد تاریخی مربوط به آمادگی و حضور نیروهای جان بر کف نیروی دریایی در خرمشهر و مناطق دریایی در آغاز جنگ افزود: این اسناد تاریخی نشان می دهد که نیروی دریایی در آن زمان در آمادگی کامل به سر می برده و دچار غافلگیری نشده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : رژیم بعث در آن زمان اعلام کرده بود که هدفش اشغال ایران در مدتی کمتر از یک هفته است.
وی افزود: 34 روز مقاومت جانانه تکاوران نیروی دریایی ارتش در خرمشهر و پشتیبانی از نبرد رزمندگان در آبادان و حضور در عملیات هایی از جمله بیت المقدس حکایت از نقش موثر نیروی دریایی ارتش در مقابله با دشمن متجاوز دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به اجرای عملیات مروارید گفت: 67 روز پس از آغاز جنگ در 7 آذر 59 سکوهای البکر و الامیه با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش به طور کامل منهدم شد و دشمن اقتصاد دریایی خود را از دست داد و اگر کمک استکبار به رژیم بعثی در آن دوران نبود هیچ گاه قادر به ادامه جنگ نبود.
دریادار خانزادی افزود: ما در دوران دفاع مقدس توانستیم بیش از 10 هزار کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت کنیم و 300 میلیون تن بار را به سلامت به مقصد برسانیم.
وی گفت: در این دوران فقط 20 فروند کشتی ما آسیب دید و باقی شناورها سالم به مقصد رسیدند که در نوع خود موفقیتی بی نظیر است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : نیروی دریایی ارتش پس از پایان جنگ تحمیلی و با تدبیر فرمانده معظم کل قوا در سواحل مکران مستقر شد تا از منابع این منطقه نیز استفاده شود.
وی تصریح کرد: خلیج فارس و دریای جنوب محل ارتباط کشورمان با آب های آزاد و یکی از مهمترین گذرگاه های آبی جهان در میان 9 گذرگاه مهم دیگر دنیاست و ما از طریق آن به آب های آزاد و بین المللی متصل می شویم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه از برگزاری بزرگ ترین رزمایش مشترک امداد و نجات با حضور نیروی دریایی سایر کشورها در سواحل بنگلادش خبر داد و گفت : ناو سبلان و ناو بندرعباس که در حال عزیمت به سوی آب های این کشور هستند سوم آذر در بزرگترین رویداد دریایی منطقه شرکت می کنند.
دریادار خانزادی افزود: نیروی دریایی پس از پایان جنگ تحمیلی همچنین به دنبال تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز این نیرو بوده است و از سال 88 شاهد ساخت شناورهای مورد نیاز این نیرو بوده ایم که نماد آن ناوشکن جماران است.
وی گفت: امروز این ناوشکن در منطقه باب المندب حضور دارد و تجهیزات و امکانات موردنیاز این نیرو اقتدار دریایی ایران را به رخ می کشد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده شاهد مراسم نمایش پرچم در سواحل مکزیک نیز خواهیم بود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: