کد خبر: ۳۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷        22 November 2017

یک مقام ارشد سازمان ملل وضعیت نامناسب روحی پناهجویان روهینگیا در بنگلادش را در ۲۰ سال گذشته بی سابقه دانست.


خبرگزاری تسنیم: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در توضیح ملاقات ماه سپتامبر خود از کمپ آوارگان روهینگیا که به بنگلادش پناه آورده‌اند گفت: من متوجه شدم که اینها مردمی هستند که هیچ واکنشی به وضعیت آنها داده نشد. پاسخ‌ها بسیار انفعالی بوده‌اند.

وی در مصاحبه‌ای با رویترز در اولین سفر خود به پایتخت کره جنوبی گفت: شما تقریبا احساس می‌کنید که هیچ چیزی باقی نماینده و هر چیزی به واسطه این (وضعیت) از بین رفته است.

فلیپو گراندی در ادامه با بیان اینکه به اعتقاد او این رخوت نشانه نوعی ضربه روحی است گفت: ما مدتهای زیادی است که شاهد این نوع ضربه روحی نبوده‌ایم. شاید من آخرین بار این مورد را در دهه 90 در آفریقای مرکزی دیده باشم.

گراندی در جریان جنگ داخلی 1996-97 جمهوری دموکراتیک کنگو هماهنگ کننده فعالیتهای بشردوستانه سازمان ملل بود.

این مقام سازمان ملل گفت که موفقیت اقدامات بشردوستانه توسط سازمان ملل و نهادهای غیردولتی به کاهش میزان خشونت از سوی دولت میانمار بر روی نیروهای امداد رسان در ایالت راخینه بستگی دارد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرده که برنامه جهانی غذا در ماه جاری به توزیع غذا در مناطق شمالی راخینه ادامه داده اما دسترسی محدود به این منی است که این نهادها هنوز اطلاعات درستی درباره تعداد آوارگانی که در سه ماه گذشته از میانمار بیرون رانده شده‌اند، وجود ندارد.

بیش از 600 هزار روهینگیایی از اواخر آگوست سال جاری میلادی از ترس خشونتهای بودایی‌ها و عملیات ارتش میانمار به بنگلادش پناه آورده‌اند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: