کد خبر: ۳۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳        22 November 2017

شرکت هواپیمایی چین موسوم به ایرچاینا پروازها بین شهرهای پکن و پیونگ یانگ را به طور نامحدود لغو کرده است.


خبرگزاری تسنیم: شرکت هواپیمایی ایرچاینا اعلام کرده است که به علت تقاضای پایین، کلیه پروازها بین شهرهای پکن و پیونگ یانگ را برای مدت زمان نامحدود لغو می کند.

این اقدام چین در شرایطی است که کره شمالی با افزایش تحریم های آمریکا به خاطر برنامه های موشکی و هسته‌ای روبرو شده است.

یک مقام رسمی شرکت هواپیمایی چین امروز چهارشنبه به رویترز گفته است که پروازها به این دلیل لغو شده است که "کسب و کار خوب نبوده است." وی از اظهارنظر درباره اینکه پروازها چه زمانی مجددا از سر گرفته خواهد شد، خودداری کرده است.

لغو پروازهای چین به کره شمالی پس از آن صورت گرفته است که فرستاده ارشد رئیس جمهور چین اخیرا به پیونگ یانگ سفر کرده است. این اقدام همزمان با تصمیم آمریکا برای بازگرداندن نام کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم بوده است.

پروازهای ایرچاینا به پیونگ یانگ معمولا در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه انجام می شده است، این پروازها از سال 2008 میلادی برقرار شد ولی بارها به علت مشکلات نامعلوم لغو شده است.

سال گذشته نیز پروازهای چین به کره شمالی در فصل زمستان لغو شد ولی بار دیگر در ماه مارس از سر گرفته شده است. تاکنون این شرکت هواپیمایی هیچ بلیطی را برای سال 2018 میلادی به فروش نرسانده است.

آمریکا بارها از چین خواسته است تا اقدامات بیشتری را برای افزایش فشار بر کره شمالی انجام دهد. روز سه شنبه وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها بتوانند برای حل و فصل مساله شبه جزیره کره به صورت مسالمت آمیز نقش ایفا کنند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: