کد خبر: ۳۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸        22 November 2017

عضو کمیسیون صنایع مجلس عامل واردات خودروهای خارجی به کشور را تشریح کرد.


خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون صنایع مجلس عامل واردات خودرو‌های خارجی به کشور را تشریح کرد.

منصور مرادی نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات ۲۰۰ دستگاه خودرو هیبریدی که بدون خدمات پس از فروش مجوز واردات دریافت کرد‌ه‌اند، گفت: اگر خودرو‌های داخلی با کیفیت تولید می‌شد، شاهد این حجم گسترده واردات خودرو نبودیم.

وی ادامه داد:وزارت صنعت، معدن و تجارت که مجوز این واردات را صادر کرده باید به مجلس پاسخ دهد و وزارت اقتصاد نیز باید بابت سهل انگاری گمرک پاسخگو باشد.

نماینده مردم مریوان در مجلس با انتقاد از واردات بی‌رویه خودرو‌ها به کشور اضافه کرد: در گذشته بسیاری از خریداران خودرو که از نبود خدمات پس از فروش و خودرو‌های بی کیفیت رنج می‌بردند، مقابل مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نهاد ریاست جمهوری تجمع می‌کردند و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا واردات خودرو را در قالب قانون هدفمند کنیم.

وی با اشاره به اینکه در قالب قانون جدید، واردات خودرو مشروط به داشتن خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز در کشور شد، ادامه داد: هنگامی که خودرو وارداتی مجوز لازم را از وزارت صنعت گرفته باشد، یعنی خریدار داخلی مطمئن است که این خودرو نمایندگی مجاز در کشور دارد و می‌تواند در صورت هرگونه خرابی بدون هیچ مشکلی، آن خودرو را تعمیر و به حرکت درآورد.

نماینده مردم مریوان در مجلس با اشاره به اینکه برخی از خودرو‌های وارداتی بدون خدمات پس از فروش به مصرف کننده تحویل می‌شود، گفت: آیا کسانی که برای واردات این خودرو‌ها تصمیم می‌گیرند، نمی‌دانند که چه عواقبی برای اقتصاد کشورمان دارد؟ آیا این آقایان نمی‌دانند که اگر خودرو به وسیله نمایندگی مجاز وارد می‌شد و خدمات پس از فروش را نیز تضمین می‌کردند، تعمیرات این خودرو‌ها در مدت گارانتی رایگان بود، اما اکنون که غیرقانونی و بودن گارانتی وارد شده، باید بابت هر آچاری که به پیچ این خودور‌ها انداخته می‌شود و هر قطعه‌ای که تعویض می‌شود، ارز بپردازیم و این زیان بزرگی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

مرادی اضافه کرد: باید از وزیر صنعت، معدن و تجارت سوال شود که چگونه خودرو بدون در نظر گرفتن مبانی قانونی مجوز واردات گرفته‌اند و وزیر اقتصاد نیز پاسخ دهد چرا بازرسان گمرک اسناد این خودرو‌ها را با دقت کنترل نکرده‌اند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: