معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شکل‌گیری مناطق حاشیه‌نشین و محلات اسکان غیررسمی در اطراف شهرها از جمله معضلات کنونی جامعه است.
کد خبر: ۳۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲        15 November 2017
خبرگزاری فارس: شکل‌گیری حاشیه‌نشینی معضل جامعه کنونی است

به گزارش اطلس خبر به نقل از فارس، حمیدرضا عظیمیان ظهر امروز در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شکل‌گیری مناطق حاشیه‌نشین و محلات اسکان غیررسمی در اطراف شهرها ازجمله معضلات کنونی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش آثار و تبعات منفی مناطق حاشیه‌نشین و محلات اسکان غیررسمی باید نهادهای مربوطه همکاری‌های لازم را داشته باشند، افزود: وزارتخانه راه و شهرسازی حاشیه‌نشینی را یک معضل اجتماعی قلمداد کرده و درصدد رفع مشکلات ناشی از آن است.

معاون وزیر و راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور با بیان اینکه برای رفع مشکل حاشیه‌نشینی زمین واگذار می‌شود، ادامه داد: اتخاذ یک رویکرد علمی و کارشناسانه از سوی این وزارتخانه و همکاری و هماهنگی بین ‌بخشی پیش‌نیاز حل این معضل اجتماعی است.

عظیمیان عنوان داشت: دستورالعمل ساماندهی اراضی تصرفی کشور در روزهای اخیر تصویب شده و بزودی به همه استان‌های کشور ابلاغ می‌شود.

وی به برخی تصرفات اراضی ملی توسط مردم و دستگاه‌های دولتی اشاره و اضافه کرد: بنابراین امید است با تصویب دستورالعمل ساماندهی اراضی تصرفی کشور تا حدودی بتوان این‌گونه تصرفات را کاهش داد چراکه به یکی از معضلات حوزه مسکن و شهرسازی تبدیل شده است.

معاون وزیر و راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی ایران منعقد شده که بر طبق آن زمین واحدهای مسکونی با قیمت تمام شده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

عظیمیان با بیان اینکه هدف از این تفاهم‌نامه جلوگیری و مقابله با پدیده زمین‌خواری و حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت حاشیه شهرها است، تأکید کرد: با تأیید حوزه علمیه قم 21 هکتار زمین برای ساخت حوزه علمیه در چهارمحال و بختیاری اختصاص داده می‌شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: