روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان رقابت‌های بین‌المللی ژیمناستیک اسلوونی را به اشتباه جام جهانی عنوان کرد، رقابت‌هایی که نه حریفان قدری در آن حضور داشتند و نه اهمیت چندان داشت.
کد خبر: ۲۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵        23 October 2017
دار حلقه ژیمناستیک


به گزارش اطلس خبر به نقل از ایسنا، مسابقات ژیمناستیک بین المللی اسلوونی برگزار شد و تیم ملی جوانان و بزرگسالان ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند. این تورنمنت بین‌المللی که با حضور کشورهای ایران، بلژیک، کرواسی، اسلوونی، صربستان، اتریش و جمهوری چک در دو بخش جوانان و بزرگسالان برگزار شد، سطح پائینی داشت و در بخش تیمی تنها دو یا سه تیم حضور داشتند.

فدراسیون ژیمناستیک ایران نتایج ژیمناست‌ها در مسابقات سطح پائین اسلوونی را یک درخشش نامید و اطلاع رسانی دقیقی از نتایج کلی این مسابقات نداشت.این درحالی است که کانال تلگرام وزارت ورزش و جوانان، در خبری این مسابقات بین المللی را جام جهانی نامید و از درخشش ژیمناست‌های ایران در جام جهانی اسلوونی خبر داد. رقابت‌هایی که اصلا جام‌جهانی نبوده است.

تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان ژیمناستیک هنری ایران در این تورنمنت بین المللی قهرمان شدند اما تنها در میان دو و سه تیم.

در تک وسیله‌ها هم ورزشکاران ایران موفق به کسب چند مدال به رنگ‌های مختلف شدند، اما این رقابت‌ها به این دلیل اینکه به فاصله چند هفته بعد از رقابت های قهرمانی جهان در مونترال کانادا برگزار شد و اکثر ژیمناست‌ها نامدار جهان در حال ریکاوری بودند، از سطح بالایی برخوردار نبود.

در خبر وزارت ورزش آمده بود که تیم‌های ملی ژیمناستیک هنری ایران، برای نخستین بار است که در رقابت‌های بین المللی صاحب مدال های طلا شده‌اند در حالی که در سال 2010 در رقابت های جام جهانی جمهوری چک سعیدرضا کیخا در دار حلقه موفق به کسب مدال طلا شد.

تیم ملی ژیمناستیک ایران سال‌هاست در رقابت‌های قهرمانی جهان حاضر نشده است. آخرین حضور ایران در قهرمانی جهان به سال ۲۰۱۰ باز می‌گردد که در آن سال نمایندگان ایران هم در بخش تیمی و هم در بخش انفرادی به هلند اعزام شدند.

همچنین آخرین حضور ایران در جام جهانی‌ها به رقابت‌های باکو برمی گردد که چهار نماینده ایران در تک وسیله ها در اسفندماه سال گذشته حاضر شدند.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: