کد خبر: ۲۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲        20 October 2017


با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همایش طرح مشترک کاهش آلایندگی دوده با جایگزینی سوخت زیستی (بیودیزل)، در مورخه با حضور استادان ، کارشناسان ،اندیشمندان و دکتر سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش اطلس خبر،در این مراسم دکتر سنندجی بیان كرد: موضوع آلودگی یکی از جدی ترین موضوعات زیست محیطی می باشد که با اجرای این طرح شاهد کاهش 4 درصدی دوده و انتشار هیدروکربن های نسوخته در هوا خواهیم بود ،وي در ادامه گفت :حدود 300 دستگاه اتوبوس دیزل در حال تردد در شهر می باشد که باید در جهت کاهش آلاینده ها از فیلتر DPF و سوخت زیستی (بیودیزل) درناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شود. سنندجي ضمن بیان اینکه 20 دستگاه از اتوبوس های دوکابین این شرکت در این طرح هستند ، ابراز  امیدواری کرد که در پایان طرح آزمایشی شاهد نتایج مثبت وخوبی خواهیم بود و تا پایان سال آتی تعداد بیشتری از اتوبوس ها از سوخت بیودیزل بهره مند می گردند.
در این همایش تفاهم نامه اي در زمینه توسعه استفاده از سوخت زیست محیطی در ناوگان حمل و نقل عمومی بین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری به امضاء طرفين رسيد. دکتر سنندجی خاطرنشان كرد:  فاز مطالعاتی این طرح از زمستان 94 شروع شده و در بسیاری از کشورها در حال اجرا است ،همچنین تولید سوخت بیودیزل نیاز به همکاری و توجه وزارتخانه هاي نفت و صنعت و معدن می باشد.
لازم به ذکر است سوخت بیودیزل از پسماند های روغن خوراکی تولید می شود.




برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: