بانک پاسارگاد ، شرکت کنتورسازی ایران را قبضه مدیریتی می کند تا حاشیه های یک سال گذشته این شرکت تمام شده و سهامداران حقیقی «آکنتور» کمی آرامش بگیرند.
کد خبر: ۲۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹        17 October 2017
به گزارش اطلس خبر،  با توجه به اتفاقاتی که در شرکت کنتورسازی ایران روی داده است، سازمان بورس و اوراق بهادار از بانک پاسارگاد درخواست کرده که به عنوان کمک به این شرکت همکاری های لازم را به عمل آورد.در همین راستا مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد به عنوان یک وظیفه ملی قبول کرده ، که تمام تلاش خود را برای احیای این شرکت با توجه به اتفاقاتی که در آن رخ داده است ، انجام دهد.

در نتیجه قرار بر این شده که بانک پاسارگاد ۴ عضو هیات مدیره متشکل از مدیران فنی در حوزه فعالیت های شرکت و خبره مالی و اقتصادی از این بانک خصوصی را برای ایفای نقش در حل مشکلات این شرکت به مجمع پیش روی «آکنتور» معرفی کند.در صورتی که مجمع با این افراد موافقت کند ، این اشخاص برای کمک به وضعیت کنونی شرکت تولیدی کنتورسازی ایفای نقش خواهند داشت.

بررسی های حاکی از آن است : بانک پاسارگاد در گذشته هیچگونه همکاری با این کنتورسازی نداشته و فقط در دوره‌ای به شرکت کنتورسازی تسهیلات اعطا نموده است و در قبال فعالیت‌های گذشته شرکت مسئولیتی ندارد.اما با توجه به شرایطی که برای این شرکت رخ داده است و با وجود این که این موضوع ملی به حساب می‌آید و شرکت دارای سهامداران حقیقی و ذی نفعانی است، تلاش خواهد شد تا وضعیت شرکت بهبود یابد.

همه این موارد تا زمانی که مجمع برگزار نشود و در مجمع تصمیم‌گیری نگردد در حد گمانه زنی و مذاکره است. به هر حال بانک پاسارگاد تلاش می‌کند تا وضعیت شرکت از گذشته بهتر شود.

نکته حائز اهمیت دیگری که در این شرکت وجود دارد، صورت های مالی و وضعیت حسابرسی آن است که باید همه این موارد توسط حسابرس و کارشناسان مالی و اقتصادی بررسی گردد چراکه اتفاقاتی که در این شرکت رخ داده باید با دقت حسابرسی شود.

علی اکبر امین تفرشی عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد در برابر شایعات و گمانه زنی ها درباره حضور مدیریتی این بانک در کنتورسازی ایران تنها به گفتن این جمله بسنده کرد که : چنین درخواستی از بانک شده و در حال بررسی است.

گفتنی است ، بانک پاسارگاد با سرمایه ۵۰۰۰ میلیارد تومانی یکی از ۵ بانک بزرگ بازار سرمایه به شمار می رود و میدکو مهمترین دارایی فرابورسی این بانک به شمار می رود.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: