سراج خبر داد
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص بررسی قراردادهای خرید هواپیما توسط وزارت راه به ویژه هواپیماهای فلایت چک گفت: سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده و در قالب یک پرونده مشغول بررسی این موضوع است.
کد خبر: ۲۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶        11 October 2017
ناصر سراج/ قاضی سراج


به گزارش اطلس خبر به نقل از تسنیم، ناصر سراج در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نتیجه گزارش آلودگی هوا به کجا رسید؟ گفت: چندین استانی که در رابطه با آلودگی هوا مشکل داشتند، بررسی کردیم و هزاران ساعت بر روی این مسئله وقت گذاشتم و مسئولیت هر نهاد، سازمان، وزارتخانه و حتی فرد را مشخص کردیم.

وی از تکمیل گزارش‌ها خبر داد و گفت: گزارش‌های بعد از تکمیل برای سران قوا ارسال شده و تاکنون دو گزارش با همه جزییات برای سران قوه ارسال شده است.

سراج در رابطه با بررسی کیفری این موضوع و تخلفات و اقدامات انجام شده گفت: افرادی که مسئولیت داشتند و از اجرای وظایف کوتاهی کرده بودند به نهادی‌های مربوطه از جمله ریاست جمهوری معرفی شدند.

وی گفت: اگر پیشنهادهای ما اجرایی شود و کوتاهی‌ها در آینده انجام نشود هوای آلوده مثل سابق نخواهیم داشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص آخرین وضعیت شرکت هپکو هم گفت: خصوصی‌سازی از بدو تا امروز، آن‌طور که مد نظر قانونگذار و رهبری بود اجرا نشد. پیش‌بینی می‌شد انقلاب اقتصادی بعد از خصوصی‌سازی اتفاق بیفتد که ما شاهد نتیجه معکوس بودیم.

سراج تأکید کرد: به فردی که شرکت هپکو به او واگذار می‌شود، وام‌های کلان برای تجهیز کارخانه و افزایش کارگران می‌دهند تا در نهایت صادرات داشته باشد اما این وجوه در جاهای دیگر به مصرف می‌رسد و کار به جایی می‌رسد که این کارخانه زیان ده می‌شود.

وی افزود: زیان و بدهی این کارخانه هزار میلیارد تومان است و هزار و دویست کارگر متخصص دارد که چندین ماه است حقوق دریافت نکردند. در حال حاضر سود هر سهام این کارخانه در بورس منهای 501 ریال است.
سراج در پاسخ به این سوال که چه تعداد کارخانه مشابه هپکو وجود دارد، گفت: کارخانه‌هایی شناسایی شدند که متأسفانه تعداد آنها زیاد است.

وی در خصوص بررسی قراردادهای خرید هواپیما توسط وزارت راه به ویژه هواپیماهای فلایت چک گفت: سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده و در قالب یک پرونده مشغول بررسی این موضوع است اما چون منتج به نتیجه نشده است امکان افشای آن وجود ندارد.

رییس سازمان بازرسی در خصوص آخرین وضعیت کارخانه آلومینیوم المهدی گفت: در رابطه با این پرونده سازمان بازرسی کار زیادی انجام داد، از ابتدا تا پایان در هیئت‌های داوری ورود کردیم اما متأسفانه این کارحانه مبتلا به معضلاتی مشابه هپکو است و هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی در رابطه با لیست معوقات بانکی هم گفت: طبق آماری که دارم 106 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم و فکر می‌کنم 11 درصد کاهش پیدا کرده است و قرار است طی روزهای آتی جلساتی با مسئولان بانک مرکزی داشته باشیم تا راهکارهای لازم بررسی شود.

سراج افزود: به همه این بدهکاران نمی‌توانیم بگوئیم مجرم هستند چون یک مرتبه دلار هزارتومانی سه هزار تومان شد و خیلی از این بدهی‌ها برای نوسانات ارزی است و متأسفانه خیلی از اینها هم افرادی هستند که برای غارت بیت‌المال تسهیلات گرفتند و تصمیمات کافی از آنها اخذ نشده‌ است.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: