دریادار سیاری:
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با تأکید بر اینکه فرماندهی کردن در جمهوری اسلامی با سایر کشورها فرق می‌کند، گفت: ساختن نیروی ارتش راهبردی در شأن ملت ایران نیرویی است که باید جواب تهدیدات امروز و آینده کشور را بدهد و اخلاق محور باشد.
کد خبر: ۲۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱        19 September 2017
خبرگزاری فارس: نیروی ارتش راهبردی در شأن ملت ایران باید پاسخ تهدیدات امروز و آینده کشور را بدهد/ 70 درصد بدنه نیروی دریای ارتش در قرارگاه باقرالعلوم آموزش می‌بینند/جمهوری اسلامی مرکز مقاومت اسلامی در منطقه است

به گزارش اطلس خبر به نقل از فارس، دریادار حبیب‌الله سیاری امروز در مراسم اعطای درجه دریادار دومی به ناخدا یکم احمدرضا شهیدی اظهار کرد: ماه محرم ماه آموزه‌های دینی است و شور و هیجان حاکم در آن مقطعی برای عبرت‌گیری و درس‌گیری از آن است.

وی با بیان اینکه باید درس‌های محرم را در زندگی به کار بست، افزود: بصیرت درس اعظم عاشورا است و همه باید به دنبال آن باشیم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه بصیرت دینی از درس بزرگ عاشورا است، اضافه کرد: باید در حوزه بصیرت و القای فرهنگ، فرهنگ عاشورا بازخوانی شود.

دریادار سیاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت بصیرت بیان کرد: بصیرت قطب‌نمای افراد در بعد زمان است و در عرصه کنونی نوع بصیرت جوامع اسلامی متفاوت است.

وی با بیان اینکه تنها اسلام است که در مقابل استکبار جهانی ایستاده است، تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مرکز مقاومت اسلامی در منطقه است.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با تأکید بر اینکه در دنیای غبارآلود دفاع از جبهه مقاومت و خط ولایت قطب نمای حرکت ماست، مطرح کرد: آنچه که ولایت‌فقیه برای ما مشخص و ترسیم می‌کند، چراغ راه ما است و باید ارزش‌های آن حفظ شود.

دریادار سیاری با تبریک ایام دفاع مقدس گفت: اوضاع جنگ اوضاع بسیار پیچیده و افتخارآمیز است که باید در تاریخ استقلال و عزت‌آفرینی آن بازخوانی داشت.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه تمام‌نشدنی است، تشریح کرد: در دفاع مقدس در مقابل استکبار جهانی ایستادیم، چراکه از 39 کشور در مقابل ایران جنگیدند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه دنیا با هدف شکست انقلاب اسلامی با ایران جنگید، یادآور شد: با همت بلند مردم و نیروهای مسلح در 8 سال دفاع مقدس پیروز شدیم.

دریادار سیاری با بیان اینکه با اعتقاد و ایمان از خود دفاع کردیم، افزود: همه مردم از ناموس، کشور و خاک خود دفاع کردند و این نوعی از ارزش است و باید آن را پاس داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ عاشورا به نسل آینده منتقل شود، عنوان کرد: همه باید بدانند عزت، شرف و استقلالی که برای ایران به‌ دست‌آمده، چگونه بوده تا آن را حفظ کنند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با اشاره به تهدیدهای استکبار در رابطه با برجام گفت: مقام معظم رهبری خطوط را در مقابل نظام سلطه نشان دادند.

دریادار سیاری با بیان اینکه استکبار جهانی در تلاش است تا ایران را تسلیم کند، گفت: همه وظیفه دارند از دفاع مقدس و آموزه‌های محرم و عاشورا درس گرفته و آمادگی دفاعی خود را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه دانش، ایمان و شجاعت از مؤلفه‌های ظفرمندانه نیروی راهبردی ارتش است، بیان کرد: ما باید آمادگی مقابله با هر تهدیدی را داشته باشیم و هر روز بر توان و آمادگی دفاعی خود بیفزاییم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با تأکید بر اینکه باید آموزش‌های دفاعی در ارتش همراه با آموزش‌های عاشورا و دفاع مقدس باشد، گفت: همه درس‌های عاشورا و دفاع مقدس باید به مؤلفه‌های درسی تبدیل شوند و برای انتقال تجربه به کار گرفته شود.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه 70 درصد بدنه نیروی دریای ارتش در قرارگاه باقرالعلوم آموزش می‌بینند، گفت: وظیفه مرکز آموزش مذکور بسیار سنگین است و باید در مقابله با دشمن به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه شعار ارتش «راه ما راه حسین(ع)» است، گفت: آموزش‌های ارتش باید اثربخش باشد و نباید روند آموزش محدود به کلاس، استاد، نمره و اتمام کار باشد، بلکه باید تمام آموزش‌های تئوری به‌ صورت تجربه منتقل شود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با تأکید بر اینکه استاد و فرماندهان آموزش باید نظارت بر چگونگی مقابله با تهدیدات شاگرد و آموزش‌گیرنده را محک بزنند، مطرح کرد: به فرموده فرمانده کل قوا، رگه‌های رهبری در همه رده‌های فرماندهی وجود داشته باشد.

دریادار سیاری با تأکید بر اینکه فرماندهی کردن امروز باید منوط بر اخلاق محوری باشد، گفت: باید به مقوله اخلاق محوری در ارتش توجه کافی شده و مقاله‌ها در این رابطه نوشته شود تا بازخورد فرماندهان در بُعد اخلاق ارزیابی شود.

وی با تأکید بر اینکه فرماندهی کردن در جمهوری اسلامی با سایر کشورها فرق می‌کند، گفت: ساختن نیروی ارتش راهبردی در شأن ملت ایران نیرویی است که باید جواب تهدیدات امروز و آینده کشور را بدهد و اخلاق محور باشد.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: