صالحی پس از دیدار با آمانو:
رییس سازمان انرژی اتمی ایران پس از دیدار با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: ما بیش از آنچه در توافقنامه پادمان، پروتکل الحاقی و برجام آمده است، التزامی برای خود نمی بینیم.
کد خبر: ۲۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶        19 September 2017



به گزارش اطلس خبر به نقل از مهر، علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی پس از دیدار و گفت و گو با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: ملاقات بسیار خوبی با آمانو داشتیم ؛ مدیر کل آژانس از پایبندی ایران به تعهداتش ابراز رضایت کرد و ما نیز از اینکه آژانس تا به امروز توانسته بدون جهت گیری کار را پیش ببرد ابراز رضایت کردیم.

صالحی تصریح کرد: در این دیدار صریحا اعلام کردیم که هر آنچه در توافقنامه پادمان، پروتکل الحاقی و برجام آمده ملتزم هستیم اما بیش از این التزامی برای خود نمی بینیم.

وی افزود: ضمنا یک رشته پروژه هایی که همکاران ما در سازمان انرژی اتمی پیشنهاد داده اند که با کمک آژانس آن پروژه ها را پیش ببرند آنها هم مطرح شد و آژانس بین المللی انرژی اتمی آمادگی خود را برای پیشبرد این پروژه ها اعلام کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: در مجموع ملاقات بسیار خوب و مثبتی بود و ایشان گزارشی هم از ملاقاتهایی که با دیگران در خصوص برجام داشته ارائه کرد.

وی افزود: تاکید ما این بود که همانطور که در سوگندنامه مدیر کل آژانس آمده که امروز هم آقای آمانو این سوگندنامه را قرائت کرد، مدیر کل آژانس باید مستقلانه عمل کند و گوش به توصیه های دیگران نداشته باشد. تا به امروز هم احساس ما این است که آژانس بین المللی انرژی اتمی به این سوگندنامه بخصوص در ارتباط با برجام تا به امروز وفادار بوده است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: