کد خبر: ۲۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰        19 September 2017

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مورد بازگشایی مدارس گفت: والدین دانش آموزان اغلب با مشکل انتخاب سرویس مدارس مجازبرای فرزندان خود مواجه هستند و در این راستا جلسات مشترکی با حضور شهرداری، آموزش و پرورش، تاکسیرانی و پلیس برای هرچه بهتر سامان دهی سرویس های دانش آموزان برگزار می‌شود.


جام جم آنلاین: جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ حسن عابدی با اشاره به این نکته که مسئولیت استفاده از سرویس مدارس مجاز برعهده رئیس مدارس است گفت: سرویس مجاز همان سرویس های هستند که ضوابطی که ما برای آنها تعریف کردیم رعایت کنند. نقص فنی، عدم صلاحیت راننده، نداشتن برچسب و کارت سرویس مدارس، سوار کردن بیش از حد مجاز دانش آموزان و نداشتن معاینه فنی از جمله مواردی است که ما توجه خاصی به آن داریم که در ضوابط تعریف شده و بکارگیری آن از طرف خود مدارس الزامی است.

عابدی با اشاره به اینکه با شروع مدارس در ماه مهر، نظارت و کنترل های ما نیز آغاز می شود و سرویس های غیر مجاز و فاقد برچسب نیز از سوی مأموران جریمه خواهند شد گفت: ولی قطعاً مسئول ترین اشخاص مدیران مدرسه هستند که مسئولیت انتخاب سرویس مدارس برعهده آنان است. همکاران ما حداقل در دو هفته اول مهر صبح و ظهر حاضر خواهند شد.

وی با بیان اینکه ساماندهی سرویس‌های مدارس یکی از مواردی است که می‌تواند در کاهش حجم ترافیک موثر باشد گفت: همکاری‌های مشترک میان پلیس راهور، آموزش و پرورش و شهرداری تهران جهت ساماندهی سرویس‌های مدارس از ماه‌ها قبل در سطح شهر تهران آغاز شده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است تا همزمان با بازگشایی مدارس بتوان سرویس‌های مدارس را نیز فعال کرده و از تردد والدین به سمت مدارس و ایجاد ترافیک نیز جلوگیری شود.

سرهنگ عابدی تصریح کرد: والدین هم می تواند در این رابطه دخالت و اطلاع داشته باشند. از این رو برشورهای را طراحی کردیم که موارد آموزشی در رابطه با سرویس های مدارس، عبور از عرض خیابان را به دانش آموزان، آموزش داده و با شروع مدارس بین دانش آموزان پخش خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های غیرمجاز سرویس ها گفت: نظارت این امر برعهده هیأت امنا و فرمانداری است. خود فرمانداری به عنوان ناظر حاضر است. ولی مسئله اصلی خود مدارس هستند. اگر در صورتی از نظر ما سرویس غیر مجاز تشخیص و معرفی شود ما برخوردهای لازم را انجام خواهیم داد.

سرهنگ عابدی افزود: اولیا دانش آموزان لازم است برای ایمنی بیشتر فرزندانشان از سرویس‌های مجاز مدارس استفاده کنند و در این مورد حساسیت های لازم را داشته باشند و در صورت تخلف از سوی سرویس ها، با مدیران مدارس در میان بگذارند تاحادثه ای پیش نیاید
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: