کد خبر: ۲۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴        19 September 2017

نخستین پایگاه نظامی دائمی آمریکا در سرزمین های اشغالی افتتاح شد.


باشگاه خبرنگاران: نخستین پایگاه نظامی دائمی آمریکا در سرزمین های اشغالی افتتاح شد.

زویکا هایموویچ از فرماندهان نیروی هوایی اسرائیل در مراسم افتتاح این پایگاه گفت: امروز روز مهم و اثرگذاری برای ما، اسرائیل و ارتش اسرائیل و نیروی هوایی و دفاع هوایی آن است.اینجا یک مکان منحصر به فرد است و ما شاهد لحظه ای مهم هستیم.

این نخستین بار است که یک پایگاه دائمی آمریکا در داخل یکی از پایگاههای ما در اسرائیل و در نزدیکی دیگر پایگاههای ما افتتاح شده است. به نظرم این لحظه و این پایگاه بیش از هر چیز دیگری بر روی تعهد و روابط قدرتمند بین اسرائیل و آمریکا تاکید دارد. این موضوع تنها به کشورهایمان، ارزش ها، فرهنگ و یا نیروها مربوط نمی شود بلکه این موضوع به مردم کشورهایمان مربوط می شود. این موضوع به قدرت راهبری ما مربوط می شود.

جان ال گرونسکی از فرماندهان نظامی آمریکا گفت: چرا حالا؟! چون همکاری بین آمریکا همچنان قدرتمندتر و قدرتمندتر می شود. دلیل اینکه این پایگاه هم اکنون افتتاح می شود به خاطر آن است که نظامیان ما بتوانند در اینجا مستقر شوند و این بسیار بسیار مهم است. این نخستین بار در روابط طولانی بین آمریکا و اسرائیل است که سربازانی از آمریکا قصد دارند به طور دائمی در یک پایگاه در اسرائیل مستقر شوند. این نشان دهنده تعهد ما برای تعامل با اسرائیل و حفاظت از تهدیدات در هر کجا است.

وی افزود: در این پایگاه دهها نفر از نظامیان مستقر خواهند شد. این افراد در دوره مختلف زمانی در این پایگاه مستقر خواهند شد و بر روی سامانه های دفاع موشکی تمرکز خواهند داشت.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: