کد خبر: ۲۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶        14 September 2017

دو سارق که پس از دوستی با مردی در شهرک غرب از خانه او به عنف سرقت کرده بودند، در زندان شناسایی و دستگیر شدند.


خبرگزاری میزان: روز هفدهم خرداد از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منزل در خیابان زرافشان به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد.

با حضور مأموران، صاحبخانه در اظهاراتش عنوان داشت که یکی از دوستانش بنام امیرمسعود  با همدستی فرد دیگری، با تهدید سلاح سرد و پس از بستن دست و پا و محبوس کردن وی اقدام به سرقت تمامی اموال با ارزش داخل خانه اش کردند.
 
خوشگذرانی سارقان در کیش با پول‌های دزدی
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف منزل" و به دستور بازپرس شعبه 14 دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 8 شب یکی از دوستانم بنام امیرمسعود  برای میهمانی به خانه  من آمد ؛ حدودا ساعت 23 مشغول خوردن شام بودیم که ناگهان فرد غریبه ای بدون آنکه درب خانه را برای کسی باز کرده باشم، با چاقو وارد خانه شد. به حضور این شخص در داخل خانه اعتراض کرده و از امیرمسعود برای دستگیری این شخص درخواست کمک کردم اما در کمال تعجب، ناگهان امیرمسعود به همراه این شخص به سمت من حمله ور شده و ضمن ضرب و شتم شدید، اقدام به بستن دست و پا و محبوس کردنم در داخل یکی از اتاق های خانه کردند ؛ پس از آن با سرقت تمامی اموال باارزش داخل خانه شامل طلاجات ، دلار و ارز خارجی ، گوشی تلفن همراه و وجه نقد مجموعا به ارزش تقریبی 35 میلیون تومان ، اقدام به سرقت خودرو شخصی  ام کرده   و از محل متواری شدند.

با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مالباخته بواسطه یکی از دوستانش با امیر مسعود آشنا شده اما طی یک سال رابطه دوستی که با وی داشته، هیچگاه به محل زندگی اش در شهرستان اسلامشهر مراجعه نکرده و تنها اطلاعاتی ناقص در خصوص امیرمسعود و محل سکونتش دارد.

اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری امیرمسعود در دستور کار کارآگاهان قرار داشت، کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه او در اسلامشهر ، به این شهرستان اعزام شده و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که مدتی است که امیرمسعود در محل سکونتش تردد ندارد.

در ادامه تحقیقات و با ثبت مشخصات متهم در سیستم جامع پلیس به عنوان متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی ، کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی اطلاع پیدا کردند که امیرمسعود مدتی پس از سرقت به عنف منزل در شهرک قدس ، اقدام به تشکیل گروه سارقان به عنف در پوشش مسافرکش با استفاده از خودروهای مسروقه کرده و پس از ارتکاب دهها فقره سرقت به این شیوه و شگرد در اسلامشهر و جاده ساوه ، توسط پلیس آگاهی اسلامشهر دستگیر و روانه زندان شده ؛ لذا ضمن هماهنگی با مقام قضایی، امیرمسعود در اختیار پایگاه دوم آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

امیرمسعود در همان تحقیقات اولیه و مواجه حضوری با شاکی پرونده، صراحتا به طراحی سرقت به عنف منزل اعتراف و یکی از بچه محل هایش بنام حسن  24ساله  را نیز به عنوان همدست خود معرفی کرد. وی در خصوص نحوه ی انجام سرقت منزل دوستش به کارآگاهان گفت: با حسن قرار گذاشتیم تا در شب سرقت ابتدا من به عنوان مهمان به داخل خانه رفته و پس از بررسی اوضاع داخل خانه و اطمینان از تنها بودن مالباخته، در خانه را برای حسن باز کنم.

سرقت از دوست پولدار در خانه ویلایی شهرک غرب/ خوشگذرانی دو ماه سارقان در کیش با پول های دزدی

در ادامه تحقیقات و با شناسایی حسن  در داخل زندان ، او نیز به پایگاه دوم آگاهی منتقل و در همان تحقیقات اولیه به مشارکت در سرقت به عنف منزل در شهرک قدس اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گرفت:در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متهمان پرونده با فروش اموال مسروقه ، بیش از دو ماه در جزیره کیش حضور داشته و پس از آن در قالب سرقت های به عنف در پوشش مسافرکش سایر اقدامات مجرمانه خود را اینبار در شهرستان اسلامشهر ادامه دادند.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، در پایان این خبر عنوان داشت: متهمان با قرار قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: