کد خبر: ۲۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲        12 September 2017

دبیر انجمن صنفی صنایع شیرینی و شکلات گفت: در صورتی که طرح عدم الزام درج قیمت توسط تولید کننده به‌صورت قانونمند اجرا شود، اتفاق خاصی نمی‌افتد و تنها ممکن است در ۲ ماه ابتدایی‌کمی هرج‌ومرج داشته باشیم.


خبرگزاری تسنیم: جمشید مغازه‌ای در نشست خبری نمایشگاه شانزدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات اظهار کرد: در نمایشگاه امسال 34 شرکت داخلی و 68 شرکت خارجی از26 کشور دنیا،  نظیر کشورهای امارات، ترکیه، اسپانیا، آلمان ایتالیا، فرانسه، اکراین، مالزی، چین و آمریکا حضور دارند.
 
وی افزود: در حال حاضر 3 شرکت آمریکایی با 6 مهمان از این کشور  و همچنین سایر کشور ها به ایران آمده اند و در حالی جانمایی در غرفه های خود هستند.
 
دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه در این نمایشگاه خرده‌فروشی وجود ندارد ادامه داد: هیچ‌کدام از شرکت ها حاضر در این نمایشگاه اجازه خرده‌فروشی ندارند و دستگاه‌های نیز که در این نمایشگاه به فروش می‌رود تا روز انتهایی اجازه خروج از محل نمایشگاه نخواهند داشت.
 
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه نوآوری‌ها دانش فنی روز دنیا و عرضه محصولات نهایی مواد اولیه و ماشین‌آلات مربوط به این بخش است.مغازه‌ای بابیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان خارجی در این نمایشگاه در مقایسه با سال قبل افت 5 تا 6 درصدی داشته است گفت: بااین‌وجود این نمایشگاها بزرگ‌ترین نمایشگاه تخصصی در خاورمیانه در  به‌حساب می‌آید.
 
سرانه 21 کیلوگرمی شیرینی و شکلات در ایران
 
دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در بخش دیگرصحبت‌های خود درباره ورود محصولات قاچاق خارجی به کشور اظهار داشت: در این بخش علاوه ورود کالای قاچاق به شکل معمول خود در کشور شاهد ورود قانونی اما با کم اظهاری از طریق گمرک هستیم.
 
وی تصریح کرد: بر اساس توافقاتی که با گمرک داشته‌ایم توانسته‌ایم ارزش گمرکی کالا را تعیین کنیم تا پدیده کم اظهاری را کمتر شاهد باشیم و درباره واردات غیررسمی نیز با نهاد های پیشگیری کننده نشست‌هایی داشته‌ایم.
 
مغازه‌ای با اشاره به خالی بودن ظرفیت 600 تا 700 هزار تنی صنایع شیرینی شکلات و بیسکویت در کشور گفت: 2 میلیون 500 هزار تن ظرفیت تولید انواع شیرینی، شکلات، تافی، آدامس و بیسکویت در کشور وجود دارد اما در سال گذشته در بهترین حالت  توانسته‌ایم  حداکثر یک میلیون و 700 هزار تن تولید داشته باشیم.
 
وی درباره دلایل خالی بودن ظرفیت هایی تولید گفت: رکورد و کاهش قدرت خرید مردم و ورود کالای قاچاق به کشور در این  ارتباط تأثیر گذار است.مغازه‌ای گفت: سرانه مصرف شیرینی، شکلات، کیک، بیسکویت، تافی و آدامس در کشور21 کیلوگرم است که در مقایسه  با کشورهایی  اروپایی 30 تا 40 درصد کمتر است.
 
دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات درباره اجرای طرح عرضه کالا بدون درج قیمت از کارخانه گفت: این طرح بزرگ 2 تا 3 سال است پیش پیگیری شده است. در حال حاضر بیشترین سود حاصله از فروش نصیب عرضه‌کنندگان می‌شود و با اجرای این طرح می‌توان شفافیت بیشتری ایجاد خواهد شد.  
 
وی افزود: در صورتی این برنامه به‌صورت قانونمند به مرحله اجرایی اتفاق خاصی نمی‌افتاد و تنها ممکن است در یک تا دو ماه ابتدایی کمی هرج‌ومرج و حتی اختلاف قیمت داشته باشیم اما این مشکلات در ماه‌های آتی رفع می‌شود.
 
مغازه‌ای گفت: نشست مشترکی میان  سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و تشکل‌هایمربوطه برگزاری شد تا بر اساس دستورالعمل تعیین‌شده طرح به درستی  اجرا شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: