سید حسن قاضی زاده هاشمی:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: سیاست وزارت بهداشت در ارتباط با تولید داروهای داخل، مراقبت از مردم است و محصولات داخلی باید از قیمت و کیفیت مناسب برخوردار باشند.
کد خبر: ۲۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹        12 September 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه مراسم گشایش سومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) افزود: تا جایی که بتوانیم از تولید داخلی استفاده می‌کنیم، اما اگر کیفیت داروی تولید داخلی پایین یا قیمت آن گران باشد و به جیب مردم آسیب برساند، بدون تعارف ترجیح می‌دهیم که در یک بازار رقابتی کار کنیم. 

وی گفت: یکی از گرفتاری‌های جدی فعلی صنعت داروسازی کشور، معوقات طولانی مدت است که امیدواریم با تمهیدات رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه، زمان این معوقات به حداقل برسد و شرکت‌های بیمه‌ای بتوانند مطالبات را جبران کنند.

هاشمی افزود: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وزارت بهداشت از بیمه‌ها طلبکارند و صنعت دارو هم از بیمارستان‌ها و بخش خصوصی طلبکار است که منابع بیمه‌ها هر چه زودتر باید در اختیارشان قرار گیرد. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه این منابع باید از قبل پیش بینی می‌شد، گفت: مشکل پیش بینی نشدن اعتبارات لازم در بودجه سنواتی است؛ باید برای جبران معوقات فکری عاجل شود، البته این مشکل هم برای صنعت داروسازی و هم برای پزشکان، پرستاران و بیمارستان‌ها وجود دارد و اگر زمان را از دست بدهیم مردم هم آسیب می‌بینند و ممکن است بازار به نوعی دچار مشکل شود. این مشکلات هر چه زودتر بهتر است رفع شود و بیمه‌ها هم مطالبات را جبران کنند.

وی با تاکید بر ارتقا کیفیت محصولات تولیدکنندگان داخلی، افزود: هدف تولید کنندگان ایرانی باید بازارهای خارجی باشد و استانداردهایشان را باید با استانداردهای بین‌المللی تنظیم و سعی کنند تا در بازارهای بین‌المللی حضور داشته باشند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: