کد خبر: ۲۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹        12 September 2017

رئیس اتاق بازرگانی تهران از وعده وزیر صنعت برای تثبیت ۴ ساله تعرفه‌ها خبر داد و گفت: این تعرفه‌ها در صورت ضرورت های بسیار خاص، تغییر خواهد کرد.


خبرگزاری مهر:رئیس اتاق بازرگانی تهران از وعده وزیر صنعت برای تثبیت ۴ ساله تعرفه‌ها خبر داد و گفت: این تعرفه‌ها در صورت ضرورت های بسیار خاص، تغییر خواهد کرد.
 
مسعود خوانساری در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به اخذ رای اعتماد وزرا از مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد تا یک صدای واحد به خصوص در حوزه اقتصادی، از دولت شنیده شود.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: موضوعاتی همچون تک نرخی کردن ارز، اصلاح سیستم نظام بانکی، مبارزه با فساد، رونق بازار سرمایه و حذف مجوزهای اصلی که باید در راس کار دولت باشد، از سوی هیات نمایندگان در جلسه ماه گذشته با وزرای اقتصاد و بازرگانی درمیان گذاشته شد، در این میان اتاق تهران آمادگی دارد تا با همکاری دولت، در خصوص تحقق این اهداف، گام بردارد.
 
وی با اشاره به حضور مدیرعامل موسسه فریزر در اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: قرار بر این شد تا این موسسه با ارایه راهکارها و پیشنهادات، فضایی فراهم شود که رتبه ایران در آزادی اقتصادی بهبود یابد؛ بر این اساس اکنون رتبه ایران ۱۵۲ است؛ ضمن اینکه همراه بنیانگذار فریزر، وزیر اقتصادی عمان که رئیس کمیته جذب سرمایه گذاری خارجی این کشور است، نیز حضور داشت و موضوع جالبی را مطرح کرد و بر اساس آن، قبل از آزادی اقتصادی، درآمد سرانه عمان ۴ هزار دلار بود و با اصلاحات انجام شده با کمک موسسه فریزر، درآمد سرانه این کشور به ۳۶ هزار دلار رسیده است.
 
خوانساری با بیان اینکه پیشنهاد موسسه فریزر این است که اجازه داده نشود که سرمایه های ایرانی از کشور خارج شود، گفت: پیشنهاد دیگر این بود که از سرمایه ایرانیان مقیم خارج استفاده شود و سپس به جذب سرمایه گذاری خارجی پرداخته شود که بر این اساس، کمیسیون تسهیل فضای کسب و کار قرار است به این موضوعات پرداخته شده و با تشکیل کارگروه با وزارتخانه‌ها، این کار در اتاق تهران و دولت به سرانجام برسد.
 
رئیس اتاق تهران گفت: وزرای اقتصادی دولت دوازدهم با ۲۴ بند ارایه شده از سوی اتاق تهران به عنوان راهکارهای مثمرثمر در اقتصاد ایران موافق بودند؛ البته وزیر صنعت نیز آمادگی دارد که همه شرکتها را به بخش خصوصی واگذار شود؛ ضمن اینکه موضوع دیگری که در دیدار هیات رئیسه اتاق ایران با وزیر صنعت، این موضوع مطرح شد که وزیر جدید قصد دارد تا تعرفه‌ها را به مدت ۴ سال ثابت نگه دارد و فقط در موارد ضروری این تغییرات صورت گیرد.
 
وی اظهار داشت: اجلاس جهانی اتاق های بازرگانی هفته آینده برگزار می شود که بر این اساس هیاتی از اتاق های بازرگانی ایران و تهران در آن حضور دارند؛ بر این اساس سفر پیش رو پرمایه خواهد بود و افراد زیادی از بخش خصوصی و اتاق بازرگانی حضور خواهند یافت.
 
خوانساری با اشاره به رشد اقتصادی ارایه شده برای فصل بهار از سوی مرکز آمار ایران خاطرنشان کرد: بعد از بیست فصل متوالی که رشد ساختمان منفی یا صفر بوده است، در فصل بهار به ۷.۱ درصد رسیده است که اگر این وضعیت تداوم یابد، جای امیدواری دارد که رونقی در بخش ساختمان در فصل های پیش رو داشته باشیم.
 
وی اظهار داشت: رئیس کل بانک مرکزی موضوع تک نرخی کردن ارز را مطرح کرده که حذف ارز مسافرتی نیز مقدمه آن بوده است که امیدواریم تک نرخی شدن ارز نیز در سال جاری صورت گیرد. البته رئیس کل بانک مرکزی سال قبل نیز بارها این موضوع را اعلام کرد اما به سرانجام نرسید.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: