کد خبر: ۲۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴        12 September 2017

یک مقام مسئول عدم تولید پایدار بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس را ناشی از نوسان در خوراک رسانی عنوان کردو گفت: گاهی ممکن است صادرات میعانات گازی را متوقف کرده و به پالایشگاه اختصاص دهند.


خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول عدم تولید پایدار بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس را ناشی از نوسان در خوراک رسانی عنوان کردو گفت: گاهی ممکن است صادرات میعانات گازی را متوقف کرده و به پالایشگاه اختصاص دهند.
 
مرتضی امامی، مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس علت نوسان تولید بنزین این پالایشگاه را نوسان در خوراک رسانی دانست و گفت: همان طور که می دانید خوراک مصرفی این پالایشگاه میعانات گازی است. از سویی دیگر میعانات گازی زمانی که از فاز های مختلف پارس جنوبی تولید می شوند طبق معمول توسط کشتی بارگیری شده و به سوی مقاصد صادراتی حرکت می کنند. در این میان بخشی از تولید میعانات گازی این فازها به پالایشگاه ستاره خلیج فارس پمپ می شود.
 
او ادامه داد:پس از برجام تقاضا برای میعانات گازی ایران که از کیفیت مطلوب نیز برخوردار است افزایش یافت به نحوی که ذخیره روی آبی باقی نماند و همگی صادر شدند، اما هر زمان که میزان ذخایرمان کاهش می یابد اطلاع می دهیم. حتی در برخی موارد سهم صادرات را نگه داشته و نخست نیاز این پالایشگاه را که محصولی به حساسیت بنزین تولید می کند، تامین کرده اند.
 
امامی در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی براینکه هزینه مواد اولیه که همان میعانات گازی است را تقریبا معادل صفر محاسبه می کنند یا خیر تصریح کرد: نمی توان گفت صفر، اما همان طور که در مقابل تولید محصول بنابه محاسباتی که بین ما و وزارت نفت وجود دارد، پولی پرداخت نمی شود، همچنین هم برای مواد اولیه هزینه ای به صورت نقدی دریافت نمی کنند بلکه به عبارتی آن را به حساب ما می زنند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: