کد خبر: ۲۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳        12 September 2017

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش گفت: به منظور امید به زندگی و القای توانمندی در مصدومین قطع عضو حادثه واژگونی اتوبوس داراب، این دو دانش‌آموز در خبرگزاری پانا به‌عنوان خبرنگار مشغول به کار خواهند شد.


خبرگزاری میزان-محمود علیگو در خصوص پیگیری وضعیت دانش‌آموزان حادثه واژگونی اتوبوس داراب گفت: در حال حاضر تمامی اقدامات درمانی لازم برای دانش‌آموزان مصدوم و حادثه‌دیده هرمزگانی انجام شده است و هم اکنون در وضعیت رو به بهبودی به‌سر می‌برند.


وی با اشاره به ۴ دانش‌آموز آسیب‌دیده حادثه گفت: دو دانش‌آموز هرمزگانی که از ناحیه صورت دچار مشکل شدید شده بودند برای اعمال جراحی پلاستیک به شیراز منتقل شده و اعمال جراحی به خوبی بر روی آنها انجام شد. همچنین دو دانش‌آموز قطع عضو از ناحیه دست و پا تا حدی بهبود یافته و به دلیل جلوگیری از عفونت نواحی قطع شده ،در حال حاضر تحت نظر پزشکان متخصص در بیمارستان قرار دارند.


قائم مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امید به زندگی  و احساس مفید بودن در دانش‌آموزان قطع عضو این حادثه از جمله  اقدامات مهم روان شناسی است. براین اساس وزارت آموزش و پرورش با تنظیم قرارداد‌هایی مبنی بر به‌کارگیری این دو دانش‌آموز قطع عضو در خبرگزاری پانا،این افراد را به‌عنوان خبرنگار با اختصاص حقوق و بیمه به کار خواهد گرفت تا این افراد به‌عنوان فعال اجتماعی در جامعه حضور یابند.


وی عنوان کرد: بر اساس تمهیدات آموزش و پرورش هرمزگان، به محض بهبودی دانش‌آموزان قطع عضو به منظور ادامه تحصیل این افراد، معلم‌های خصوصی برای تدریس دروس مقطع تحصیلی آن‌ها در نظر گرفته شده است.


علیگو با اشاره به حمایت‌های وزارت بهداشت از دانش‌آموزان آسیب‌دیده در این حادثه یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش به تنهایی و با کمک وزارت بهداشت نسبت به پیگیری‌های حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی اقدام کرده و تمامی امکانات لازم از جمله تدابیر درمانی را بدون هیچگونه هزینه‌ای برای این افراد در نظر گرفته است.
این در حالی است که علاوه بر دو وزارتخانه مذکور بسیاری از مردم نسبت به این حادثه احساس مسئولیت کرده و تاکنون درخواست‌های مکرری مبنی بر کمک به این افراد شده است.


وی در خصوص خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌های داغدار و دانش‌آموزان بازمانده از این حادثه گفت: حمایت‌های مشاوره‌ای تا جایی که لازم است ادامه خواهد داشت و  تا بهبودی کامل خانواده‌ها و دانش‌آموزان از لحاظ روانی این روند به‌طور پیوسته انجام می‌شود.


قائم مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش افزود: خبر مربوط به مصاحبه پدر شیوا مبینی مبنی بر مراجعه نماینده‌ای از وزارت آموزش و پرورش در ساعت 5:30 صبح و درخواست دادن مبلغ ۸ میلیون تومان به این خانواده به ازای امضای رضایتنامه، کاملاً کذب بوده و پدر این دانش‌آموز این خبر را تکذیب کرد. این در حالی است که در شرایط بحرانی این حادثه کاریکاتوری با موضوعیت جلب رضایت وزارت آموزش و پرورش از خانواده های دانش آموزان هرمزگانی منتشر شد که این امر در کمال بی‌انصافی نسبت به وجدان انسانی ما رخ داده است بنابراین از اهالی رسانه تقاضا می‌کنم نسبت به اشاعه شایعات و تصاویر زننده در مواقع بحران جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از جانب خانواده‌های داغدار دانش‌آموزان دختر هرمزگانی و مصدومان حادثه هیچگونه شکایتی به آموزش و پرورش ارائه نشده است. همچنین رسیدگی به شکایت این وزارتخانه از راننده جوان از جانب موازین قانونی و قضایی در حال پیگیری است و هم‌اکنون راننده جوان در بازداشت به سر می‌برد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: