مردم از بازی ها و دعواهای سیاسی خسته شده و نمی پسندند که توان و انرژی مجلس در مسیر دعواهای حزبی تلف شود.
کد خبر: ۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸        10 March 2016
خبرگزاری مهر، گروه سیاست- مرتضی غرقی: خبرنگار و تحلیل گر مسائل سیاسی در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد به تحلیل مشارکت مردم در انتخابات ۷ اسفند و انتخاب اصلح از سوی مردم برای دو نهاد مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به لطف حق و با حضور قدرتمند مردم ایران در پای صندوقهای رای، با شکوه هر چه تمامتر برگزار شد.

در این دوره همه از هر جناح و گروهی همت کردند تا حضور مردم در پای صندوق های رای پرشکوهتر باشد که به لطف خدای متعال هم اینگونه شد. اما این حضور و تلاش همه جانبه مسئولیتی دو چندان برای نمایندگان ملت ایجاد خواهد کرد.

به رغم زحمات و تلاش های قالب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته، برخی اقدامات و عملکرد نمایندگان در حوزه مسائل سیاسی و اقتصادی زمینه دلسردی مردم را به دنبال داشته اما حضور گسترده ملت پای صندوق های رای در این دوره از انتخابات این امید را در دلها زنده می کند که نمایندگان این دوره مسیری متفاوت را برگزینند. رای و حضور ملت پیام های متعددی داشته که مسئولیت های زیادی را متوجه نمایندگان مردم خواهد کرد.

در دورانی که کشور در پسا برجام سپری می کند، مسئولیت های جدی در بازسازی اقتصاد، استقلال سیاسی و فرهنگی متوجه مجلس است. اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری که شاه کلید استقلال اقتصادی و سیاسی کشور است همچنان بدون متولی است و اقدام جدی در جهت قانومند کردن آن انجام نشده در چنین شرایطی انتظار مردم از وکلای خود در مجلس این است که اولویت کار مجلس تصویب قوانین کارامد برای  فراهم شدن زمینه تحقق این امر مهم بوده  و در جهت ایجاد اشتغال جوانان گام های جدی برداشته شود.

خواسته مهم دیگر ملت، تصویب قوانین مبارزه با رانت خواری و تعیین مجازات سنگین رانت خواران است تا به شیوع این بیماری خطرناک در بخشهای مختلف کشور پایان داده شود.

خطر استحاله فرهنگی جامعه ایرانی، دیگر دغدغه ملتی است که ۷ اسفند پای صندوق های رای حاضر شدند. مسئله فرهنگ شاید هیچگاه به طور جدی اولویت مجلس ومسئولان فرهنگی نبوده و همواره به عنوان یک موضوع جانبی به آن نگریسته شده از این رو  اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ تاکنون چندان کارساز نبوده است.

خواست و امید ملت است که مجلس آینده فرهنگ را در اولویت کاری خود قرار دهد، چرا که هویت سیاسی و استقلال آینده کشور در گرو فرهنگ است و تردیدی نیست که تعلل در این امر خسارات جبران ناپذیر به دنبال خواهد داشت.

ملت ایران مجلسی را که دستخوش بازی های سیاسی و جناحی شود نمی خواهند، صریح تر اینکه مردم از بازی ها و دعواهای سیاسی خسته شده و نمی پسندند که توان و انرژی مجلس در مسیر دعواهای حزبی تلف شود؛ کشور امروز نیازمند همدلی و همکاری برای انتخاب مسیر صحیح و سنجیده است تا تاب عبور از گردنه های سخت داخلی و بین الملی را داشته باشد.

اکنون مردم ایران چشم به عملکرد برگزیدگان دوخته اند تا با تصویب قوانین جامع بستر اقتدار روزافزون کشوری را فراهم کنید. دعای خیر مردم بدرقه راه شما و روح شهدای کشور به ویژه شهدای مدافع حرم نظاره گر برعملکرد شما خواهد بود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: