ولایتی در جمع خبرنگاران:
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد گفت: به دانشجویان علوم پزشکی اطمینان می‌دهیم شایعات مطرح شده به هیچ وجه درست نیست و اینطور نیست که دانشگاه آزاد بخواهد هزینه امکانات و توسعه را از شهریه دریافت کند.
کد خبر: ۲۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲        15 August 2017
خبرگزاری فارس: شایعات شهریه دانشجویان علوم پزشکی صحت ندارد/توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در کشورهای همسایه و اسلامی

به گزارش اطلس خبر به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد صبح امروز در حاشیه مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران گفت: چیزی که در مورد شهریه علوم پزشکی مطرح شده شایعه است، به هیچ وجه میزان افزایش به صورتی که مطرح شده نیست.

وی افزود: به دانشجویان علوم پزشکی اطمینان می‌دهیم این شایعات به هیچ وجه درست نیست، اینطور نیست که دانشگاه ازاد بخواهد هزینه امکانات و توسعه را از شهریه دریافت کند، با قرادادهایی که با برخی نهادها داریم امیدواریم بتوانیم از عهده مخارج برآییم.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: سیدحسن خمینی عضو هیات امنای دانشگاه آزاد است و هر زمان که بخواهد می‌تواند در جلسات هیات امنا حضور یابد، حتما مشغله هایی دارد که در جلسات شرکت نمی‌کند.

ولایتی گفت: علوم پزشکی بدون تردید یکی از مهمترین موضوعات در کشور است که رشته های مربوط به این حوزه نیز در این جایگاه قرار می گیرند.

وی با اشاره به رغبت داوطلبان کنکور برای تحصیل در رشته های پزشکی افزود: کشور نیازمند توسعه حوزه پزشکی از جمله رشته های علوم پزشکی است.

وی اظهار داشت: یکی از معیارهای ارتقای سلامت نسبت تعداد پزشک و رشته های مختلف پزشکی و تعداد جمعیت کشورهاست. با وجود آنکه طی سال های گذشته دانشگاه های علوم پزشکی دولتی و آزاد در زمینه توسعه کمی و کیفی فعالیت هایی داشته اند اما هنوز با استانداردها فاصله داریم.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: تاسیس بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد و مراکزی مشابه این بیمارستان در دیگر کشورها از برنامه های این دانشگاه به شمار می رود تا بتوانیم در رشته های پزشکی توسعه کمی و کیفی داشته باشیم.

ولایتی عنوان کرد: با مسئول بیمارستان کازرون صحبت هایی شده و قرار است این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه آزاد اداره شود.

وی درباره مکانیسم انتخاب افراد در دانشگاه آزاد نیز گفت: بنای من و فرهاد رهبر این است که تا جایی که میسر است از اساتید برای سمت های مدیریتی استفاده کنیم.

ولایتی اظهار داشت: افرادی مانند محمدمهدی طهرانچی که شخصیتی برجسته در حوزه علوم هسته ای و بین المللی هستند اکنون به عنوان رئیس دانشگاه آزاد استان تهران و واحد تهران مرکز فعالیت می کنند به طور حتم می توانند با دید وسیع تر برای ارتقاء تمامی رشته ها در دانشگاه آزاد فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: ابطحی نیز در گذشته معاون علوم پزشکی این دانشگاه بود، اکنون به عنوان رئیس دانشگاه آزاد علوم پزشکی استان تهران منصوب شده است.

ولایتی با اشاره به توسعه فعالیت های بین المللی دانشگاه آزاد گفت: برنامه داریم که فعالیت های این دانشگاه را در کشورهای همسایه و اسلامی گسترش دهیم. به طور مثال تفاهم نامه ای با سیدمحسن حکیم در کشور عراق امضا کرده ایم و قرار است دانشگاه آزاد در پنج شهر کربلا، نجف، بصره، اربیل و بغداد مراکزی را راه اندازی کند.

ولایتی با بیان اینکه دانشگاه آکسفورد تقریبا تعطیل است، گفت: با توافق هایی که صورت می گیرد به جای اینکه فعالیت های پراکنده در برخی کشورهای نامانوس داشته باشیم که سنخیتی با کشور ما ندارد بنا داریم در کشورهای همسایه و اسلامی فعالیت های بین المللی خود را توسعه دهیم.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد افزود: از کشور آذربایجان نیز درخواست هایی اعلام شده و مقدمات فعالیت این دانشگاه در این کشور نیز در حال پیگیری است.

وی درباره نامگذاری واحد نجف آباد دانشگاه آزاد به نام شهید حججی گفت: این شهید افتخار ملی کشور به شمار می رود. از یک سو از شهادت این شهید متاثر شدیم اما از سوی دیگر به خود می بالیم که جوانان کشور برای امنیت و دفاع از اسلام گام برمی دارند.

وی گفت: بضاعت دانشگاه آزاد در این حد بود که نام این شهید بزرگوار را بر واحد نجف آباد این دانشگاه قرار دهیم.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: