کد خبر: ۲۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰        15 August 2017

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در تمام دنیا بازارهای تخصصی وجود دارند و باید به سمت این بازارها برویم چون مزیت‌هایی از جمله کاهش ترافیک دارند به همین دلیل اولین بازار تخصصی مصالح ساختمانی در کشور احداث خواهد شد.


خبرگزاری فارس: محمد اسلامیان در مراسم امضای تفاهمنامه اقتصادی با شرکت چینی برای ساخت اولین هایپرمارکت ساختمانی در ایران، گفت‌: خوشبختانه روابطی که بین اقتصاد ایران و چین در سال‌های گذشته برقرار بوده امیدوارکننده است و فراموش نمی‌کنیم در زمانی که تحریم‌های ناعادلانه را داشتیم دولت چین همکاری خوبی را با ما داشت.

وی با بیان اینکه سوابق روابط طولانی بین دو کشور ایران و چین برقرار بوده، گفت:‌صندوق بازنشستگی مجموعه بزرگ اقتصادی دارد که در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، حمل و نقل هوایی و دریایی، صنایع غذایی و حوزه‌های مالی و گردشگری فعالیت دارد و مجموعه بزرگی است که در حوزه ساختمانی نیز عملکرد خوبی داشته و امروز قرار است با شرکت چینی در این حوزه مشارکت داشته باشد.

اسلامیان گفت:‌سرمایه‌گذاری در کشور ما می‌تواند نتایج خوبی را داشته باشد چرا که در خاورمیانه می‌دانیم مشکلات بزرگ امینی وجوددارد اما به دلیل اینکه در کشور ما حکومت مردمی برقرار است از این جهت نگرانی نداریم و اگر گروه‌های تروریستی در برخی کشورها توانسته‌اند کاری کنند به دلیل حکومت غیردموکراتیک این کشورها بوده است،‌در ایران یک امنیت مردم‌نهاد ایجاد شده که اما از هیچ جهت نگرانی نداریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اگر در زمینه ساخت این هایپرمارکت ساختمانی مدل‌ و الگوی خوبی ارائه دهیم می‌تواند برای سایرین جذاب باشد و این قول را می‌دهم که از همه امکانات صندق برای کمک به این پروژه استفاده شود در این زمینه با شهردار جدید تهران روابط دوستانه‌ای داریم که می‌تواند به این موضوع کمک کند.

وی گفت:‌8 میلیارد دلار در صندوق سرمایه داریم و 2 میلیارد دلار دیگر نیز در حال سرمایه‌گذاری است که این اعتبارات پشتوانه بزرگی برای صندوق خواهد بود.

وی همچنین در حاشیه این مراسم گفت: یکی از مسائلی که رهبری و رئیس‌جمهور بر آن تأکید داشته تعامل با دنیا مخصوصاً با کشورهایی است که تجربه نشان داده روابط خوبی می‌توانند داشته باشند. در نتیجه رابطه با کشور چین به نظر می‌رسد که مفید باشد چرا که حتی در دوره تحریم نیز روابط خوبی برقرار بوده است.

اسلامیان گفت:‌شرکت چینی BCEG از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساختمانی در دنیاست که برای ساخت هایپرمارکت ساختمانی در ایران با ما تفاهمنامه‌ای خواهد داشت در تمام این دنیا این بازارهای تخصصی وجود دارند و ما هم باید به این سمت برویم چرا که وضعیت‌های بزرگ همچون ترافیک خواهند داشت.

وی ادامه داد: این پروژه به ارزش 250 میلیون دلار احداث می‌شود که مصالح ساختمانی را در تمام ابعاد خود عرضه خواهد کرد و سهام آن به تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان مصالح ساختمانی داده خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امروز توافقنامه اولیه انجام شده امیدواریم مراحل نهایی به زودی انجام شود البته مراحل کار با شهرداری پیش رفته و مجوزها گرفته شده است. در این پروژه 85 درصد به صورت فاینانس و 15 درصد از منابع دولتی است و به نظر می‌رسد سه سال احداث این پروژه به طول بینجامد.

همچنین کریمی مدیرعامل هلدینگ ساختمانی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بزرگ‌ترین بازار تخصصی ایران در زمینه مصالح ساختمانی احداث می‌شود که به لحاظ دسترسی و سهولت مراجعه بر آن کار کارشناسی انجام شده است.

وی ادامه داد: این بازار در منطقه حکیمیه در زمینی به مساحت 90 هزار مترمربع احداث می‌شود که تضمین موفقیت این پروژه تجاری مشخص شدن کاربری و بهره‌وری آن است به همین دلیل مطالعات بازار بر آن انجام شده است.

مدیرعامل هلدینگ ساختمانی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امیدواریم در بحث نظام توزیع و به روز کردن نیاز مخاطبان در عرصه ساختمان فرهنگ‌سازی درستی داشته باشیم تا در استفاده از این مصالح صرفه‌جویی هم ایجاد شود. سیاست ما در این هلدینگ این است که منابع را حرکت دهیم و به سمت پروژه‌های با درآمد پایدار برویم که این اقدام با ارزش‌آفرینی املاکی که در اختیارمان است محقق می‌شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: