کد خبر: ۲۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹        15 August 2017

وزیر امور خارجه ایتالیا در گفتگو با یک نشریه آلمانی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا ایتالیا را در هجوم پناهندگان تنها گذاشته است، همچنین گفت این اتحادیه در بحران پناهندگان شکست خورده است.


خبرگزاری تسنیم: ماه هاست که با توجه به شمار روزافزون پناهندگان اعلام های کمک از طرف دولت ایتالیا بلندتر شده است.

"آنجلینو آلفانو"، وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد که انتظار دارد تا پایان سال جاری میلادی 200 هزار نفر دیگر بتوانند از طریق دریای مدیترانه به اروپا بیایند.

وی که در گفتگو با نشریه "بیلد" آلمان سخن می گفت از شکست اتحادیه اروپا در بحران پناهندگان سخن گفته و در پاسخ به این پرسش که آیا ایتالیا احساس می کند اتحادیه اروپا در بحران پناهندگان آن را تنها گذاشته است بله آشکاری گفته و تاکید کرد که تقسیم پناهندگان در کشورهای اروپایی اصلا شکل نمی گیرد؛ این بدین مفهوم است که پناهندگان در ایتالیا باقی می مانند. اما ایتالیا نمی تواند به تنهایی این بار سنگین را بر دوش بکشد.

وی افزود: در سال جاری میلادی تا کنون بیش از 93 هزار پناهنده از طریق دریای مدیترانه به سواحل ایتالیا رسیده اند. پذیرش این  میزان پناهنده برای ما بسیار دشوار است. 2385 نفر هم در تلاش در این مسیر جان خود را از دست داده اند.

آلفانو بر این باور است که شمار پناهندگانی که تا پایان سال جاری میلادی به اروپا می رسند دو برابرخواهد شد. صدها نفر دیگر در لیبی در انتظار عبور از این مسیر خطرناک که برای اکثر آن ها کشنده است هستند.

وزیر امور خارجه ایتالیا یک مسئله بزرگ  را شرایط بی ثبات در لیبی ارزیابی کرده و گفت: از آنجا بسیاری از قایقهای پناهندگان در مسیر اروپا قرار می گیرند. سازمان ملل باید اقدامات فشرده تری را برای حمایت از دولت لیبی انجام دهد. هدف باید ایجاد محل های اقامت پناهندگان در لیبی باشد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: