نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد که میزان محبوبیت وزیر دارایی آلمان در بین شهروندان آلمانی بیشتر از آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور است.
کد خبر: ۲۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷        13 August 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم: بعد از حدود چهار سال حکومت دولت ائتلافی در آلمان نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که "وولفگانگ شایبله"، وزیر دارایی آلمان محبوبترین سیاستمدار در بین شهروندان آلمانی است.

این نظر سنجی که از طرف موسسه امنید انجام شده است نشان می دهد که 62 درصد شهروندان آلمانی از کار وزیر دارایی آلمان راضی هستند. 28 درصد بیشتر ابراز نارضایتی کرده و 10 درصد هم نخواستند در این باره اظهار نظری کنند یا اطلاعی در این باره نداشتند.

بعد از شایبله، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در جایگاه دوم محبوبترین سیاستمداران آلمانی قرار گرفت و 60 درصد از وی راضی و 34 درصد ناراضی بودند. بعد از مرکل هم "زیگمار گابریل"، معاون صدر اعظم و وزیر امور خارجه قرار گرفت که 54 درصد شهروندان آلمانی از کار وی ابراز رضایت کرده و 33 درصد نیز ناراضی بودند.

"توماس دمایزیر"، وزیر دارایی آلمان نیز در جایگاه چهارمین سیاستمدار محبوب در بین شهروندان آلمانی قرار گرفت که 50 درصد از کار وی راضی و 35 درصد ناراضی بودند. بعد از وی به ترتیب وزیر دادگستری ( 42 درصد رضایتمندی و 32 درصد ناراضتی شهروندان)، وزیر توسعه ( 29 درصد رضایتمندی و 23 درصد نارضایتی شهروندان) و وزیر محیط زیست ( 37 درصد رضایتمندی و 36 درصد نارضایتی شهروندان) قرار گرفتند.

اورزولا فون در لاین ، وزیر دفاع آلمان در لیست محبوبترین سیاستمداران دولت ائتلافی آلمان در جایگاه پایینی قرار داشته و 36 درصد از کار وی راضی و 60 درصد ناراضی بودند.

موسسه امنید این نظر سنجی را در فاصله زمانی بین هشتم و دهم آگوست از بین 1017 آلمانی واجد شرایط انجام داده است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: