در پایان این هفته از رقابت ها تیم های استقلال و پرسپولیس توانستند مقابل حریفان خود در تهران به پیروزی دست یابند اما نکته جالب توجه تا پایان هفته سوم رقابت های لیگ، قعر نشینی 2 تیم پرطرفدار و مدعی سپاهان و تراکتورسازی بود.
کد خبر: ۲۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸        12 August 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از فردا، هفته سوم از رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور با برگزاری 8 مسابقه در شهرهای مختلف برگزار شد و پرسپولیس با پیروزی مقابل نفت تهران به رتبه اول جدول رده بندی رسید.
 
در پایان این هفته از رقابت ها تیم های استقلال و پرسپولیس توانستند مقابل حریفان خود در تهران به پیروزی دست یابند اما نکته جالب توجه تا پایان هفته سوم رقابت های لیگ، قعر نشینی 2 تیم پرطرفدار و مدعی سپاهان و تراکتورسازی بود. 
 
 
 
 
 
پلان یک: تراکتور و تجربه رتبه شانزدهم
 
 تک گل این بازی توسط چپاروف روی یک شوت از راه دور در دقیقه 42 به ثمر رسید. گلی که سه امتیاز برای آبی ها ارزش داشت و آنها را تا رده هشتم جدول بالا برد.

هفته سوم  لیگ برتر/ ساعت: 19:45
استادیوم: آزادی/ تماشاگر: 61 هزار نفر
داور: بیژن حیدری ، کمک ها:  حسن ظهیری و سعید قاسمی

اخطار: علی طاهران (41) از تراکتورسازی و داریوش شجاعیان (67) از استقلال

ترکیب استقلال
مهدی رحمتی، پژمان منتظری، مجید حسینی، وریا غفوری، یعقوب کریمی، امید نورافکن (78- جابر انصاری)، روزبه چشمی، سرور چپاروف( 85- مجتبی جباری)، داریوش شجاعیان، حسن بیت سعید (67- مهدی قائدی)، سجاد شهباززاده
سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب تراکتورسازی
فرزین گروسیان، محمد نادری، محمدرضا مهدی‌زاده، شهرام گودرزی ، محمد ایرانپوریان،‌ مهدی کیانی، علی طاهران (87-امیر نصرآزادانی)، مهدی شریفی( 77- محمدرضا آزادی)، محمد نوری (73 - فاخر تهامی)، محمد ابراهیمی و فرزاد حاتمی

سرمربی: یحیی گل محمدی
شرح بازی:

بازی در نیمه اول با حملات مداوم استقلال شروع شد و آبی ها در 20 دقیقه اول روی خط دفاع آسیب پذیر تراکتورسازی فشار آورند. شاگردان علیرضا منصوریان در این دقایق از بازی بیش از چهار پنج موقعیت گلزنی خوب بدست آوردند که با بی دقتی و البته بدشانسی آنها را از دست دادند. بیت سعید 2 موقعیت، شهباززاده یک موقعیت و یعقوب کریمی و داریوش شجاعیان هرکدام یک موقعیت از دست دادند تا آبی ها شانس گرفتن مزد برتری خود را از دست بدهند.
بعد از این دقایق تراکتوری ها با روی آوردن به بازی پرخطا و تاخیری اجازه ندادند استقلال چندان به دروازه آنها نزدیک شود اما در نهایت شوت زیبای چپاروف در دقیقه 41 قفل دروازه تراکتورسازی را شکست تا آبی ها اولین گل خود در لیگ هفدهم را تجربه کنند.

در نیمه دوم تراکتوری ها به امید جبران گل خورده وارد زمین شدند که در ابتدای نیمه دوم میتوانستد به گل برسند که در زدن گل تساوی ناکام ماندند. در ادامه اما دو تیم بازی پایاپایی ارائه دادند و بازی بیشتر در میانه میدان دنبال می شد. در دقیقه 58 بازی تراکتوری ها می توانستند روی شوت سرکش مهدی کیانی به گل برسند که سوپر واکنش مهدی رحمتی مانع از گلزنی آن هاشد. تراکتوری ها بهتر از نیمه اول خود ظاهر شده بودند و بهترین موقعیت خود برای رسیدن به گل تساوی را توسط محمد ابراهیمی در دقیقه 72 از دست دادند. استقلالی ها که بیشتر به دنبال حفظ نتیجه در نیمه دوم بودند تا زدن گل کمی عقب کشیدند و به همین دلیل تراکتوری ها صاحب موقعیتی عالی شدند که این موقعیت را فاخر تهامی که به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شده بود در دقیقه 80 به بیرون زد. در ادامه، بازی منطقی استقلالی ها در حفظ نتیجه باعث شد تا قرمزپوشان تبریزی نتوانند به گل برسند تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان برسد تا استقلال در هفته سوم لیگ به اولین پیروزی خود برسد.

بهترین بازیکن:
سرور چپاروف در بازی امشب نمایش فوق العاده ای داشت. هافبک ازبکستانی استقلال به جز گلی که زد، مرد همه کار وسط زمین استقلال بود و بارها با پاس هایش هم تیمی های خود را در موقعیت گل قرار داد.

شرح گل:

1-0 (استقلال ): در دقیقه 41 شوت محکم چپاروف از پشت محوطه جریمه وارد دروازه تراکتورسازی شد تا آبی ها مزد برتری مطلق خود را بگیرند.

دقایق حساس:

دقیقه 4 : شوت فرزاد حاتمی از پشت محوطه جریمه با اختلاف بسیار زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 7 : فرار استقلالی ها از سمت چپ توپ را در بهترین موقعیت به بیت سعید رساند اما او این موقعیت عالی را با استوپ اشتباه از دست داد.

دقیقه 10 : سانتر چپاروف می رفت به صورت مستقیم وارد دروازه تراکتور شود اما توپ با اختلاف نسبتا کم به بیرون رفت.

دقیقه 12 : سانتر چپاروف به روی دروازه تراکتورسازی با اشتباه گروسیان همراه شد اما بازیکنی در محوطه جریمه نبود تا از این فرصت خوب استفاده کند.

دقیقه 14: فرار خوب بیت سعید با شوت بی دقت شجاعیان همراه شد و او توپ را به مدافعان تراکتورسازی زد.

دقیقه 15 : شهباززاده در محوطه جریمه چهار پنج بازیکن تراکتور را دریبل زد اما شوتش با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

دقیقه 16: فرار امید نورافکن از سمت چپ و پاس عرضی او در آخرین لحظه به بیت سعید نرسید تا با خوش شانسی دروازه تراکتورسازی بسته بماند.

دقیقه 18: شوت یعقوب کریمی از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه31 : سانتر محمد نوری با ضربه سر حاتمی راهی به دروازه استقلال نداشت.

دقیقه 45 : سانتر ایران پوریان در دهانه دروازه به محمد ابراهیمی رسید اما این بازیکن یک گام برای بازکردن دروازه رحمتی کم آورد.

دقیقه 51 : سانتر حسن بیت سعید با ضربه سر شهباززاده همراه شد اما راهی به دروازه نداشت.

دقیقه 57 : سانتر وریا غفوری به روی دروازه با ضربه سر شهباززاده همراه شد اما توپ با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 58 : شوت مهدی کیانی با عکس العمل زیبای رحمتی به بیرون رفت.

دقیقه 66 : شوت محمد ابراهیمی از روی ضربه ایستگاهی با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 71 : سانتر مهدی شریفی به روی دروازه با شوت محمد ابراهیمی همراه شد اما توپ با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

دقیقه 73 : داریوش شجاعیان در محوطه جریمه به زمین افتاد اما صحنه از نظر داور پنالتی نبود.

دقیقه: 78 فاخر تهامی در بدو ورود به زمین در موقعیت تک به تک با رحمتی قرار گرفت اما ضربه اش را به بیرون زد.

اتفاق ویژه:
استقلال با این پیروزی به 2 ناکامی خود پایان داد، هم به اولین برد فصل خود رسید و هم موفق شد اولین گل خود در لیگ هفدهم را به ثمر برساند.

حواشی:

*پیش از شروع بازی درگیری بین هواداران دو تیم پیش آمد که با دخالت نیروی انتظامی این درگیری ها ختم به خیر شد.
*هوادران دو تیم پیش از شروع بازی به شدت علیه هم شعار دادند.
*هواداران استقلال با بادکنک های سفید و آبی ها در ورزشگاه حاضر شده اند و صحنه های زیبایی را در استادیوم رقم زده اند.
* در هنگام گرم کردن بازیکنان دو تیم حسین حسینی دیرتر وارد زمین شد و مهدی رحمتی زیر نظر حمید بابازاده بدن خود را گرم کرد.
* بازیکنان استقلال در هنگام گرم کردن بدن های خود در واکنش به تشویق هواداران دست جمعی سمت آنها رفتند و به ابراز احساسات آنها پاسخ مثبت دادند.
* در حالی که بازی دقایق ابتدایی خود را پشت سر می گذارد، تماشاگران استقلال همچنان در حال پر کردن سکوهای استادیوم آزادی هستند.
* بیژن طاهری داور بازی پیش از سوت آغاز از سوی هواداران استقلال تیم تشویق شدند.
*تماشاگران استقلال در هنگام ورود بازیکنان دو تیم به زمین به شدت علیرضا منصوریان را تشویق کردند.

*امید ابراهیمی در استادیوم آزادی حضور دارد و بازی استقلال را از نزدیک تماشا می کند.

*عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان بازی استقلال - تراکتورسازی را از جایگاه خبرنگاران تماشا می کند.

*در دقیقه 22 تماشاگران یاد منصور پورحیدری را زنده نگه داشتند.

* دردقیقه 31 بازی روزبه چشمی معتقد بود محمد ابراهیمی تمارض می کند که این اتفاق باعث درگیری لفظی این دو بازیکن شد.

*تراکتوری ها در نیمه دوم با تاخیر وارد زمین شدند و با همین دلیل نیمه دوم کمی دیرتر از وقت قانونی شروع شد.

* در نیمه دوم مک در مورت در کنار خط استقلال را هدایت می کند.

* بازیکنان تراکتورسازی در حمایت از دروازه بان تیم شان بازوبند کاپیتانی را به او دادند.

*در دقیقه 61 مهدی قائدی برای حضور در زمین به کنار خط آمد و تماشاگران به شدت او را تشویق کردند.

*تماشاگران در هنگام ورود جباری به زمین به شدت او را تشویق کردند.
 
پلان دو: صدای شادی آبادان دوباره بلند شد
 
 شاگردان فراز کمالوند لیگ را با پیروزی خانگی مقابل استقلال شروع کرده بودند و هفته قبل در دیداری نزدیک از سایپا شکست خوردند اما امشب توانستند دوباره در آبادان جشن شادی بگیرند و با دو گل سزار و پریرا برابر پدیده‌ای که از دو بازی گذشته 4 امتیاز داشت به برتری برسند و با کسب 6 امتیاز رتبه چهارم جدول را از آن خود کنند.
هفته سوم لیگ برتر؛ تاریخ: 96/05/20 ؛ ساعت: 21
استادیوم: تختی آبادان
داور: پیام حیدری؛ کمک‌ها: محمدرضا منصوری، محمد راهی و شاهو اصلانی/ ناظر: رسول فروغی.

صنعت نفت آبادان

ناصر سالاری، علی عبدالله‌زاده، مرتضی اسدی، حسین بغلانی، حسین ساکی، مگنو باتیستا، آگوستو سزار(50- محمدزبیر نیک‌نفس)، کرار جاسم(90- مسلم مجدمی)، محمد شادکام، امید جهانبخش(59- فرید بهزادی‌کریمی) و لوسیانو پریرا.
سرمربی: فراز کمالوند

پدیده مشهد

شهاب گردان، محمدحسین مرادمند، محمدرضا خانزاده، سید عبدالله حسینی، اکبر ایمانی، محمدرضا ناصحی، اکبر صادقی(79- مرتضی منصوری)، معین عباسیان(64- حسین مهربان)، امین قاسمی‌نژاد، محمدرضا خلعتبری(41- میلاد کمندانی) و محمد قاضی.
سرمربی: محمدرضا مهاجری

اخطار:

محمدرضا خانزاده(56) اکبر ایمانی(59) از پدیده
مگنو باتیستا(90) از صنعت نفت
شرح بازی
پدیده بازی را خوب شروع کرد و یک حمله هم ترتیب داد اما به مرور زمان شاگردان کمالوند توپ و میدان را در دست گرفتند و به دنبال نفوذ از جناحین بودند و کمتر بازی مستقیم را در دستور کار داشتند ولی مدافعان پدیده اجازه کار به آنها نمی‌دادند تا اینکه صنعت نفت در دقیقه 19 روی ارسال شروع مجدد جاسم کرار و ضربه سر آگوستو سزار به گل رسید؛ در ادامه بازیکنان آبادانی عقب نکشیدند و با سرعت بالا در کار تیمی باز هم به دنبال گل‌های بیشتر بودند که بی‌دقتی آنها در زدن ضربات آخر چنین اجازه‌ای نداد؛ پدیده هم که فرصت‌های خطرناکی نداشت و حمله خاصی ترتیب نداد، بدون زدن گل بازنده به رختکن رفت.

با وجود اینکه یک گل حاشیه امنی برای صنعت نفت که فقط با یک گل پیش افتاده نبود اما این تیم تمایل زیادی برای حمله کردن نداشت و بیشتر توپ را در میانه میدان به گردش درمی‌آورد؛ پدیده نیز برخلاف هفته قبل که 4 گل به سپاهان زده بود این بار نمایش هجومی‌ای نداشت که البته ممکن است شرایط آب و هوایی روی عملکرد بازیکنان مهاجری تاثیر گذاشته باشد؛ پدیده روی ارسال از جناحین و شوت‌های از راه دور برنامه داشت که هیچکدام کارساز نبود تا اینکه صنعت نفت روی یک ضد حمله توسط پریرا دومین گل را هم در دقایق پایانی بزند و با خیال راحت کار را دنبال کند؛ تلاش پدیده‌ای ها تا اتمام مسابقه ثمری نداشت و نخستین شکست این تیم برابر صنعت نفت رقم خورد.

شرح گل:

صنعت نفت 1 - پدیده 0(دقیقه 19: آگوستو سزار): ارسال عالی کرار از روی ضربه آزاد سمت راست میانه زمین را آگوستو سزار مقابل محوطه 6 قدم با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

صنعت نفت 2 - پدیده 0(دقیقه 86: لوسیانو پریرا): فرید کریمی با دریبل عالی خانزاده، خود را در موقعیت تک به تک قرار داد که گردان به خوبی توپ او را مهار کرد اما در ادامه پریرا به راحتی در مقابل دروازه خالی پدیده دومین گل صنعت نفت را به ثمر رساند.

بهترین بازیکن

کرار جاسم که در نخستین بازی صنعت نفت در آبادان تک گل پیروزی بخش مقابل استقلال را زده بود امشب هم درخشش در مسابقه خانگی را تکرار کرد و با سانتر عالی، زمینه‌ساز گل اول صنعت نفت شد؛ او بارها با پاس‌های در عمق، گردش توپ در میانه زمین و خراب کردن توپ‌های بازیکنان پدیده نقش موثری در ترکیب تیم کمالوند داشت.

اتفاق ویژه

صنعت نفت با حمایت تماشاگران پُر شور و عاشق فوتبال آبادان در دومین میزبانی فصل هم صاحب سه امتیاز شد؛ آبادانی‌ها که خود را شعبه دوم برزیل می‌دانند، پدیده را با دو گل بازیکنان برزیلی‌شان شکست دادند.

لحظات حساس

دقیقه 4: توپ ارسالی از روی کرنر را خانزاده روی تیرک دوم زد که سالاری به راحتی توپ را جمع کرد.
دقیقه 5: شروع سریع سالاری در محوطه جریمه پدیده به شادکام نرسید تا گردان این موقعیت را جمع کند.

دقیقه 13: شوت ناصحی از گوشه سمت راست محوطه جریمه صنعت نفت را سالاری در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 27: ضربه جهانبخش بعد از حرکت از سمت راست زمین و حرکت در عرض، با واکنش گردان راهی کرنر شد.
دقیقه 33: ارسال جهانبخش از سمت چپ زمین را ناصحی قبل از شادکام با ضربه سر به کرنر فرستاد.

دقیقه 52: شوت روی پای قاسمی‌نژاد از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد به مدافعان صنعت نفت تبدیل به کرنر شد.
دقیقه 52: سانتر صادقی از روی کرنر را ناصحی با ضربه سر زد که توپ او راه به جایی نبرد.

دقیقه 70: قاضی پشت محوطه جریمه صنعت نفت به توپ رسید که شوت روی پای چپ او به بیرون رفت.
دقیقه 72: ارسال ناصحی از سمت چپ زمین توسط اسدی به طور ناقص برگشت داده شد که توپ به کمندانی رسید اما شوت او به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 5+90: شوت مهربان از فاصله‌ای نزدیک را سالاری به کرنر تبدیل کرد.

در حاشیه

* تماشاگران آبادانی مثل بازی هفته اول با استقلال از مسابقه امشب هم استقبال خوبی به عمل آوردند.
* در دقیقه 17 ایمانی روی کرار خطا کرد که برای لحظاتی موجب درگیری برخی بازیکنان دو تیم شد.
* هواداران صنعت نفت با شور و حرارت بالایی بازی را دنبال می‌کنند که شدت تشویق آنها بعد از گل سزار بیشتر هم شده است.
* کرار به دلیل عدم خطا روی او به داور معترض شد.

* در دقیقه 30 پیام حیدری، داور بازی به دلیل گرمای هوای آبادان تصمیم به Cooling breaks گرفت و دو دقیقه به بازیکنان استراحت داد.

* خلعتبری در دقیقه 40 به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفت و روی نیمکت نشست تا نخستین تعویض پدیده اجباری باشد و کمندانی وارد زمین شود.

* کمالوند به دلیل نگرفتن اوتی که مقابل او اتفاق افتاد به داور معترض شد.
* سالاری بعد از خروج از دروازه مصدوم شد که ناصحی به او معترض شد ولی با دخالت بغلانی، این دو بازیکن با یکدیگر درگیری پیدا کردند.

* همانند نیمه اول، داور در دقیقه 75 به دلیل گرمای هوا سه دقیقه به بازیکنان استراحت داد.
 
 پلان سه: جم در وقت اضافه بازگشت
 
  در این بازی ابتدا سپاهان توسط شاهین ثاقبی(49) به گل رسید اما احسان تاییدی کمی قبل از پایان بازی در دقیقه 3+90 بازی را مساوی کرد. جمی ها در این بازی یک پنالتی هم به دست آوردند که ضربه سینگ توسط کیخسروی مهار شد.

فولاد مبارکه سپاهان- پارس جنوبی جم / ورزشگاه نقش جهان اصفهان ساعت 20:30
مهدی سیدعلی – مهدی الوندی – براتعلی مولوی – وحید صالحی – ناظر: محمدعلی فروغی

اخطار:

حامد نورمحمدی (3) مجتبی لطفی(دقیقه ۹۰+۵) از  پارس جنوبی جم
میلاد سرلک(45) عزت پورقاز (33) از سپاهان

ترکیب سپاهان:

مهدی صدقیان، حسن جعفری، عزت الله پورقاز، رودریگز، سعید آقایی، میلاد سرلک، رسول نویدکیا (60 رافائل کریولارو) ، حسین پاپی ( 80 کی خسروی )، جلال علی محمدی (82 عارف غلامی )، شاهین ثاقبی و ساسان انصاری
سرمربی: زلاتکو کرانچار

ترکیب پارس جنوبی جم:

محسن فروزان، نور محمدی، مجتبی لطفی،  امید سینک، علی دشتی ( 66 مهدی زبیدی)،ابراهیم صالحی (70 آلویز نانگ)، حسین پورامینی، میثم تیموری، میثم نقی زاده ( 86 فرشاد سالاروند)، احسان تاییدی، فرشاد محمدی مهر
سرمربی: مهدی تارتار

شرح بازی:

تیم آماده پارس جنوبی که با ۶ امتیاز صدرنشین لیگ در پایان هفته دوم بود برابر سپاهانی که پس از افتضاح هفته دوم برابر پدیده به دنبال اولین پیروزی لیگ و بازگشت به کورس مدعیان بود، قرار گرفت. پارس جنوبی در نیمه نخست اصلاً مغلوب جو ورزشگاه نشد و پا به پای سپاهان پیش آمد تا نیمه نخست با چندین موقعیت خطرناک برای دو تیم بدون گل به پایان برسد.
در نیمه دوم سپاهان در اولین موقعیت توسط ثاقبی به گل رسید تا ادامه بازی با حملات گسترده پارس و عقب نشینی سپاهان همراه شود. پارس که کاملاً هجومی بازی را دنبال می‌کرد در یکی از موقعیت‌هایش در دقیقه ۷۹ توسط نانگ به پنالتی رسید و صدقیان، دروازه بان سپاهان اخراج شد، در ادامه اما علی کیخسروی، دروازه بان ۱۸ ساله سپاهان که به نوعی گلر چهارم به حساب می‌آید پنالتی امید سینک را گرفت تا قهرمان نقش جهان نام گیرد. مقاومت سپاهان اما در اولین دقیقه ۹۱ شکست و احسان تاییدی روی ریباند یک شوت که به تیر دروازه برخورد کرد گل تساوی را به ثمر رساند تا پایان این دیدار زیبا نتیجه تساوی باشد.

شرح گل:
 
سپاهان (1-0): پاس در عمق سعید آقایی در دقیقه 49 در دهانه دروازه به شاهین ثاقبی رسید و این بازیکن موفق شد اولین گل فصل را برای سپاهان به ثمر برساند.

پارس جنوبی (۱-۱) (دقیقه ۹۰+۱- ): ضربه فرشاد سالاروند پس از برخورد به تیر دروازه با ضربه احسان تاییدی تبدیل به گل تساوی شد.
دقایق حساس:
دقیقه 12: حرکت رسول نویدکیا در عرض و داخل محوطه جریمه با ضربه ی آرام این بازیکن همراه شد که محسن فروزان بدون دردسر و درازکش توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 17: اشتباه گلر جوان سپاهان می رفت که کار دست این تیم بدهد. صدقیان در پاس رو به عقب بازیکن خودی را در مقابل مهاجم پارس جنوبی از دست داد ولی پاس رو به عقب بازیکن حریف با عکس العمل به موقع پورقاز کرنر شد.

دقیقه 19: شوت آرام نویدکیا از پشت محوطه جریمه بدون هیچ دردسری در دستان فروزان قرار گرفت.

دقیقه 22: ضدحمله‌ی خطرناک بازیکنان پارس جنوبی جم توسط سینک و شوت این بازیکن با واکنش صدقیانی به محوطه ی جریمه برگشت؛ در ریباند علی دشتی دیگر بازیکن پارس جنوبی نتوانست از موقعیت به وجود آمده، استفاده  کند و توپ راهی اوت شد.

دقیقه 28: پاس در عمق بازیکن سپاهان موقعیت خوبی برای ساسان انصاری ایجاد کرد، اما خروج فروزان باعث برخورد شدید این دو بازیکن شد و برای دقایقی بازی متوقف شد؛ کرنر ارسالی با ضربه ی مهاجم سپاهان به فروزان رسید.

دقیقه 38: شوت ابراهیم صالحی پس از حرکات انفرادی هافبک تیم پارس جنوبی، به تورهای کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 44: شوت جلال علی محمدی روی ارسال از جناح چپ تیم پارس جنوبی، با تکل عالی میثم تیموری راهی به دروزاه ی فروزان پیدا نکرد.

دقیقه 45+2: کرنر ارسالی رسول نویدکیا با ضربه ی شاهین ثاقبی به شکل خطرناکی از یک متری بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 53: شوت سرکش پورامینی از پشت محوطه جریمه با واکنش صدقیانی برگشت داده شد.

دقیقه 57: گل بازیکنان پارس جنوبی با سوت داور مردود اعلام شد. داور در این صحنه اعتقاد به خطا داشت.

دقیقه 59: شوت بازیکنان پارس جنوبی جم با اختلاف زیاد اما خطرناک از داخل محوطه جریمه به بیرون رفت.

دقیقه 67: شوت میثم نقی زاده در حالی که با سرعت زیاد به سمت دروازه می رفت با واکنش به موقع ژایرو  مدافع سپاهان برگشت داده شد.

دقیقه 87: تیم پارس جنوبی جم با حرکت آلویز نانگ و دریبل صدقیانی صاحب ضربه ی پنالتی شد و گلر سپاهان هم اخراج شد. حسین پاپی از زمین بیرون رفت تا گلر چهارم وارد زمین شود و در کمال شگفتی این دورازه بان موفق به مهار ضربه ی پنالتی امید سینک شد.

دقیقه 90+4: شوت زبیدی از پشت محوطه ی جریمه با واکنش کی خسروی به کرنر فرستاده شد.

بهترین بازیکن:

دو بازیکن جانشین تاثیرگذارترین بازیکنان میدان بودند. آلویز نانگ برای پارس جنوبی جم و کیخسروی گلر چهارم سپاهان برای میزبان. نانگ با حضور در زمین یک اخراج گرفت و جریان بازی را عوض کرد، کیخسروی هم با مهار یک پنالتی و شوت دقیقه آخر زبیدی نقش زیادی در شکست نخوردن تیمش داشت.

اتفاق ویژه:

پارس جنوبی جم با نمایش خوب در نقش جهان باز هم شکست نخورد تا با 7 امتیاز بالاتر از سایپا در رده دوم جدول حضور داشته باشد. رتبه ای که همانقدر غیرقابل پیش بینی است که حضور سپاهانی ها در سکوی سیزدهم جدول.

حواشی:

* هواداران سپاهان در حال تشویق تیم خود و زلاتکو کرانچار هستند.

* تاکنون نزدیک به 10 هزار نفر در ورزشگاه حاضر شده اند؛ اصفهانی ها هنوز در حال ورود به ورزشگاه هستند.

* محسن طاهری مدیرعامل باشگاه سپاهان با حضور در جایگاه خبرنگاران، 17 مردادماه روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت.

* حامد نورمحمدی مدافع تیم پارس جنوبی با دریافت کارت زرد در اولین ثانیه های بازی، سریعترین کارت زرد لیگ هفدهم را از آن خود کرده است.

* عزت الله پورقاز مدافع تیم سپاهان در واپسین ثانیه های نیمه ی اول با مصدومیت از ناحیه ی سر روبرو شد و برای دقایقی بیرون از میدان بود تا مداوا روی او صورت گیرد.

* سید علی داور مسابقه به دلیل اعتراض های اخوان ، اخطاری جدی به او داد.

* پس از سوت پایان بازی درگیری کوتاهی بین هواداران سپاهان ایجاد شد که با دخالت نیروی انتظامی خاتمه یافت.

* هواداران سپاهان در این دقایق به شدت در حال تشویق تیم خود هستند.

* در دقیقه 55 رسول نویدکیا هافبک تیم سپاهان در برخورد با بازیکنان حریف دچار آسیب دیدگی شد و برای مداوا به بیرون از زمین برده شد.

* هواداران سپاهان علیرغم جریمه شدن به خاطر استفاده از مواد منفجره، باز هم بعد از بازی مباردت به انجام این کار کردند.

* تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه از طریق بلندگوی ورزشگاه 12 هزار نفر اعلام شد.

* در دقیقه 68، بازی به دلیل مصدومیت سعید آقایی متوقف شده است.

* جو ورزشگاه نقش جهان بعد از نجات دورازه توسط گلر چهارم پر از هیجان شده و هواداران یک صدا علی کی خسروی دروزاه بان جدید تیمشان را تشویق می کنند.

* در این دقایق بازی با حملات یکپارچه ی پارس جنوبی  ها ادامه دارد و سپاهان 10 نفره در حال دفاع کردن است.

* هواداران پارس جنوبی جم در پایان بازی به شدت در حال تشویق تیم خود هستند.

* عده ای از هواداران سپاهان از نتیجه ی به دست آمده ناراحت هستند و جایگاه خود را ترک نمی کنند.
 
 پلان چهار: بدون گل با یک تلفات
 
 پیکان و ذوب آهن در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که هردوی آنها امیدوار به کسب پیروزی بودند. پیکان برای کسب اولین پیروزی فصل وارد زمین شده بود و از سوی دیگر امیر قلعه نویی می خواست با کسب دومین پیروزی متوالی از کورس قهرمانی عقب نیفتد. با این حال تلاش هیچ کدام از آن ها نتیجه نداد تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

هفته سوم لیگ برتر/ 20 مرداد 1396/ ساعت 20:30
ورزشگاه شهدای شهر قدس/ تماشاگر: حدود 200 نفر

داور: حمید حاج ملک           کمک ها: رحیم شاهین و قهرمان نجفی
داور چهارم: ناصر جنگی               ناظر: محمدجواد تقی پور

پیکان تهران

رحمان احمدی، مهران موسوی، حجت حق وردی، علی حمودی، آرمان قاسمی، ابوالفضل ابراهیمی، ماهان رحمانی(65- امیرحسین کریمی)، بختیار رحمانی، مهدی شیری(67- سعید صادقی)، مهدی مومنی و مرتضی آقاخان(79- سجاد آشوری)
سرمربی: مجید جلالی

ذوب آهن

رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمدنژاد مهدی، دانیال اسماعیلی فر، مهران درخشان مهر(83- سیدمحمد ستاری)، حمید بوحمدان، گئورگ ولسیانی، احسان پهلوان، محمدرضا عباسی(14- مهدی رجب زاده)، ربیع عطایا(87- علی حمام) و مرتضی تبریزی
سرمربی: امیر قلعه نویی

اخطار
محمد نژادمهدی(29) - وحید محمدزاده(64) - گئورگی ولسیانی(57(69))  از ذوب آهن

مهدی مومنی(49)  - علی حمودی(60) از پیکان

دقایق حساس
 
دقیقه 4: دانیال اسماعیلی فر روی ضربه ایستگاهی با سر می توانست دروازه پیکان را باز کند اما رحمان احمدی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 15: تیم ذوب آهن از جناح راست صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. ربیع عطایا پشت توپ قرار گرفت اما مدافعان پیکان توپ را برگرداندند.

دقیقه 23: ذوب آهن چسبیده به محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شد؛ مهدی رجب زاده پشت توپ قرار گرفت اما ضربه اش به دیوار دفاعی برخورد کرد و به زمین برگشت.

دقیقه 31: ربیع عطایا هافبک لبنانی ذوب آهن با تکنیک خوب خود وارد محوطه جریمه پیکان شد و با بهم ریختن دفاع به رجب زاده پاس داد. رجب زاده نیز با دربیل مدافع مستقیم در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار گرفت اما ضربه چیپ او در کمال تعجب به بیرون رفت.
دقیقه 40: احسان پهلوان از چپ نفوذ کرد و با عبور از دو بازیکن توپ را روی دروازه ارسال کرد اما رجب زاده در حالی که تک به تک با احمدی بود، نتوانست ضربه خوب بزند و توپ به بیرون رفت.
دقیقه 41: پشت محوطه جریمه پیکان، توپ به گئورگی ولسیانی رسید که ضربه زیبای او را رحمان احمدی با مشت به کرنر فرستاد.
دقیقه 42: مرتضی آقاخان از عمق دفاع ذوب نفوذ کرد و در شرایط تک به تک توپ رو به پاهای رشید مظاهری کوبید.

دقیقه 55: پیکانی ها از سمت چپ صاحب ضربه ایستگاهی شدند که توپ ارسالی توسط بختیار رحمانی روی سر مهاجم پیکان ننشست.
دقیقه 58: حرکت در عرض مهدی مومنی و ضربه او از پشت محوطه جریمه را رشید مظاهری در آغوش گرفت.

دقیقه 65: حرکت در عرض بختیار رحمانی و ضربه زیبای او که رشید مظاهری به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۰: بختیار رحمانی روی یک ضربه ایستگاهی توپ را از فاصله ۲۵ متری شلیک کرد که مظاهری با واکنش خیلی خوب توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۷۱: روی ضربه کرنر آرمان قاسمی مدافع پیش تاخته پیکان با ضربه ی سر دروازه ذوب آهن را تهدید کرد که توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۷۳: ذوبی ها در موقعیت حمله بودند که بازیکن پیکان روی زمین افتاد. بازیکنان ذوب آهن هم برای بازی جوانمردانه نمی خواستند توپ را بیرون بزنند ولی وقتی مصدومیت بازیکن پیکان طولانی شد؛ مهاجم ذوب آهن توپ را طوری به بیرون زد که از استادیوم خارج شد.
دقیقه ۷۷: روی سانتر ارسالی حمودی، مرتضی آقاخان ضربه سر زیبایی را روانه دروازه ذوب آهن کرد که با عکس‌العملی عالی رشید مظاهری به کرنر رفت.

دقیقه ۸۰: مهدی مومنی مهاجم پیکان در محوطه جریمه سرنگون شد که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه ۸۶:  ضربه سر خطرناک مهدی مومنی از بالای دروازه ذوب آهن به اوت رفت.

بهترین بازیکن زمین(مهدی رجب زاده و ربیع عطایا)

مهدی رجب زاده و ربیع عطایا همچون بازی های گذشته عملکرد خوبی در ترکیب ذوب آهن داشتند. عطایا در خط هافبک توانست با حرکات تکنیکی خود عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد. رجب زاده نیز با بهره گیری از تجربه اش و البته سرعت خود در حملات ذوب آهن نقش زیادی داشت. آنها بعد از ده نفره شدن تیم شان نیز توانستند خوب کار کنند و یک امتیاز اندوخته از بین نرفت.

اتفاق ویژه؛ پیکان همچنان بدون برد

تیم پیکان تهران با گذشت 3 هفته از لیگ برتر هنوز نتوانسته پیروزی کسب کند. شاگردان مجید جلالی امیدوار بودند در بازی خانگی با ذوب آهن طلسم نبردنشان بشکند اما این اتفاق رخ نداد. از سوی دیگر با این نتیجه اختلاف ذوب آهن با پرسپولیس در صدر جدول به 4 امتیاز رسید.

شرح بازی:

ذوب آهن بازی را بسیار خوب شروع کرد؛ شاگردان امیر قلعه نویی از ابتدای مسابقه با هدف گلزنی به سمت دروازه پیکان حمله ور شدند و موقعیت هایی را نیز خلق کردند اما در رسیدن به گل ناکام ماندند. با مصدومیت محمدرضا عباسی و حضور مهدی رجب زاده در ترکیب ذوب آهن، حملات این تیم دامنه دار تر شد تا در نیمه نخست یک بازی تقریبا یک طرفه را شاهد باشیم. در این شرایط پیکان بیشتر چشم به ضد حملات داشت اما مرتضی آقاخان میان مدافعان ذوب آهن تنها بود و هافبک های پیکان نیز تمرکز لازم را برای پی ریزی حملات نداشتند.
در نیمه دوم پیکان که دوست نداشت در خانه امتیاز از دست بدهد، هجومی تر وارد زمین شد. مجید جلالی از بازیکنانش خواست با چند تغییر هجومی تر به میدان بروند و همین اتفاق رخ داد. ذوب آهن نیز با استفاده از تکنیک مهره های هجومی اش به حملاتش ادامه می داد و همین مساله بازی را زیبا تر کرده بود. در این شرایط جنگ هافبک ها بالا گرفته بود. اخراج مدافع گرجستانی ذوب آهن در اواسط نیمه دوم کار را برای شاگردان امیر قلعه نویی سخت کرد. طبیعتا در این شرایط ذوبی ها بیشتر به دفاع کردن پرداختند و از سوی دیگر بازیکنان پیکان هجومی تر بازی کردند. شاگردان جلالی در دقایق پایانی موقعیت های خوبی به دست آوردند و حتی یکبار هم توپ را به تیر دروازه کوبیدند اما در نهایت توپ هایشان به گل تبدیل نشد تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

حاشیه ها:

*قبل از شروع بازی مجید جلالی و سایر نیمکت نشینان پیکان به استقبال امیر قلعه نویی و همکارانش در ذوب آهن رفتند.
*اکثر هواداران حاضر در ورزشگاه شهر قدس از طریق تلفن همراه و رادیو پیگیر بازی استقلال و تراکتورسازی هستند.
*3 عکاس با حضور در ورزشگاه شهرقدس بازی را زیر نظر گرفته اند.
*حدود 50 نفر هواداران ذوب آهن از اصفهان به تهران سفر کردند تا حامی تیم خود باشند.
*رحمان احمدی دروازه بان باتجربه پیکان قبل از شروع بازی به سمت امیرقلعه نویی رفت و از او رخصت گرفت.
*امیر قلعه نویی از ابتدای مسابقه در کنار زمین حضور یافت و نسبت به عملکرد شاگردانش اعتراض می کرد. مجید صالح نیز با بازیکنان پیکان در حال صحبت بود.
*محمدرضا عباسی هافبک ذوب آهن در دقیقه 14 مصدوم شد و زمین بازی را ترک کرد. او جای خود را به مهدی رجب زاده داد.
*مهدی رجب زاده بعد از ورود به زمین بازوبند کاپیتانی را از مرتضی تبریزی گرفت و بر دست بست.
*هوادارانی اصفهانی حاضر در ورزشگاه به تشویق ذوب آهن می پردازند و تیمشان را روبه جلو هدایت می کنند.
*امیر قلعه نویی در اواسط نیمه نخست بشدت نسبت به عملکرد داور اعتراض داشت. او معتقد بود داور دیر سوت می زند و تمرکز تیمش را می گیرد.
*نیمه دوم مسابقه به دلیل عدم حضور پیکانی ها در زمین با 4 دقیقه تاخیر آغاز شد.
*بازیکنان ذوب آهن در ابتدای نیمه دوم حلقه اتحاد تشکیل دادند.
* گئورگی ولسیانی در دقیقه 69 با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.
 
  پلان پنج: اولین پیروزی فولاد در لیگ برتر
 
 در این بازی ابتدا فولاد توسط جانفزا(33) به گل رسید اما کیوان امرایی(38) بازی را مساوی کرد و در شرایطی که بازی متعادل دنبال می شد ضربه سر هادی حبیبی نژاد(40) گل دوم را برای فولاد به ثبت رساند و با همین گل های نیمه اول بازی به سود شاگردان پورموسوی به پایان رسید.

هفته سوم رقابت لیگ‌ هفدهم، ساعت 18:50
ورزشگاه: ثامن‌الائمه
داور: کمیل غلامی  کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – محمدجواد مداح
 
سیاه‌جامگان:
محمد ناصری، رضا شربتی، محسن آقایی، کیوان امرایی، مصطفی احمدی، کریم احمدی، روح‌الله سیف‌اللهی، حسین بادامکی، یوری چولاک، پیام ملکیان، احسان پیرهادی
سرمربی: اکبر میثاقیان
فولاد:
حامد لک، فرزاد جعفری، عبدالله کرمی، هادی حبیبی نژاد، احمد عبدالله‌زاده، مهرداد هدایتیان(علی اصغر عاشوری 62)، فرشاد جان‌فزا، ایمان مبعلی، میلاد بدرقه، رضا دهقان(مجتبی نجاریان 83)، عبدالله ناصری

اخطار

محسن آقایی(88) از سیاه جامگان


شرح گل ها


1- 0(فولاد): دقیقه 32 عبدالله ناصری با یک پاس عمقی فرشاد جانفزا را صاحب توپ کرد که این بازیکن با چرخش در محوطه جریمه و ضربه ای به زاویه مخالف دور از دستان ناصری اولین گل بازی را به ثمر رساند.

1- 1(سیاه جامگان): در دقیقه 35 توپ ارسالی از جناح راست با ضربه سر محسن آقایی در دهانه دروازه موقعیت خوبی را نصیب کیوان امرایی کرد که این بازیکن از گوشه خط شش قدم با ضربه سر تکمیلی بازی را به تساوی کشاند و در آغوش هم تیمی ها قرار گرفت.

2- 1(فولاد): دقیقه 39 لحظاتی از گل سیاه جامگان نگذشته بود که سانتر بلند عبدالله ناصری به پشت دفاع سیاه جامگان با ضربه سر شیرجه ای هادی حبیبی نژاد به گل سوم بازی  تبدیل شد.

شرح بازی

بازیکنان فولاد و سیاه‌جامگان در نیمه نخست ارائه‌گر یک بازی پر برخورد و درگیرانه بودند. میزان دوندگی یاران دو تیم در این نیمه بالا بود و از دقیقه 30 به بعد که تعداد پاس‌های اشتباه کمتر شد، تا قبل از سوت پایان این نیمه، توپ سه بار از خطوط دروازه‌ها عبور کرد که سهم فولادمردان جنوبی دو گل بود.

فولاد خوزستان در 30 دقیقه ابتدایی به کنترل فشار تیم سیاه‌جامگان پرداخت و روزنه‌های نفوذ یاران میزبان را بسته بود. جدی‌ترین فرصت گلزنی سیاه‌جامگان در این دقایق، توپی بود که در دقیقه 24 نصیب یوری چولاک شد اما این بازیکن نتوانست از پاس احمدی بهره لازم را ببرد و توپ را به بیرون زد. فولادی‌ها پس از کنترل فشار تیم میزبان در اولین خطری که روی دروازه سیاه‌جامگان ایجاد کردند، با حرکت دیدنی جانفزا به گل اول بازی رسیدند. این گل دوام چندانی نداشت و خیلی زود در پی یک ضربه کرنر با ضربه سر امرایی پاسخ داده شد، اما فولادی‌ها قبل از پایان نیمه اول با دومین حرکت و پاس گل از عبدالله ناصری به گل دوم دست یافتند و ضربه سر حبیبی‌نژاد باعث برنده شدن فولاد در این نیمه شد.
سیاه‌جامگان نیمه دوم را با دو تعویض در خط دفاعی آغاز کرد و میثاقیان ترجیح داد در ابتدا شکاف‌های موجود در خط دفاعی تیمش را پوشش دهد و سپس با میدان دادن به یونس شاکری به دنبال زدن گل تساوی باشد.

فولادی‌ها در دقایق ابتدایی نیمه دوم می‌توانستند با استفاده از اشتباه ناصری دروازه‌بان سیاه‌جامگان به گل سوم برسند که توپ با خوش‌شانسی ناصری ابتدا به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و سپس به شکل اتفاقی در دستان این دروازه‌بان آرام گرفت.

بازیکنان سیاه‌جامگان که در خانه بازی می‌کردند و نمی‌خواستند بدون امتیاز میدان را ترک کنند، در این نیمه برای زدن گل تساوی حضوری پرتعداد در زمین فولاد داشتند، اما حملات این تیم چندان زهردار نبود و برنامه مشخصی برای گلزنی نداشت. سیاه‌جامگان مشهدی در دقیقه 83 صاحب یک موقعیت عالی برای گشودن دروازه فولاد شدند که ضربه زمینی کیوان امرایی را حامد لک دفع کرد و مانع از به ثمر رسیدن گل تساوی میزبان شد.

در دقایق وقت تلف شده، ابتدا ضربه سر سیف‌اللهی و سپس ضربه آکروباتیک بادامکی در دستان لک جای گرفت. فرشاد جانفزا مهاجم فولاد خوزستان نیز در ضدحمله صاحب موقعیت تک‌به‌تک شد اما ضربه این بازیکن به تیر دروازه خورد تا این مسابقه با همان گل‌های نیمه اول به‌سود فولاد خوزستان تمام شود و فولادی‌ها به اولین پیروزی در لیگ هفدهم دست پیدا کنند.

بهترین بازیکن:
حامد لک دروازه بان فولاد با واکنش های عالی در 10 دقیقه پایانی بازی از اولین 3 امتیاز تیمش در لیگ برتر محافظت کرد. او اولین باخت فصل را به اکبر میثاقیان و تیمش تحمیل کرد.

اتفاق ویژه:
مردان اکبر میثاقیان در خط دفاعی خود خوب عمل نکرده اند که مصداق آن دریافت 4 گل خانگی برابر 2 تیم متوسط لیگ برتر بوده است، آنها در دقایق واپسین بازی خوش شانس بودند که دروازه‌شان برای بار سوم باز نشد و توپ مهاجم فولاد به دیرک دروازه حریف برخورد کرد.

دقایق حساس

دقیقه 81: روی بازی مستقیم سیاه جامگانی ها، فرصتی عالی نصیب امرایی مهاجم این تیم شد که حامد لک با شیرجه ای به سمت چپ دروازه را از فروپاشی نجات داد.
دقیقه 84: بازیکنان سیاه جامگان اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور این برخورد را خطا تشخیص نداد.
دقیقه 85: باز هم سیاه جامگان روی ارسال بلند صاحب موقعیت شد که این بار حسین بادامکی قدر فرصت را ندانست.

دقیقه 90: با سانتر کیوان امرایی و پرش بلند سیف اللهی و ضربه سر او در دستان لک آرام گرفت.

دقیقه 1+90: باز هم حامد لک این بار با شیرجه ای به سمت راست خود دروازه فولاد را نجات داد و ضربه امرایی را به زیبایی مهار کرد.
دقیقه 2+90: روی اشتباه مدافعان سیاه جامگان فولادی ها در این لحظه صاحب موقعیت تک به تک شدند که شوت جانفزا با برخورد به تیر دروازه به اوت رفت تا سیاه جامگان هم شانس بیاورد.
دقیقه 3+90: اشتباه عبدالله کرمی موقعیت خوبی را نصیب امرایی کرد که او به توپ نرسید.

در حاشیه

* چیزی در حدود هزار تماشاگر برای تماشای دیدار تیم های سیاه جامگان و استقلال خوزستان خود را به ورزشگاه ثامن رسانده اند.
* سر و صدای زیاد تماشاگران اهوازی که از راهی دور به شهر مشهد آمده اند جو ورزشگاه را به نفع تیم میهمان کرده است. آنها بازی شروع نشده ورزشگاه را روی سرشان گذاشته اند!
* اکبر میثاقیان تنها چهره ای بود که هنگام ورود به زمین با تشویق هماهنگ طرفداران تیم میزبان مورد استقبال آنها قرار گرفت.
* ناصری سنگربان سیاه جامگان با تمثال شهید مدافع حرم، محسن حججی پا به زمین چمن ورزشگاه ثامن گذاشت.
* حلقه اتحاد تمام نفرات سیاه جامگان پیش از سوت آغاز مسابقه جالب توجه بود. کادر فنی و حتی نیمکت نشینان این تیم به همراه نفرات اصلی حلقه اتحاد تشکیل دادند تا همدلی خود را برای ادامه روند خوب دو هفته ابتدایی نشان دهند.
* بادامکی با شعار حسین دیوید بکهام مورد تشویق هواداران تیم مشهدی قرار گرفت.
*اکبر میثاقیان امروز با درخواست داور یک کاور آبی رنگ روی پیراهن مشکی خود پوشیده است.
*هادی حبیبی نژاد بعد از گلزنی مقابل سیاه جامگان روی نقطه کرنر به سجده پرداخت.
*کیوان امرایی و محسن آقایی بعد از گل سیاه جامگان یک شادی گل تلفیقی مشهدی- رونالدویی را به نمایش گذاشتند.
*با توجه به عدم انعقاد قرارداد تبلیغات محیطی توسط سازمان لیگ کلیه تبلیغات دور زمین، مربوط به مشتریان 3090 است.
*سیروس پورموسوی سرمربی فولاد نیز مثل اکبر میثاقیان یک دست مشکی پوشیده اما کاور اضافی به تن ندارد.
* حامد لک با اتلاف وقت روی اعصاب هواداران سیاه جامگان است.
* میلاد بدرقه مهاجم تیم فولاد در بازی امروز به عنوان مدافع وسط به کار گرفته شده است.
* زمین خوردن مدافع فولاد در دقیقه 85 با اعتراض شدید هواداران سیاه جامگان همراه بود.
* برخورد آقایی و لک دوباره باعث به زمین افتادن دروازه بان فولادی ها و کشته شدن وقت بازی شد که این مساله باز هم اعتراض هواداران را در پی داشت.
 
پلان شش: محبوب برانکو به داد لوکا رسید
 
بازی تیم های سپیدرود و گسترش فولاد در حالی آغاز شد که دو تیم در دو بازی ابتدایی موفق به کسب امتیاز نشده بودند و سه امتیاز این بازی برای شان اهمیت ویژه ای داشت، علیرغم موقعیت هایی که  سپیدرودی ها در این بازی داشتند در نهایت گسترش فولاد موفق شد اولین برد خود را به دست بیاورد.
 
هفته سوم لیگ برتر؛ تاریخ: 96/05/19؛ ساعت 18:15
استادیوم: بنیان دیزل تبریز
داور: حسن اکرمی                            کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، میریعقوب حجتی  
کارت زرد:
سیدهادی موسوی (13) از سپیدرود رشت
گسترش فولاد تبریز:
فرناندو دخسوس، دراگان زاکویچ، میلاد شیخ فخرالدینی، مسیح زاهدی، احمدرضا زنده روح، یوسف سیدی(76 علیرضا چراغعلی)، کاخا، آندرانیک تیموریان، علیرضا نقی زاده، علیرضا ارجمندیان(63 پیمان بابایی)و  رضا خالقی فر
سرمربی: لوکا بوناچیچ
سپیدرود رشت:
ایمان صادقی، سید هادی موسوی، توحید غلامی، میثم فردوسی، سید احمد آهی، حسین کعبی، مهرداد جماعتی، میعاد یزدانی(74 غلامرضا رضایی)، عماد میرجوان(64 سیدمحمد میری)، محمد نزهتی(67 محمد لطفی) و حسین ابراهیمی
سرمربی: علی نظرمحمدی
 
شرح بازی:
گسترش فولاد با گلزنی در وقت های اضافه پایان بازی موفق شد اولین امتیازات خود را در لیگ هفدهم به دست بیاورد.
بازی دو تیم گسترش فولاد تبریز و سپیدرود رشت در حالی آغاز شد که هر دو تیم نیاز به سه امتیاز این دیدار داشتند، بازی با حملات گیلک ها آغاز شد و آنها خیلی زود توانستند موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف به وجود بیاورند اما نتوانستند از آن استفاده ببرند. آنها تا میانه های نیمه اول چند بار تا مرز فروپاشی دروازه حریف پیش رفتند اما در نهایت موفق به این کار نشدند تا تیم میزبان نیز اندکی تغییر وضعیت دهد و سعی در به خطر انداختن دروازه سپیدرودی ها کند.  
در دقایق میانی نیمه اول گسترشی ها یکی دو بار سعی در تهدید دروازه حریف کردند اما آنها نیز نتوانستند از سد مدافعان تیم مهمان عبور کنند تا یک بار دیگر سرخ پوشان پیش بیایند و تلاش خود را برای باز کردن دروازه حریف بکنند، آنها اتفاقا در این راه توانستند موقعیت های فوق العاده ای نیز به دست بیاورند اما با بی دقتی بازیکنان خود، این موقعیت ها را  از دست دادند تا در نهایت، با ادامه ناکامی های خود نیمه اول را به پایان برسانند.  
اما در نیمه دوم بازی را با آرامش بیشتری آغاز کردند و کمتر هجومی به سوی دروازه حریف داشتند ، آرامش دو تیم در بازی آنقدر زیاد بود که بازی تا میانه های نیمه دوم به صورت کسل کننده ای پیش می رفت اما هر چه به دقایق پایانی بازی نزدیک می شدیم دو تیم سعی در باز کردن دروازه یکدیگر داشتند، تلاشی که سپیدرودی ها بیشتر از خود نشان می دادند و چند بار سعی در باز کردن دروازه حریف خود داشتند اما در مقابل این تیم میزبان بود که در نهایت توانست در دومین دقیقه وقت های تلف شده پایان بازی گل برتری را به ثمر برساند و اولین سه امتیاز خود را به دست بیاورد و در طرف مقابل سپیدرودی ها همچنان بدون امتیاز در قعر جدول باقی بمانند.
 
شرح گل:
گسترش فولاد 1 سپیدرود 0(3+90، رضا خالقی فر): یکی از آخرین موقعیت های بازی یک گل زیبا برای سپیدرودی ها به همراه داشت، پرتاب بلند او با فعل و انفعالاتی به حاج محمدی رسید تا او نیز با استپ سینه ای دیدنی خالقی فر را صاحب توپ کند و ضربه به موقع او تنها گل بازی را به ثمر برساند.
 
بهترین بازیکن:
فرناندو ده خسوس و رضا خالقی فر را می توان بهترین بازیکنان این دیدار دانست، ده خسوس توانست حملات فراوانی از تیم حریف را خنثی کند و در طرف مقابل خالقی فر نیز تنها گل بازی را به ثمر رساند تا اولین سه امتیاز تبریزی ها در لیگ هفدهم به دست بیاید.
 
اتفاق ویژه:
شاگردان نظرمحمدی کماکان نتوانستند طعم کسب امتیاز در لیگ برتر را بچشند، تیم تازه صعود کرده سپیدرود از سومین بازی خود نیز نتوانست امتیازی به دست بیاورد، آنها که در دو بار خارج و یک بار داخل خانه به میدان رفتند تاکنون نتوانستند امتیازی در لیگ برتر را به دست بیاورند.
 
دقایق حساس:
دقیقه 5 – اولین موقعیت خطرناک این بازی توسط سپیدرودی ها ایجاد شد و ارسال بازیکنان این تیم از کناره راست زمین با ضربه سر میرجوان تیر دروازه گسترشی ها را به لرزه درآورد.  
دقیقه 8 – ارسال دیگری از سرخ پوشان از روی نکته کرنر با واکنش ده خسوس از روی سر مهاجمان سپیدرودی ها جمع شد.
دقیقه 21 – ضربه ایستگاهی سپیدرودی ها در موقعیتی ایده آل نصیب آنها شد اما شوت نزهتی از بالای دروازه گسترش بیرون رفت.  
دقیقه 23 – میعاد یزدانی در این دقیقه بهترین موقعیت بازی را به دست آورد اما با بی دقتی نتوانست از فرصت فوق العاده به دست آمده استفاده کند.  
دقیقه 25 – ارسال دیگری با واکنش ده خسوس موقعیت گلزنی را از روی دروازه گسترش دور کرد.
دقیقه 30 - پاس زیبای مهرداد جماعتی با شوت نزهتی همراه بود که با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 60 – تنها موقعیت نیمه دوم تا دقیقه شصتم، در این لحظه اتفاق افتاد و ارسال گسترشی ها با ضربه مهاجم این تیم از بالای دروازه به بیرون رفت
دقیقه 70 – حرکت زنده روح با شوت خطرناک او ادامه یافت اما این توپ راهی به دروازه ایمان صادقی نیافت.
دقیقه 73 – ارسال لطفی از جناح چپ روی دروازه گسترش با واکنش ده خسوس مهار شد.  
دقیقه 75 – پاسکاری خوب سپیدرودی ها موقعیت خوبی برای این تیم در محوطه جریمه حریف به وجود آورد اما میری با بی دقتی ضربه آرامی را به توپ می زند تا این فرصت ایده آل نیز از دست برود.
دقیقه 84 – حرکت میثم فردوسی با شوت او ادامه یافت اما ده خسوس با شیرجه ای به موقع این توپ را راهی کرنر کرد.  
دقیقه 88 – یکی از آخرین موقعیت های این بازی نصیب گسترش فولاد و خالقی فر شد اما خروج به موقع صادقی و ضربه سر شیرجه ای او باعث شد تا این توپ دفع شود.  
دقیقه 89 – شوت محکم و زیبای ابراهیمی از زاویه بسته دروازه گسترشی ها تهدید کرد اما باز هم ده خسوس مقابل این توپ ایستادگی کرد.  
دقیقه 2+90 – کرنر گسترشی ها موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف به وجود آورد اما این توپ راهی به دروازه سپیدرود نداشت.  
 
پلان هفت: شکار ماهی صبور در کارون  
 

برای سایپا محمد عباس زاده (56) و علی قلی زاده (59) گل زدند و تک گل استقلال خوزستان را هم رضا کرملاچعب (80) به ثمر رساند. سایپا با این پیروزی 7 امتیازی شد و در رده دوم لیگ برتر قرار گرفت.
 
هفته سوم لیگ برتر؛ تاریخ: 96/05/19؛ ساعت 20:30
استادیوم: غدیر اهواز  تماشاگران: ٤٠٠ نفر
داور: مهدی مرجان‌زاده؛ کمک‌ها: مهدی عالیقدر، حسن انتظاری و جواد محمدی/ ناظر: حیدر شکور
 
استقلال خوزستان
وحید شیخ‌ویسی، عقیل کعبی، موسی کولی‌بالی، میثم دورقی، ابوالفضل علایی، حکیم نصاری، محمد زارع، سلمان بحرانی(طالب ریکانی 63)، حسن صادقی، سید علیرضا زندوی و رضا کرملاچعب.
سرمربی: عبدالله ویسی
سایپا تهران
محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، رضا علیاری، دانیال ماهینی، امید خالدی، رضا اسدی، روزبه شاه‌علی‌دوست، مهدی ترابی(حامد شیری 90)، آرش رضاوند، علی قلی‌زاده(رضا جعفری 84) و  محمد عباس زاده(محمد سلیمانی 90)
سرمربی: علی دایی
اخطار
علیرضا زندوی (23) - سلمان بحرانی (42) از استقلال خوزستان
 
شرح گل ها
0-1(سایپا تهران- عباس زاده): دقیقه ٥٦ گل عباس زاده سانتر روزبه شاه علیدوست با اشتباه عجیب علایی به عباس زاده رسید تا این بازیکن با یک بغل پای ساده دروازه شیخ ویسی را باز کند تا طلسم گل نخوردن های ویسی بشکند.
 
0-2 (سایپا ـ قلی زاده): در دقیقه 59 علی قلی زاده توپ را از مقابل علایی عبور داد و با حرکت پا به توپ به سمت دروازه شیخ ویسی در شرایط تک به تک با وی قرار گرفت و در شرایطی که هیچ کدام از مدافعان استقلال خوزستان حرکتی برای متوقف کردن او انجام ندادند، با نوک پا دومین گل خود در لیگ برتر را برای سایپا به ثمر رساند.
2-1(استقلال خوزستان- کرمعلا چعب): دقیقه ٧٥ کرملا چعب کرنر طالب ریکانی از سمت راست با ضربه سر رضا کرملاچعب به گل اول تیم اهوازی تبدیل شد تا اختلاف به یک گل کاهش یابد.
 
شرح  بازی
 
تیم استقلال خوزستان در یک دیدار خانگی مقابل سایپا تهران متحمل اولین شکست در لیگ هفدهم شد.
سایپا تهران در 30 دقیقه ابتدایی مسابقه بر توپ و میدان تسلط داشت و بازی بهتری نسبت به میزبان ارائه کرد. ضربه دقیقه ششم مهدی ترابی اولین فرصت تیم سایپا بود که توسط شیخ‌ویسی مهار شد و خطرناک‌ترین موقعیت گلزنی این تیم نیز در دقیقه 28 ایجاد شد که ابتدا وحید شیخ‌ویسی با  شیرجه تماشایی ضربه سر محمد عباس‌زاده را برگشت داد و توپ برگشتی را علی قلی‌زاده از دهانه دروازه استقلال با ضربه‌ای بی‌دقت به بیرون زد.
پس از اینکه وقفه خنک کردن بازیکنان در دقیقه 30 مسابقه انجام شد، آبی‌پوشان استقلال خوزستان در 15 دقیقه پایانی نیمه اول کنترل بازی را به دست گرفتند و چند بار به دروازه سایپایی‌ها نزدیک شدند. ضربه کرملاچعب در دقیقه 40 توسط اخباری مهار شد و شوت زمینی حسین صادقی در دقیقه 42 از کنار دروازه‌ی سایپا گذشت. نفوذ علیرضا زندوی به محوطه جریمه سایپا در دقیقه 45 آخرین شانس گلزنی استقلال خوزستان بود که مدافعان سایپا در آخرین لحظه توپ را به کرنر فرستادند تا نیمه نخست بدون گل مساوی تمام شود.
در نیمه دوم، اشتباهات فردی در خط دفاعی استقلال خوزستان کار دست این تیم داد و سایپایی‌ها در کمتر از پنج دقیقه به دو گل متوالی رسیدند تا میزبان را حسابی غافلگیر کنند. محمد عباس‌زاده با استفاده از اشتباه ابوالفضل علایی گل اول را زد و علی قلی‌زاده پس از جای گذاشتن مدافعان استقلال گل دوم را به ثمر رساند.
استقلالی‌ها که پس از دو گل سایپا روی به بازی هجومی آورده بودند، در دقیقه 64 می‌توانستند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند، اما رضا کرملاچعب قدر این فرصت را ندانست و در مواجهه با محمدرضا اخباری توپ را به بدن دروازه‌بان سایپا زد. این بازیکن استقلال خوزستان دقایقی پس از این صحنه جبران مافات کرد و یک گل زیبا به ثمر رساند تا بازی در دقایق پایانی از هیجان بیشتری برخوردار شود.
در دقیقه 81 شوت حکیم نصاری با دخالت مدافعان سایپا به کرنر رفت و در دقیقه 82 ضربه سر کولیبالی از بالای دروازه سایپا گذشت. فرصت بعدی را کرملاچعب در دقیقه 86 از دست داد و یونس دلفی هم در دقیقه 87 نتوانست از موقعیت مناسبی که نصیب وی شده بود بهره لازم را ببرد.
استقلالی‌ها در دقیقه 88 اعتقاد به خطای پنالتی مدافعان سایپا داشتند، اما داور دستور به ادامه بازی داد. در دقیقه 5+90 ضربه سر محمد سلیمانی از بالای دروازه استقلال راهی خارج شد و آخرین فرصت استقلال هم در آخرین لحظات این بازی به هدر رفت.
سایپا تهران در نهایت با استفاده از اشتباهات فردی مدافعان و فرصت سوزی مهاجمان استقلال خوزستان صاحب سه امتیاز کامل این مسابقه شد و شاگردان ویسی طعم اولین شکست در فصل جاری را چشیدند.
 
بهترین بازیکن:
 
شاید بشود گفت ابوالفضل علایی مدافع چپ استقلال خوزستان بهترین بازیکن زمین البته برای سایپا بود. با اشتباهات او، قلی زاده و عباس زاده نام خود را در بین گلزنان لیگ ثبت کردند.  
 
اتفاق ویژه:  
سایپا دومین تیم خوزستانی را هم در رقابت های لیگ امسال شکست داد و در رده دوم جدول قرار گرفت. این بهترین استارت برای علی دایی است که سال گذشته هم با نفت لیگ را خوب آغاز کرد.
 
دقایق حساس
دقیقه ٢٤: ضربه آزاد مهدی ترابی در میانه راه به عباس زاده برخورد و در ادامه ضربه سر روزبه شاه علیدوست با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ٢٨: کرنر مهدی ترابی از سمت چپ و ضربه سر عباس زاده را شیخ ویسی به زیبایی بیرون کشید و در ادامه قلی زاده توپ را در بهترین حالت به اوت  فرستاد.
دقیقه ٣٢: ضربه آزاد مهدی ترابی در میانه راه به مدافعین برخورد کرد که این بازیکن اعتقاد به پنالتی داشت و به شدت اعتراض کرد.
دقیقه ٤١: ضربه آزاد حکیم نصاری به تیرک دورتر را عقیل کعبی به میانه جمعیت فرستاد و در ادامه ضربه کرملا چعب را اخباری به راحتی در اختیار گرفت.
دقیقه ٤٢: پاس میثم دورقی به حسین صادقی رسید و ضربه این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه ٥٢: سانتر امیدخالدی از سمت چپ و ضربه سر عباس زاده را شیخ ویسی در آغوش گرفت.
دقیقه ٥٧: توپ در موقعیت عالی به رضا کرملا چعب رسید اما وی در موقعیت تک به تک نتوانست دروازه تیم حریف را باز کند و اخباری توپ را به خوبی برگشت داد.
دقیقه ٨٢: سانتر حکیم نصاری از سمت چپ و ضربه سر موسی کولی بالی با اختلاف از بالای دروازه اخباری به بیرون رفت.
دقیقه ٨٨: پاس علیرضا زندوی در محوطه جریمه به دلفی رسید اما ضربه این بازیکن جوان با اختلاف بسیار به بیرون رفت.
دقیقه ٩٠+٤: اوت دستی بلند ماهینی و ضربه سر محمد سلیمانی با اختلاف از بالای دروازه شیخ ویسی به بیرون رفت.
 
در حاشیه
* تماشاگران اندکی از مسابقه استقلال خوزستان و سایپا دیدن کردند.
* دانیال ماهینی بازیکن سابق استقلال خوزستان که پس از فسخ یکطرفه قراردادش به سایپا پیوست، اولین بازی‌اش با پیراهن این تیم را مقابل استقلال خوزستان انجام داد.
* بازیکنان دو تیم با در دست داشتن بنری به مناسبت روز خبرنگار، وارد زمین شدند.
* در ابتدای مسابقه و درحالی که اعضای کادر فنی دو تیم در حال خوش و بش با هم بودند، علی دایی روی نیمکت تیمش حضور نداشت!
* دانیال ماهینی، بازیکن تیم فوتبال سایپا پیش از شروع مسابقه از نیمکت‌نشینان تیم سابقش رخصت گرفت.
* در دقایق ابتدایی مسابقه بین علی دایی سرمربی سایپا و بهمن روشنایی سرپرست استقلال جروبحث پیش آمد. دایی مرتب به داوری اعتراض می‎کرد.
* هواداران استقلال خوزستان با توجه به درخشش وحید شیخ‌ویسی در مسابقات ابتدایی لیگ هفدهم اقدام به تشویق این دروازه‌بان کردند.
* وقفه خنک کردن بازیکنان در دقیقه 30 مسابقه با تصمیم داور میدان به اجرا گذاشته شد.
* مهدی ترابی بازیکن ملی‌پوش سایپا در اواخر نیمه اول اعتراض شدیدی به داور داشت و کارت زرد گرفت.
* بلندگوی استادیوم غدیر تعداد تماشاگران این مسابقه را 400 نفر اعلام کرد.
* بازیکنان سایپا در بیست دقیقه پایانی که فشار استقلالی‌ها زیاد شده بود، چند بار روی زمین افتادند که این حرکات با اعتراض هواداران استقلال همراه شد.
* داور با توجه به وقفه خنک کردن بازیکنان برای نیمه دوم هفت دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد که علی دایی باز هم نسبت به تصمیم داور معترض شد
 
پلان هشت: حال پرسپولیس خوب است
 
برای پرسپولیس بعد از مقاومت یک نیمه ای نفت، مهدی طارمی(46و87) و فرشاد احمدزاده(59) گل زدند تا سرخپوشان نهمین امتیاز فصل را نیز به حساب خود واریز کنند.
هفته سوم لیگ هفدهم، پنجشنبه 19/05/96، ساعت20:45
ورزشگاه تختی تهران - تماشاگر: حدود 25 هزار نفر
 
داور:    علیرضا فغانی                                 کمک ها: رضا سخندان، علی دودانگه
کارت زرد
محسن مسلمان (38) از پرسپولیس
مهدی طارمی (78) از پرسپولیس
 
نفت تهران
میلاد فراهانی، هاشم بیگ زاده(80 حسین جعفری)، محسن بنگر، احمد ال نعمه، فرید محمدی زاده، علی زینالی، علی عزتی، فرشاد هاشمی(72 سامان آقازمانی)، امیر احمد کامدار، مجتبی حقدوست(53 سیدحسین حسینی)، عیسی ال کثیر.
سرمربی: حمید درخشان
 
پرسپولیس
علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، وحید امیری(84 سامک نعمتی)، علی علیپور(70 گادوین منشا)، مهدی طارمی(89 حمیدرضا طاهرخانی).
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ  
 
شرح بازی
بازی درگیرانه و فیزیکی نفت تهران با اینکه پرسپولیس را برای اولین بار در این فصل در نیمه اول ناکام گذاشت اما در نیمه دوم پرسپولیس توانست به شرایط ایده آل برگشته و سه بار دروازه تیم نفت را باز کند.
نفت تهران و پرسپولیس امشب و در حضور 25 هزار تماشاگری که اکثریت آنها پرسپولیسی بودند در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم رفتند. نفت تهران که در دو هفته ابتدایی خوب نتیجه گرفته بود قصد داشت با متوقف کردن مدافع عنوان قهرمانی به روند مثبتش در لیگ امسال ادامه دهد اما نمایش خوب پرسپولیسی ها باعث شد تا نفت اولین شکست سنگین فصلش را تجربه کند.
برانکو ایوانکوویچ همانطور که پیش از این بازی گفته بود تیمش را با هدف برد و پیروزی به مصاف نفت تهران فرستاده بود اما دوندگی بالا و بازی خوب نفتی ها در نیمه اول عملا برنامه های برانکو را به هم ریخت به طوری که این تیم نتوانست دروازه نفت را در نیمه اول باز کند. دوتیم در نیمه اول فرصت های مناسبی هم به دست آوردند اما طارمی و احمدزاده برای پرسپولیس و عیسی آل کثیر برای نفت چند موقعیت خوب را از دست دادند تا کار پرسپولیس برای رسیدن به 9 امتیاز کمی دشوار به نظر برسد.
اما با شروع نیمه دوم پرسپولیس توانست به فرم خوب خودش بازگشته و با درخشش هافبک ها و مهاجمانش یک برد ارزشمند و پرگل ترین بازی این فصل خود را رقم بزنند. مهدی طارمی 2 بار و فرشاد احمدزاده یک بار دروازه نفت را باز کردند تا پرسپولیس تا پیش از بازیهای جمعه صدرنشین لیگ برتر باشد.
نکته قابل توجه درباره این بازی بازگشت مهدی طارمی به جدول گلزنان با دوگل بود. طارمی که دو هفته اول را با عدم گلزنی سپری کرده بود در این بازی دو گل زد تا باردیگر نامش در میان بهترین گلزنان لیگ جای بگیرد.
برانکو با این پیروزی به یکی از اهدافی که ترسیم کرده بود یعنی گرفتن امتیازات کامل از بازی های ابتدایی رسید.
 
شرح گل‌ها
نفت 0 - پرسپولیس 1( دقیقه 46، مهدی طارمی): پاسکاری سرعتی میان مثلث هجومی مسلمان، طارمی و علیپور با پاس توی عمق مسلمان به طارمی همراه بود.  طارمی در پشت مدافعان نفت و در شرایط تک به تک با فراهانی به توپ رسید و روی خط هجده قدم با یک ضربه دقیق توپ را به کنج دروازه نفت فرستاد.
نفت تهران0 - پرسپولیس 2(دقیقه 59، فرشاد احمدزاده) در یک حمله برق آسا و سرعتی در حالی که مدافعان نفت جا مانده بودند طارمی پشت هجده قدم صاحب توپ شد و با یک بغل پا احمدزاده را در هجده قدم تک به تک کرد تا احمدزاده دومین گل را هم برای پرسپولیس بزند.
نفت تهران0 - پرسپولیس 3 (دقیقه 87، مهدی طارمی)
سیامک نعمتی که در دقیقه 85 به بازی آمده بود روی دومین حرکت هجومی خود یک پاس گل خوب به مهدی طارمی داد. پاس نعمتی بازهم پشت مدافعان نفت به طارمی رسید تا ضربه پای چپ و زمینی طارمی به گوشه دروزاه نفت رفته و سومین گل مدافع عنوان قهرمانی رقم بخورد.
 
بهترین بازیکن
مهدی طارمی مهاجم سرخپوشان با دو گلی که در این بازی به ثمر رساند به صدرجدول گلزنان لیگ رسید و در کنار دو گله های پرتعداد لیگ قرار گرفت. او امروز نمایشی پرتلاش و دلپذیر داشت و البته به جز او باید از بازی خوب دوستان صمیمی اش محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده نیز تجلیل کرد؛ مثلثی که می شود با آنها یک اسم اختصاری درست کرد.
 
اتفاق ویژه
این سومین بار در تاریخ هفده دوره ای لیگ برتر فوتبال ایران است که پرسپولیس در پایان هفته سوم امتیازات کامل را از آن خود می کند. این تیم در شرایط مناسب فنی و روحی قرار دارد و اگر مشکل مالی روند این تیم را تهدید نکند، سال خوب پرسپولیس ادامه خواهد داشت.
 
دقایق حساس
دقیقه 2: سانتر تیز وحید امیری از چپ را طارمی در شش قدم قطع کرد اما توپ به دروازه نرسید.
دقیقه 21: عیسی آل کثیر در یک حمله خطرناک از سمت راست، با ضربه محکم دروازه پرسپولیس را تهدید کرد که توپش با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 25: نفتی ها روی یک ضدحمله در آستانه گل زنی قرار گرفتند. حرکت حقدوست با پاس او به زینالی همراه بود. زینالی در جدال دو به دو توپ را به آل کثیر داد اما بیرانوند ضربه خطرناک آل کثیر از فاصله نزدیک را گرفت.
دقیقه 27: ضربه ایستگاهی را از پشت محوطه جریمه مسلمان فنی به شش قدم فرستاد اما طارمی در حالت متعادل این تک به تک را به بیرون زد.
دقیقه 30: پاس احمدزاده درون هجده قدم به طارمی رسید، طارمی اما تعلل کرد و در نهایت ضربه اش از زاویه بسته را فراهانی دروازه بان نفت دفع کرد.
دقیقه 34: پاس در عرض و زمینی مسلمان در هجده قدم با ضربه طارمی همراه شد. شوت طارمی در زاویه مخالف به احمدزاده رسید اما شماره ده پرسپولیس توپ را به خارج زد.
دقیقه 41: کرنر ارسالی مسلمان را مدافع نفت روی شش قدم با ضربه سر زد.همین توپ را  در برگشت شجاع خلیل زاده با ضربه برگردان زد اما توپ با فاصله کم به بیرون رفت.
دقیقه 63: پاسکاری پرسپولیسی ها پشت هجده قدم توپی را که ارتفاع داشت به امیری رساند. ضربه روپای امیری از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 83: ضربه ایستگاهی نفتی که از گوشه محوطه جریمه زده شد در برگشت و روی خط هجده قدم به حسین جعفری رسید اما ضربه محکم او از بالای دروازه پرسپولیس بیرون رفت.
 
در حاشیه
* وزش باد شدید باعث شده تا شرایط بازی از حالت عادی خارج شده و گرد و خاک در محیط به دردسر بازیکنان، هواداران و خبرنگاران تبدیل شود.
* هواداران پرسپولیس با شعارهای خود کری جالبی با هاشم بیگ زاده، بازیکن سابق استقلال داشتند و او را دعوت به انجام حرکات موزون کردند.
* هاشم بیگ زاده که در اواسط نیمه دوم مصدومیت مواجه شده بود، بعد از اینکه پایش مورد بررسی کادرپزشکی قرار گرفت، با بانداژ یخ راهی رختکن شد.
* نیما نکیسا، دروازه بان سابق تیم ملی و پرسپولیس نیز که مربی دروازه‌بانان نفت شده، با پای بانداژ شده در نیمه دوم در کنار نیمکت حاضر شد تا مشخص شود او هم دچار مصدومیت شده است.
* حسین ماهینی بعد از سوت پایان این بازی سجده شکر به جا آورد. این سجده همه را یاد سجده شکر محمد نوری، کاپیتان پیشین این تیم بعد از کسب امتیاز بقای این تیم در فصل چهاردهم انداخت.
گادوین منشا در پایان بازی به شدت از یکی از بازیکنان نفت دچار مشکل شده بود که با وساطت پندار خمارلو و ایگور پانادیچ راهی رختکن شد.
* بازیکنان پرسپولیس در پایان این دیدار با حضور در کنار هواداران خود که استقبال جالبی از این بازی به عمل آورده بودند، به تشویق ایسلندی پرداختند تا این رسم همچنان ادامه داشته باشد.
* سیامک نعمتی که اولین پاس گل خود را در این دیدار به ثبت رسانده بود، به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت.
* با توجه به استقبال جالب توجه هواداران و شرایط عجیب استادیوم تختی برای خروج، بلندگوها در پایان بارها از هواداران خواست تا از عجله و شتابزدگی خودداری کنند تا اتفاق ناگواری رخ ندهد..

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: