فاطمه حسینی؛
کد خبر: ۲۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶        27 July 2017
سیده فاطمه حسینی، نماینده تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش و جوان راجع به اینکه به نظر می‌رسد هنوز ورزش بانوان در ایران به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر جایگاه خود را پیدا نکرده است و دلیل این روند کند را در چه می‌بینید و چه پیشنهادی راجع به این موضوع به وزیر ورزش دولت دوازدهم دارید گفت:

در خصوص ورزش بانوان متاسفانه در کشور تحقیقات علمی کمی صورت گرفته، اما موضوعی که مشهود است کمبود سرانه فضاهای ورزشی و امكانات ورزشی است که این خود به یک عامل اصلی در جهت کندی پیشرفت در ورزش بانوان تبدیل شده است. از سوی دیگر، کم توجهی به جایگاه ورزش بانوان هم به دلیلی دیگر بر این عدم پیشرفت اضافه شده است.
توسعه ورزش بانوان در گرو توسعه ورزش دختران است. بايد از سنين كودكی در مدارس بیش از پیش به ورزش دختران اهمیت دهیم که این روند می‌تواند منجر به توسعه ورزش بانوان و نيز به پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های احتمالی و هزینه‌های درمانی گزاف در آينده شود.

در اقتصادهای توسعه يافته، سرمايه‌گذاری در ورزش به منزله سرمايه‌گذاری در سلامت و پيشگيری از هزينه‌های گزاف درمانی در آينده است. از این جهت علاوه بر وزرات ورزش كه نقش كليدی دارد نقش وزارت آموزش و پرورش نيز با اهمیت است و انتظار می‌رود با همكاری وزارت ورزش با جدیت اين موضوع پيگيری شود.
 
امید است با تخصیص بخشی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش، حوزه ورزش و مخصوصا ورزش بانوان بیش از گذشته شكوفا شود و روند رو به رشدی را طی کند. دختران امروز ما مادران فردای این جامعه هستند و سلامتی آن‌ها به نوعی سلامتی نسل بعدی است از این‌رو در تذکری کتبی این را موضوع را از مسئولان خواستار شدیم که به ورزش دختران توجهی بیشتر شود تا سلامتی روحی و جسمی مادران نسل آينده حفظ شود.

پیشنهاد من به وزیر ورزش و جوانان دولت دوازدهم این است که برای داشتن جامعه‌ای با نشاط و برای كاهش هزينه‌های گزاف درمانی در آينده و نيز برای آنكه با كشف استعدادهای دخترانمان شاهد فتح قله‌های قهرمانی در جهان باشيم، ورزش بانوان را در اولويت وزارتخانه خود قرار دهند.

نيمي از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند و سلامتی آن‌ها به عنوان محور خانواده، حافظ سلامتی خانواده و فرزندان است. ما به عنوان نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دولت دوازدهم خواستاریم که برنامه کمی خود را در این رابطه و بصورت مدون شده به نمایندگان ارائه دهند تا با حساسیت بیشتری به این موضوع پرداخته شود.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: