در مصاحبه با سی بی اس نیوز
وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای جدید گفت در صورتی که تهران بار دیگر به میز مذاکره بازگردد مذاکرات متفاوتی مطرح خواهد کرد زیرا اکنون مشخص شده که واشنگتن به تعهداتش در توافق هسته‌ای پایبند نیست.
کد خبر: ۲۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵        19 July 2017
ظریف


به گزارش اطلس خبر به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز»، هر گونه مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را رد کرد.

وی در پاسخ به سوال «مارگارت برنان»، مجری «سی‌بی‌اس» مبنی بر اینکه آیا مذاکره مجدد بر سر برجام در کار خواهد بود گفت: «خیر. این، توافق دوجانبه نیست و جزئیات بسیار مهمی دارد.»

ظریف در پاسخ به این سوال که «ترامپ» از برجام به عنوان «توافقی بد برای آمریکایی‌ها» یاد کرده گفت: «اینطور نیست. اینطور نیست. هیچ توافقی نیست که کاملاً برای همه قابل قبول باشد. این یک حقیقت زندگی است، مگر اینکه تفنگی روی سر کسی بگذارید و او را وادار به امضای توافق تسلیم بکنید.»

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه «مذاکره به معنی بده، بستان است» گفت: «این توافق غیر از ایران و آمریکا، پنج بازیگر مهم دیگر در عرصه بین‌المللی را شامل می‌شود.»

ظریف در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه برجام، «کمبودهایی» دارد خاطرنشان کرد: «از نظر من رسیدن به توافق، الان سخت‌تر از دو سال یا سه سال پیش است. چون همه ما الان کمبودهای توافق فعلی را می‌دانیم، و من می‌توانم با یقین به شما بگویم که اگر این اتفاق غیرممکن بیفتد که ایران بار دیگر به وضعیت مذاکره بازگردد، مطالبات ایران، بسیار متفاوت از مطالباتی خواهد بود که ما دو سال پیش مطرح کردیم، چون ما در عمل دیده‌ایم که چطور آمریکا در عمل به تعهدات خودش در توافق، ناموفق عمل کرده است.»

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه اقدامات دولت آمریکا، توافق هسته‌ای را به خطر انداخته گفت: «تا زمانی که بتوانیم برای حل آنها راهکارهای اصلاحی پیدا کنیم، مفادی در داخل توافق برای حل آنها وجود دارد. بعضی خطوط قرمز در توافق وجود دارند که وقتی کار به آنها یا گذر از آنها رسید، درباره آن تصمیم خواهیم گرفت.» 

ظریف همچنین در پاسخ به سوال مجری سی‌بی‌اس مبنی بر بازداشت چهار شهروند آمریکایی در ایران گفت که تلاش خواهد کرد در مقام وزیر خارجه از وقوع حوادث مشابه جلوگیری کند. وی همچنین یادآوری کرد که دولت آمریکا هم در هفته‌های گذشته اقدامات علیه شهروندان ایرانی را تشدید کرده است.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: