آیت الله روح الله شاه آبادی فرزند آیت الله العظمی حاج شیخ محمد علی شاه آبادی و از شاگردان خاص امام خمینی اکنون به علت بیماری حاد کلیوی در بیمارستان بستری شد.
کد خبر: ۲۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷        17 July 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری مهر: آیت الله شاه آبادی که در سلوک الی الله از نوادر روزگار است، سالهای متمادی در حوزه های علمیه تهران ، قم  و نجف اشرف در محضر آیات عظام بروجردی ،
 
سیداحمدخوانساری ، سیدمحمدتقی خوانساری، علامه طباطبایی ، آیت الله خویی، حجت و اراکی «رحمت الله علیهم»  زانوی شاگردی بر زمین زد و سالهایی بلند نیز به تربیت طلاب علوم دینی همت گمارد.

ایشان علاوه بر تدریس فقه و تفسیر، شاگردان را به سیر الی الله و بهره مندی از مقام ولایت کبری رهنمون می کرد و از برکت انفاس والایش بسیاری از مومنان متنعم می شدند، به گونه ای که قریب به چهار دهه قائم الیل و صائم النهار بودند.

وی در جریان نهضت اسلامی همواره همراه امام خمینی بود و پیشینه مبارزات ایشان به قبل از سال ۴۲ و سعی بلیغ در زمینه سازی حضور امام خمینی در عراق منتهی می شود.

ایشان پس از اخراج از عراق توسط رژیم بعث و بازگشت به ایران در قم مستقر شده و به تربیت طلاب در حوزه علمیه قم همت گمارد و تاکنون نیز برکت دعاهایشان بسیاری از مومنان متنعم کرده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: