رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: فقط تا سقف 520 هزار خانوار مشمول افزایش مستمری می شوند و افراد جدید پشت نوبتی همان رقم مستمری قبلی را خواهند گرفت چون سازمان هدفمندی یارانه‌ها بودجه ندارد.
کد خبر: ۲۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰        17 July 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری فارس:انوشیروان محسنی بندپی گفت: در حال حاضر 520 هزار خانوار سقف تعداد مددجوی بهزیستی است که در سامانه هدفمندی یارانه‌ها مشمول رقم افزایش یافته مستمری می‌شوند.

وی افزود: به این ترتیب اگر در سال جاری پشت نوبتی وارد چرخه حمایتی بهزیستی شود باید همان مستمری قبلی را دریافت کند و مشمول رقم افزایش یافته مستمری نخواهد شد.

محسنی گفت: این درحالی است که سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای بیش از این تعداد بودجه ندارد و مددجویان جدید از سال 97 می‌توانند رقم افزایش یافته مستمری را دریافت کنند.

وی افزود: بنابراین امسال نمی توانیم به افراد پشت نوبتی افزایش مستمری را پرداخت کنیم و اگر بخواهیم این تعداد را پوشش دهیم فقط می توانیم همان رقم قبلی مستمری را بپردازیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون 70 هزار خانوار و 150 هزار معلول پشت نوبت داریم که اگر از نظر اعتباری اجازه دهند افزایش مستمری را شامل حالشان می کنیم.

محسنی گفت: در حال حاضر با اعتبارات داده شده، افزایش مستمری مددجویان را در فروردین،اردیبهشت و خرداد پرداخت کرده ایم و تیرماه هم مشکلی نداریم.

وی افزود: 4 هزار میلیارد تومان رقمی است که در برنامه ششم توسعه برای افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده شده است.

محسنی گفت: براساس حکم برنامه ششم توسعه باید تمام پشت نوبتی ها امسال پذیرش شوند اما به دلیل اعتبارات در نظر گرفته شده برای افزایش مستمری، تمام معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن پشت نوبت را که تعدادشان زیاد هم هست در سال 97 پذیرش می‌کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توقف موقت طرح پرداخت مستمری به کم درآمدها در سامانه رفاهی نیز گفت: این توقف به این دلیل است که هم اکنون لایحه «مساعدت‌های اجتماعی» مراحل نهایی خود را طی می‌کند و در آنجا تمام ابعاد فقر، نظام رفاه و تامین اجتماعی دیده و پرداخته شده است و به دلیل عدم تداخل و موازی کاری این طرح با لایحه مذکور به طور موقت اجرای آن را متوقف کردیم. این در حالیست که لایحه مساعدت‌های اجتماعی خارج از نوبت در مجلس پیگیری می‌شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: