معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی گفت: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تا کنون از 80 نفری که مبتلا به این بیماری شدند، پنج نفر از آنها جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۲۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷        16 July 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران: کریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار داشت: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تا کنون از 80 نفری که مبتلا به این بیماری شدند، پنج نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه همه ساله با گرمای هوا و فعالیت کنه ها این ویروس شیوع می یابد، افزود: با توجه به آنکه این ویروس بومی کشور است، امکان مهار آن در سال های آینده وجود ندارد.

امیری ادامه داد: یکی از راه های انتقال بیماری به انسان ذبح دام در شرایط غیر بهداشتی توسط مردم و قصابی ها است، از این رو از مردم تقاضا داریم که گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مورد تأیید سازمان دامپزشکی خریداری نمایند.

وی با اشاره به اینکه با رعایت مسائل بهداشتی جای هیچ گونه نگرانی نیست، گفت: مردم در مواقعی که نرخ گوشت در بازار افزایش می یابد، اقدام به خرید دام زنده و کشتار آن می نمایند که انتظار می رود از چنین رفتارهای پرخطر اجتناب نمایند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امکان انتقال بیماری از طریق گوشت مورد تایید سازمان دامپزشکی وجود ندارد، عنوان کرد: پس از کشتار تمامی لاشه ها به مدت 24 ساعت در پیشسرد با دمای دو تا چهار درجه نگهداری می شود که اگر ویروسی در لاشه وجود داشته باشد به دلیل اسیدی شدن ph از بین می رود.

امیری در پاسخ به این سوال که امکان مجدد شیوع بیماری وجود دارد، بیان کرد: طبق روال همه ساله تیر و مرداد ماه های خطرناکی برای شیوع بیماری هستند که در صورت رعایت مسائل بهداشتی از سوی افراد و دامداران روند بیماری روبه کاهش خواهد بود.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی تصریح کرد: دامداران در صورت رویت کنه اقدام به سم پاشی به موقع اسطبل ها نمایند، ضمن آنکه تا سرد شدن هوا از تماس نزدیک با دام خودداری نمایند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: