نیروی هوایی چین از انجام چندین عملیات و ماموریت دوربرد توسط جنگنده‌ها و بمب افکن‌های خود طی هفته جاری خبر داده است.
کد خبر: ۲۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵        16 July 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم: نیروی هوایی چین روز شنبه اعلام کرد که جنگنده ها و بمب افکن های این کشور چندین ماموریت دوربرد را در دریا طی هفته جاری انجام داده‌اند که شامل پرواز در نزدیکی ژاپن و تایوان بوده است.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی چین هدف اصلی از انجام این ماموریت های دوربرد را آزمایش توانایی و قابلیتش برای عملیات بر فراز دریا اعلام کرده است.

نیروی هوایی چین افزود: جنگنده ها بر فراز تنگه میاکو که بین دو جزیره ژاپنی در جنوب قرار دارد پرواز کرده اند و همین طور بر فراز کانال "باشی" که تایوان و فیلیپین را از یکدیگر جدا می کند، عملیات دوربرد انجام داده اند.

بمب افکن های اچ 6 کی و انواع زیادی از جنگنده های نیروی هوایی چین در این مانورهای دوربرد شرکت داشته اند. این بخشی از مانورهای برنامه ریزی شده برای سال 2017 میلادی توسط نیروی هوایی چین بوده است.

نیروی هوایی چین افزود: این مانورهای دوربرد هوایی علیه هیچ کشور خاصی نبوده است و این مانورها ادامه خواهد یافت.

وزارت دفاع چین نیز روز جمعه اعلام کرد: ژاپن به انجام این مانورهای هوایی عادت می کند. 6 فروند جنگنده چینی بر فراز تنگه میاکو به پرواز درآمده اند که این مساله با واکنش توکیو روبرو شده است.

ادعاهای ارضی در دریاهای جنوبی و شرقی چین موجب افزایش تنش در منطقه شده است. چین به شدت نگران اوضاع تایوان و تمایل دولت این کشور برای استقلال است. پکن استفاده از زور و نیروی نظامی علیه تایوان را در صورت لزوم رد نکرده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: