براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی بعدازظهر امروز در برخی نقاط استان البرز، قزوین، تهران و مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۲۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱        12 July 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری فارس: ‌بارش در استان‌های مازندران و گلستان و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی فردا تشدید می‌شود، همچنین دامنه بارش‌ها، استان‌های غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی را دربر می‌گیرد.

براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی بعدازظهر امروز در برخی نقاط استان البرز، قزوین، تهران و مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز پنج‌شنبه هفته جاری این وضعیت در مناطق ذکرشده و همچنین استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، شرق گیلان و سمنان تداوم دارد و بارش در استان‌های مازندران، غرب گلستان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی تشدید می‌شود.

فردا دامنه بارش‌ها، استان‌های واقع در غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی از جمله کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان و غرب اصفهان را فرا می‌گیرد.

روز جمع در شمال غرب، غرب و البرز مرکزی رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در دو روز آینده به سبب وقوع جریانات گرم و مرطوب جنوبی و همراهی آن با جریانات تراز میانی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و از جنوب شرق کشور به ویژه کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

تا روز جمعه روند کاهش نسبی دما در استان‌های نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود و در سه روز آینده وزش باد و گرد و خاک در شمال شرق و شرق کشور به ویژه زابل رخ خواهد داد.

در دو روز آینده در استان‌های تهران، سمنان، مرکزی، البرز، قزوین و اصفهان در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، در همین مدت به سبب افزایش سرعت وزش باد، پدیده گرد و خاک و باد در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در دو روز آینده دریای خزر و خلیج فارس مواج است.

آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری و وزش باد و گاهی رگبار و رعد و برق با احتمال وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران فردا به ترتیب 29 و 20 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد و کرج با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 15 تیرماه امسال 209.6 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 231.1 میلی‌متر بود بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 90.7 درصد بارش سال گذشته است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: