مجرم سابقه‌داری که خود را از پرسنل و مدیران شهرداری معرفی و به بهانه شرکت افراد در مزایده‌های شهرداری از آنان کلاهبرداری کرده بود، به دام پلیس افتاد.
کد خبر: ۲۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰        12 July 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری فارس: در مورخه 13 خرداد 1396 ، فردی با مراجعه به کلانتری 172 حضرت عبدالعظیم به مأموران اعلام کرد که توسط شخصی به نام «ابراهیم . پ» که خودش را از پرسنل و مدیران شهرداری معرفی کرده، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته:

مالباخته با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش بواسطه یکی از دوستانم با شخصی به نام ابراهیم . پ آشنا شدم که خودش را کارمند شهرداری تهران معرفی می کرد.

وی گفت: پس از گذشت مدت کوتاهی ابراهیم با طرح این ادعا که شهرداری قصد دارد تا چندین دستگاه خودروی سواری را از طریق مزایده به فروش برساند، پیشنهاد داد تا یکی از خودروها را از طریق شرکت در مزایده خریداری نمایم؛ ابراهیم عنوان نمود که حداقل قیمت برای ماکسیما مبلغ  29 میلیون و 500 هزار تومان و برای پژو پرشیا  9 میلیون و 500 هزار تومان پیش بینی شده است.

 کلاهبرداری مجرمکلاهبرداری مجرم

مالباخته در ادامه اظهاراتش گفت: به بهانه خرید یک دستگاه خودروی ماکسیما، ابراهیم مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان را تحت پیش پرداخت از من گرفت و قرار شد تا مابقی پول ماشین را نیز همزمان با تعویض پلاک پرداخت نمایم.

وی ادامه داد: مدتی گذشت و هر بار که پیگیر تحویل خودرو می شدم، ابراهیم بهانه‌های مختلفی را در خصوص انجام اقدامات قانونی جهت انتقال خودرو مطرح می کرد تا اینکه پس از گذشت مدت کوتاهی ، گوشی تلفن همراه ابراهیم خاموش شد؛ آن زمان بود که متوجه شدم هیچگونه اطلاعاتی در خصوص محل کار ابراهیم و حتی محل سکونتش ندارم.

تحقیقات پلیسی:

با شناسایی ابراهیم . پ ( متولد 1359 ) به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار پایگاه نهم پلیس آگاهی و با بررسی پرونده سوابق وی مشخص شد که ابراهیم . پ در سال 1391 به اتهام کلاهبرداری توسط کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی دستگیر و روانه زندان شده و در سال 1395  با اخذ رضایت شکات از زندان آزاد شده است .

همزمان با شناسایی ابراهیم . پ به عنوان متهم تحت تعقیب، کارآگاهان با بررسی پرونده های مشابه موفق به شناسایی تعدادی دیگر از شکات و مالباختگانی شدند که همگی آنها دقیقا به همین شیوه و شگرد ( شرکت در مزایده شهرداری جهت تحویل خودرو ) ، توسط ابراهیم . پ مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند .

در ادامه رسیدگی به پرونده و با مراجعه تعداد دیگری از شکات به پایگاه نهم پلیس آگاهی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که ابراهیم . پ علاوه بر شیوه و شگرد خود در کلاهبرداری ، این بار به بهانه فروش مجوز طرح ترافیک اقدام به کلاهبرداری از افراد نموده و از هر کدام از این افراد مبالغی مابین 900 هزار الی یک میلیون تومان پول دریافت نموده است.

دستگیری متهم:

کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی در تحقیقات از کلیه شکات و مالباختگان اطلاع پیدا کردند که ابراهیم . پ به صورت ماهرانه ای از ارائه هرگونه اطلاعات در خصوص محل سکونت خود به مالباختگان خودداری کرده و هیچکدام از مالباختگان هیچگونه اطلاعاتی در خصوص محل سکونت یا محل کار احتمالی وی در اختیار ندارند.

با وجود بلامکان بودن ابراهیم . پ، کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد متهم در منطقه دولت آباد شده و با اطمینان از حضور متهم در این منطقه ، سرانجام در مورخه 29 خرداد 1396 موفق به دستگیری وی شدند.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهم در همان تحقیقات اولیه و پس از مواجهه حضوری با شکات و مالباختگان، صراحتا به کلاهبرداری از آنها اعتراف نمود.

سرهنگ کارآگاه زارع اعلام کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از شکات و مالباختگان، سابقه متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی، متهم پرونده با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری – انتهای خیابان آستانه مراجعه نمایند

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: